Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Thuis heb ik een 3-delige NBG51 vertaling met aantekeningen (die overigens een verkorte versie is van de bekende korte verklaring), Van de statenvertaling bestaan ook versies met kanttekeningen. Ook het naast elkaar leggen van verschillende vertalingen is al een hulpmiddel. Maar je hebt gelijk, voor studie, is extra materiaal vereist. Kort geleden kwam ik er achter dat er weer een bijbelverklaring aan komt: http://www.studiebijbel.nl Hoewel ik zo mijn twijfels hierbij heb, aangezien de NT verklaring al meer boeken bevat, dan dat de OT zal krijgen.
||
Citaat:
verder is in de post hierboven al de ruzie waarneembaar die deze topic gaat uitlokken met mensen die van mening zijn dat christenen niet klakkeloos de bijbel lezen zonder na te denken. (wat op een paar uitzonderingen in extreem conservatieve hoek na idd een foute bewering is)
||
Citaat:
Mensen die zoiets willen weten, zullen dus geen moeite hebben het te vinden. Bovendien is het niet echt discussiewaardig. In ieder geval op de manier waarop het gebracht wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Integendeel zelfs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eindtijd leonkorn | 266 | 01-05-2008 17:54 | |
wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest? Verwijderd | 132 | 26-04-2007 19:09 | |
toekomstverwachting, profetieën =zwart wit= | 74 | 08-04-2007 14:00 | |
Leeftijd van de aarde volgens de Bijbel Verwijderd | 422 | 30-01-2007 11:22 | |
Is muziek Haram (verboden) in de Islam??? S.I.V.A.S | 12 | 26-12-2003 20:12 |