Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2005, 12:02
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
hoii,
afgelopen zomer kreeg ik oppeens lichte witte vlekjes op me rug, het leken op blaasjes en ik dacht dat ik aan het vervellen was dus ik maakte me er toen niet zo druk om, nu ben ik net terug uit Suriname en zijn de vlekjes grooter duidelijker geworden, ook zijn er meer bijgekomen! ik dacht dat het misschien pigmentvlekken zouden kunnen zijn, door de zon?
maar die groeien toch niet zo snel?
me rug was natuurlijk ook bruin door de zon geworden, daardoor vielen ze ook meer op, want die vlekjes worden dus niet bruin, ik ben nu inmiddels ruim een maand terug in nederland en me rug is minder bruin, daardoor vallen de vlekjes ook minder op, maaar ze zitten er nog wel !
de huid van de vlekjes lijken trouwens ook iets dikker, en ze voelen wat ruw..
iemand enig idee WAT dit zou kunnen zijn ?!?!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 12:07
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Zijn het vlekjes of rondjes?
Wanneer het rondjes zijn is de kans zeer groot dat het ringworm is, ringworm is geen worm, zoals de naam doet vermoeden, maar een schimmel.
Het kan jeuken en de rondjes genezen van binnen uit.
Het is weg te krijgen door goed te smeren met miconazol, anti-schimmelcreme.

Een bezoek aan de huisarts lijkt me geen gek plan
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 12:41
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Ja het zijn inderdaad rondjes!
maar ze jeuken niet?
ik zat daar dus over te twijfelen,
denk dat het geen kwaad kan even langs me doktertje te gaan!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:03
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Heee dit had ik ook van de zomer

Ik ben er voor naar de huisarts gegaan, omdat ik zelf toevallig wist dat het een bepaalde schimmelinfectie moest zijn. (ik herkende een plaatje in mn dermatologie-boek).

Het jeukt niet, kan geen kwaad, maar groeit inderdaad wel. Je krijgt er waarschijnlijk een middeltje voor (als het hetzelfde is als ik, want ik kreeg dat ook) en de HA zei dat het volgend jaar door de zon vanzelf weer bruin zou worden. Tot die tijd blijven de vlekjes echter wel zichtbaar. Hopelijk wordt de rest van mij erg wit deze winter, dan ben ik er eerder vanaf.

edit: ringworm idd, sorry SS
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:22
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Een vriendin van mij heeft dat ook en volgens mij kwam dat omdat ze dan bruin was in de zomer en dan versleet die huis ofzo.
Nouja niet zo erg natuurlijk..
Maar ze zit op wedstrijdzwemmen en het badpak gaat dan de hele tijd langs hetzelfde stukje huid en daar kwamen dus van die vlekjes.
Hebben heel veel mensen op de zwemclub en ik had het eerst ook. Combinatie van het versneld afbreken van de huid door dat badpak en het chloor misschien?

Het kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:33
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Who cares, ze zijn toch nauwelijks zichtbaar.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:48
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Dat slaat nergens op, ze breiden zich uit. Dus nu zijn ze nergens zichtbaar, maar misschien over een jaar wel. Bij mij kwamen ze ook ineens in mn gezicht.

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou dan je mond.
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 17:26
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
toemba schreef op 05-12-2005 @ 16:48 :
Dat slaat nergens op, ze breiden zich uit. Dus nu zijn ze nergens zichtbaar, maar misschien over een jaar wel. Bij mij kwamen ze ook ineens in mn gezicht.

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou dan je mond.
oh sorry hoor flapdrol

Edit: en oja, als je zo dom bent om ze een jaar te laten zitten/er niks aan te doen dan moet je niet zeuren doei.

Edit #2: en ik wou haar gerust stellen dat het niet uitmaakt als je het hebt.
__________________
the plastics

Laatst gewijzigd op 05-12-2005 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 09:15
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Ik ben niet zo dom om ze een jaar te laten zitten, ze gaan pas na een jaar weer weg door zon. Ik ben wel meteen naar de arts gegaan voor miconazol. Zonnebank vond ik overdreven omdat ze niet hinderlijk zijn.

En met "who cares?" stel je echt niemand gerust! Ik had het opgevat als een reply van niks, omdat ik "who cares" gebruik als het me zelf niets kan schelen. Als je bedoelt dat het niet uitmaakt dat je het hebt, zeg dat dan gewoon.

sorry, verkeerd begrepen
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:55
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Oke no hard feelings.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 15:57
Fever
Fever is offline
Zoek maar even via google op pityriasis versicolor en dan bij de afbeeldingen kijken of die vlekjes lijken op die van jou, want ik ken iemand die dat ook heeft, verder kan een bezoekje aan de huisarts ook geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:41
.Pure
.Pure is offline
ieeh dat heb ik ook.
het zijn idd rondjes en ze lijken op druppels, maar ze jeuken niet en t zijn ook geen schilfers ofzo als ik erover wrijf worden ze witter. Het kwam zo ineens in juni ofzo, toen ik trouwens nog nauwelijks in de zon had gezeten. t Worden er ook steeds meer idd. Had al een keer een topic erover gemaakt maar geen reacties. maar ik ga ook maar is naar de dokter denk ik.

edit; dit heb ik ja http://www.huidinfo.nl/pityvers.html

Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 13:13
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Pityriasis zou kunnen maar is wel een stuk minder waarschijnlijk dan ringworm
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:46
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Citaat:
.Pure schreef op 06-12-2005 @ 21:41 :
ieeh dat heb ik ook.
het zijn idd rondjes en ze lijken op druppels, maar ze jeuken niet en t zijn ook geen schilfers ofzo als ik erover wrijf worden ze witter. Het kwam zo ineens in juni ofzo, toen ik trouwens nog nauwelijks in de zon had gezeten. t Worden er ook steeds meer idd. Had al een keer een topic erover gemaakt maar geen reacties. maar ik ga ook maar is naar de dokter denk ik.

edit; dit heb ik ja http://www.huidinfo.nl/pityvers.html
heee het lijkt precies op wat ik heb !
ik geloof dat dit het is,
en gelukkig is er een behandeling voor,
dus ik bel morgen even me huisarts,
bedankt voor je reactie !
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:47
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
de rest die een bericht heeft geplaatst,
dank je welll
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:42
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
toemba schreef op 07-12-2005 @ 14:13 :
Pityriasis zou kunnen maar is wel een stuk minder waarschijnlijk dan ringworm
ik heb aan de symptomen en de plaatjes te zien bijna zeker pityriasis, en zeker geen ringworm. Waarom zou dat zo onwaarschijnlijk zijn?


Citaat:
NOSESUCKER schreef op 07-12-2005 @ 22:46 :
heee het lijkt precies op wat ik heb !
ik geloof dat dit het is,
en gelukkig is er een behandeling voor,
dus ik bel morgen even me huisarts,
bedankt voor je reactie !
hehe heb ik ook gedaan en ik ga dinsdag, ben benieuwd wat hij gaat zeggen en als ie over pigment of whatever begint zal ik vertellen dat ik zelf research heb gedaan will be continued..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:56
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
.Pure schreef op 08-12-2005 @ 15:42 :
ik heb aan de symptomen en de plaatjes te zien bijna zeker pityriasis, en zeker geen ringworm. Waarom zou dat zo onwaarschijnlijk zijn?

Kwestie van prevalentie en incidentie. De symptomen zijn hetzelfde. Meerdere ziektes kunnen zich met hetzelde beeld presenteren.


hehe heb ik ook gedaan en ik ga dinsdag, ben benieuwd wat hij gaat zeggen en als ie over pigment of whatever begint zal ik vertellen dat ik zelf research heb gedaan will be continued..
succes het zal wel meevallen
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:24
NOSESUCKER
NOSESUCKER is offline
Citaat:
toemba schreef op 08-12-2005 @ 15:56 :
succes het zal wel meevallen

Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 17:12
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
ik kreeg er niks voor ik heb dr ook heel veel maar mijn dokter zei dat het gewoon iets in je huid is wat nooit meer weg gaat hij ja tis een soort huidziekte, nja ik print het uit en ga gewoon terug naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:17
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
bloempjuh20 schreef op 09-12-2005 @ 18:12 :
ik kreeg er niks voor ik heb dr ook heel veel maar mijn dokter zei dat het gewoon iets in je huid is wat nooit meer weg gaat hij ja tis een soort huidziekte, nja ik print het uit en ga gewoon terug naar de dokter
dokters van tegenwoordig
maar idd, er schijnt iets tegen te zijn, dus ik zou ook teruggaan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 10:11
.Pure
.Pure is offline
hm ik ben dus ook geweest en ik heb dus ook pityriasis versicolor en er is idd niks voor. Maar heb wel een kuurtje gehad (meer voor schilfers op mn hoofd) en missch dat t ook voor mn vlekjes helpt, maar waarschijnlijk niet. Het schijnt dus vanzelf een keer weg te gaan agh, heb er geen last van en in de zon wordt het ook minder, dus lekker zonnen dan maar

oh en ik kreeg deze brief mee: http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/s1f.htm
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:06
Persoontje
Avatar van Persoontje
Persoontje is offline
Eey.. dit heb/had ik ook van de zomer op mijn bovenarm!! Ben toen naar de huisarts gegaan, die schreef me miconazolnitraat voor, tegen schimmelinfecties dus. Dit werkte niet, heb het ruim 3 weken gesmeerd en geen verandering.. Mijn huisarts wist ook niet precies waar het vandaan kwam, maar gaf me een hormoonzalfje mee die in iedergeval ervoor zorgt dat het ruwe van die vlekjes weggaat, het heet triamcinolonacetonidecrème. 3 dagen gesmeerd en al het ruwe was weg! Nu alleen nog witte vlekjes, maar die trekken van de zomer wel weer weg denk ik..
__________________
Always...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.