Oud 13-11-2004, 00:48
droppiej
droppiej is offline
Ik ben net achtergekomen dat ik een ringworm schimmelinfectie heb, via internet. Heeft iemand dit ook gehad? En hoe bestrijden ze dit? Ik ga maandag of dinsdag meteen naar de dokter. Ik heb het vlakbij me vagina/bovenkant been. Kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 01:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Ringworm is geen worm maar een schimmelinfectie (tinea) die de huid infecteert. Er ontstaan jeukende, schilferende plekken. De meest voorkomende plek is de behaarde hoofdhuid, delen van de romp of de voeten. Ringworm van de voeten staat bekend als badkamer- of zwemmerseczeem. Bij ringworm op het hoofd ontstaan kale plekken. Ringworm op de romp begint als een kleine ronde, rode plek die schilferig is en jeukt. Deze plek wordt geleidelijk groter tot een middellijn van 3 cm is bereikt. Na één tot twee weken kunnen vlakbij andere plekken zichtbaar worden en op dezelfde manier ringvormig uitgroeien.

De aandoening komt voornamelijk voor bij kinderen. De aandoening is besmettelijk en kan ook worden overgebracht door de hond of kat. Met uitzondering van de voetschimmel, moet ringworm door een arts worden behandeld met een schimmeldodende zalf. Zodra bovenstaande symptomen zich voordoen is het belangrijk dat je een arts raadpleegt.
Lijkt me duidelijk. Maar je moet naar de dokter gaan, die kan met 100% zekerheid zeggen wat het is. Ik hoop voor je geen SOA
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:36
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ringworm heb ik ook gehad, op mijn rug.
Je krijgt gewoon een zalfje,...and that's it.
Dus als het ringworm is hoef je je geen zorgen te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 14:40
Verwijderd
Ik heb het ook gehad, toen ik een jaar of 7 was. Ik had het op dezelfde plek als jij het hebt. En ja je krijgt dus gewoon een zalfje en dan gaat het vanzelf over. Al duurde het bij mij volgens mij toen wel redelijk lang voordat het over was. Suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:06
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben er net en week geleden mee naar de huisarts geweest.
Ik heb gewoon dezelfde zaf gekregen die je voor alle schimmels krijgt.

2 weken lang 2x per dag smeren.

Eventuele kleurloze plekjes gaan weg zodra er zon op komt.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten