Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 19:23
Verwijderd
Ik heb een hele leuk jongen leren kennen, maar hij durft niet te tongzoenen door faalangst enz.
Hij zegt dat hij dat ook niet bij anderen heeft gedaan, ook dat ik veel moet doen om hem over te halen.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 21:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 19:41
Verwijderd
geduld hebben

laten merken dat je het zonder tongzoenen ook erg leuk hebt bij hem, dat het je daarvoor niet te doen is, maar dat je van zijn gezelschap wil genieten.

maar hoe je hem aan het zoenen krijgt, dat weet ik niet.

ik neem aan dat hij zich er gewoon over zal moeten zetten. zorg er gewoon voor dat hij zich helemaal op zijn gemak kan voelen bij jou, en dat hij zich nergens voor hoeft te schamen. lach hem gewoon nooit uit om iets dat hij doet (ik neem trouwens aan dat je dat zowiezo niet doet hoor ), complimenteer hem als hij je gewoon kust, moedig hem aan.

niet opdringen, gewoon laten komen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 19:44
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Eerst een beetje met elkaars lippen spelen, gewoon een beetje aanklooien en geduld hebben, komt vanzelf wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 19:46
DEChengst
DEChengst is offline
Een ander zoeken die niet zo moeilijk doet. Het leven is te kort om je tijd te verspillen aan iemand die er nog niet aan toe is.
Oud 04-12-2004, 19:47
qghp
qghp is offline
Pijp hem
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 19:48
Verwijderd
zeg dat het je niet uitmaakt hoe hij het doet, dat je hem wil helpen, etc etc
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 04-12-2004 @ 20:46 :
Een ander zoeken die niet zo moeilijk doet. Het leven is te kort om je tijd te verspillen aan iemand die er nog niet aan toe is.
hij is er wel zeker aan toe, maar durf het niet en nu hoeft het denk ik niet meer van hem

de rest bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:26
niempje..
niempje.. is offline
ja idd hem gewoon laten tonen dat je hem graag ziet zoals hij is. eventueel misschien met hem daarover praten? proberen te vinden waarom hij er net angst voor heeft! het zal gewoon afwachten worden , en als hij zich goed voelt bij u zal dat wel na een tijdje vanzelf komen!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:26
Jones
Hoe erg is je faalangst als je er niet door durft te zoenen? Maar bouw het langzaam op, zorg dat je veel tijd met elkaar besteed en bij het afscheid nemen zelf het initiatief nemen en dan gewoon 1 kusje geven en kijken hoe hij daar op reageerd. Als hij weg rent dan zou ik nog maar even wachten met de rest
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
In ieder geval niét wat DEChengst aanraadde, misschién wat Mat-Ice aanraadde ( ) en definately je topic-titel aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 04-12-2004 @ 22:26 :
Hoe erg is je faalangst als je er niet door durft te zoenen? Maar bouw het langzaam op, zorg dat je veel tijd met elkaar besteed en bij het afscheid nemen zelf het initiatief nemen en dan gewoon 1 kusje geven en kijken hoe hij daar op reageerd. Als hij weg rent dan zou ik nog maar even wachten met de rest
Hij zegt bij afscheid 'ik ga je niet zoenen!' maar dan geeft ie een kus op de wang.
Maar misschien wel goed idee om gewoon een zoen te geven.

@ mark almighty Kan topictitel niet meer aanpassen. Anders haddik het wel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:10
Jones
Ik neem aan dat het gewoon komt omdat hij zich niet op z'n gemak voelt bij je. Bang is om je teleur te stellen ofzo. Dus neem de tijd ervoor en dan neem ik aan dat het vanzelf wel weg gaat van zijn kant.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:15
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-12-2004 @ 22:31 :
In ieder geval niét wat DEChengst aanraadde.
Als hij niet eens durft te zoenen dan lijkt het me dat er een dieper zittend probleem is. Daar ga je later in de relatie keer op keer weer tegen aan lopen. Gezien het aantal vissen in de zee niet de moeite waard lijkt me.
Oud 04-12-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 04-12-2004 @ 23:15 :
Als hij niet eens durft te zoenen dan lijkt het me dat er een dieper zittend probleem is. Daar ga je later in de relatie keer op keer weer tegen aan lopen. Gezien het aantal vissen in de zee niet de moeite waard lijkt me.
maar ik kom hem bijna dagelijks tegen, en vind hem heel leuk. Ik kan het tenminste toch proberen? Anders heb ik er denk ik vaak spijt van ........
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:26
Luna
Luna is offline
Als je weet dat hij jou ook leuk vindt, dan zoen je hém toch gewoon. Dan merkt ie vanzelf wel hoe leuk het kan zijn..
Oud 04-12-2004, 22:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 04-12-2004 @ 23:15 :
Nee, je zou eens ergens de moeite voor nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 04-12-2004 @ 23:19 :
maar ik kom hem bijna dagelijks tegen, en vind hem heel leuk. Ik kan het tenminste toch proberen? Anders heb ik er denk ik vaak spijt van ........
Gewoon blijven proberen, meid!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 04-12-2004 @ 23:26 :
Als je weet dat hij jou ook leuk vindt, dan zoen je hém toch gewoon. Dan merkt ie vanzelf wel hoe leuk het kan zijn..
Dat probeerde ik ook maar dat werd een blunder dusja. Ik ben ook niet zo zelfverzekerd dat ik elke vent op de bek pak.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:55
Gothic
Gothic is offline
ga op bed liggen met hem, ga op hem liggen op bed, leg je hoofd naast de zijne en ga gewoon lekker liggen of praten, geef hem af en toe een kusje, als je hier genoeg tijd voor neemt, kun je hem op zijn mond zoenen en uiteindelijk zal je langzaam kunnen bewegen met je lippen en zoen je...

uit ervaring en het werkte...
Oud 05-12-2004, 00:13
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het kan zijn om over die drempel te stappen. Het koste mij moeite om voor het eerst te zoenen door mijn angst en verlegenheid. Het is dat de ander veel initiatief nam, want anders was het na een paar maanden misschien nog niet gebeurd. Dus probeer initiatief te nemen, zodat hij misschien wat makkelijker over die drempel kan stappen. Als hij op een gegeven moment die stap heeft gezet, zal het naar mijn idee veel makkelijker gaan en zal hij er niet eens meer over nadenken of hij je wel of niet zal zoenen. Zo ging het bij mij ook.
Oud 05-12-2004, 00:26
bracelance
bracelance is offline
zoals ik eerder tegen je heb gezegd, gewoon rustig aan doen. Op een gegeven moment krijgt hij van jou het vertrouwen en durft hij steeds meer van zichzelf te tonen, ook zijn tong dus... gewoon rustig de tijd nemen
Oud 05-12-2004, 01:00
Verwijderd
homeau
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 02:43
Verwijderd
Gewoon afwachten. En zorg dat hij op zijn gemak is. Als je merkt dat hij een zoen op de mond ook niet fijn vind, dan had ik gewoon met hem gaan praten. In een relatie moet je toch kunnen praten.

Sterkte meid en blijf volhouden.

Offtopic: wat mij wel opvalt is dat de mannen over het algemeen lompe opmerkingen maken, op een paar na. Mark en bracelance zijn me bij gebleven, omdat zij wel normaal advies geven.
Er zullen vast nog wel meer mannen zijn met goed advies, maar die namen zijn niet blijven hangen, sorry
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 03:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2004 @ 02:00 :
homeau
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 08:59
ilse
ilse is offline
gewoon blijven proberen. hem op zijn gemak stellen en zeggen dat je het niet erg vindt, maar het wel leuk zou vinden als het gebeurd.
Oud 05-12-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2004 @ 02:00 :
homeau
je spreekt uit ervaring?

de rest bedankt
en een kus vind ie niet erg
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:52
RanC
RanC is offline
Ik sta achter de conclusie van nare man, en de oplossing van het probleem van DEChengst.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:35
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 12:52 :
Ik sta achter de conclusie van nare man, en de oplossing van het probleem van DEChengst.
en met welke reden?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:41
RanC
RanC is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-12-2004 @ 13:35 :
en met welke reden?
Omdat:

1) Als je hetero bent, maar toch verliefd bent op een (mogelijke) homo, je 'em beter kan dumpen.
2) Elke kneus kan tongzoenen, zo moeilijk is het niet. En als 'ie "faalangst" heeft, tja... dan ga je toch denken of 'ie niet liever mensen van het andere geslacht tongzoent.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 13:41 :
Omdat:

1) Als je hetero bent, maar toch verliefd bent op een (mogelijke) homo, je 'em beter kan dumpen.
2) Elke kneus kan tongzoenen, zo moeilijk is het niet. En als 'ie "faalangst" heeft, tja... dan ga je toch denken of 'ie niet liever mensen van het andere geslacht tongzoent.
ik denk dat hij dan toch nog steeds dezelfde angst heeft maakt niet uit welk geslacht
en hoe durf je op die paar dingen die hier staan te beoordelen dat hij homo is?
jij kent hem niet, ik wel. Dus laat dat soort dingen achterwegen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 13:41 :
Omdat:

Dat slaat nergens op. Als je niet durft te zoenen ben je heus geen homo. Misschien is die jongen wel heel onzeker en wil hij haar niet teleurstellen dat hij misschien niet zo goed kan zoenen als een ex-vriendje van haar. (Of een ander jongen waar ze eerder mee heeft gezoend.)
Waarom wordt er dan zo snel de conclusie getrokken dat iemand homo is?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:48
RanC
RanC is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-12-2004 @ 13:45 :
ik denk dat hij dan toch nog steeds dezelfde angst heeft maakt niet uit welk geslacht
en hoe durf je op die paar dingen die hier staan te beoordelen dat hij homo is?
jij kent hem niet, ik wel. Dus laat dat soort dingen achterwegen.
1) Je vraagt onbekenden een mening over iemand die zij ook niet kennen. Dus die aggressieve toon kun je wel laten vallen. Ook die anderen hier kennen hem niet, dus ook hun mening telt ook niet?

2) Waarom zou hij zo'n angst moeten hebben? Zoals ik al zei, elke kneus kan tongzoenen, ook al doen ze het slecht. In het simpelste geval is het gewoon: 'tong er in stoppen en rondjes draaien'. Zo simpel als wat. En trouwens, als 'ie echt verliefd is, dan zou het het niet eens erg vinden om zijn vriendin af te lebberen.

3) Waarom ik dat durf? Zie bovenstaande redenen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 13:48 :
2) Waarom zou hij zo'n angst moeten hebben? Zoals ik al zei, elke kneus kan tongzoenen, ook al doen ze het slecht. In het simpelste geval is het gewoon: 'tong er in stoppen en rondjes draaien'. Zo simpel als wat. En trouwens, als 'ie echt verliefd is, dan zou het het niet eens erg vinden om zijn vriendin af te lebberen.
Tuurlijk kan iedereen zoenen, maar waarschijnlijk is dat niet de reden waarom hij niet wil zoenen! Waarschijnlijk omdat hij bang is dat het haar tegenvalt omdat hij de kneepjes van het 'vak' nog niet weet.
Niet elke jongen is zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:54
RanC
RanC is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-12-2004 @ 13:51 :
Tuurlijk kan iedereen zoenen, maar waarschijnlijk is dat niet de reden waarom hij niet wil zoenen! Waarschijnlijk omdat hij bang is dat het haar tegenvalt omdat hij de kneepjes van het 'vak' nog niet weet.
Niet elke jongen is zoals jij.
Nu hij helemaal geen zin heeft om te zoenen stelt hij haar in ieder geval al teleur. Anders zou ze hier niet om "raad" gaan vragen.

En wat een zielige poging om mij "aan te vallen". Ik beweer helemaal niet dat ik alle "kneepjes van het vak" weet. Juist niet, maar ik heb nooit "tongzoen faalangst" gehad...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 13:48 :
1) Je vraagt onbekenden een mening over iemand die zij ook niet kennen. Dus die aggressieve toon kun je wel laten vallen. Ook die anderen hier kennen hem niet, dus ook hun mening telt ook niet?

3) Waarom ik dat durf? Zie bovenstaande redenen.
1)het is verschil met anderen en jij is dat ze advies geven ne jij commentaar. Dus laat jij dat agressieve toon maar eens vallen.

2) ik zeg toch ook hij heeft wel met een meisje gezoend. En ik probeer achter de rest te komen!

EN HIJ IS MIJN (nog) VRIENDJE NIET
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:57
RanC
RanC is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-12-2004 @ 13:55 :
1)het is verschil met anderen en jij is dat ze advies geven ne jij commentaar. Dus laat jij dat agressieve toon maar eens vallen.

Oh ja. Mat-ice, Mark Almighty, DEChengst en nare man hebben ook zulke goede en serieuze adviezen gegeven. Ik steunde trouwens de opmerkingen van die laatste twee. Toen vroeg jij om argumentatie, dan geef ik die en dan word jij aanvallend.

Als je alleen maar leest wat je lezen wil, en op alle andere opmerkingen aanvallend reageert, kun je beter naar de fancy of de tina-forums gaan. Hebben ze vast wel raad voor je.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-12-2004 @ 13:57 :
Oh ja. Mat-ice, Mark Almighty, DEChengst en nare man hebben ook zulke goede en serieuze adviezen gegeven. Ik steunde trouwens de opmerkingen van die laatste twee. Toen vroeg jij om argumentatie, dan geef ik die en dan word jij aanvallend.

Als je alleen maar leest wat je lezen wil, en op alle andere opmerkingen aanvallend reageert, kun je beter naar de fancy of de tina-forums gaan. Hebben ze vast wel raad voor je.
nee trekt me niet zo
maar jij hebt er ervaring mee dus?

ik heb het over de mensen die echt advies geven. De mensen die jij noemde deden dat ook niet. Maar om hem maar meteen als homo te bestempelen vind ik ver gaan.
I rest my case.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:38
bracelance
bracelance is offline
ten eerste: het wordt nu meer een chat of er wel of geen agressieve toon wordt gegeven. Ik denk dat als je zo'n topic start er altijd mensen zijn die op agressieve toon (uit jouw oogpunt) reageren, als je daarop reageert ben je net zo fout bezig. Richt je dan gewoon op de mensen waarvan je de mening wel waardeert.

ten tweede: ik zou met hem gewoon even praten en vragen waarom hij niet wil tongzoenen, als ie bang is dan zal het naar verloop van tijd wel komen als hij vertrouwen in jou krijgt. Is het omdat hij het niet wil dan is het een gedeelte van hem wat jij moet accepteren. Kan je dat niet accepteren, dan moet je doorlopen.
Oud 05-12-2004, 15:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik wil even zeggen dat ik de 'adviezen' van RanC wel erg lomp en kortzichtig vind. 'Hij duft niet te zoenen, dus zal hij wel homo zijn?' Ik bedoel: what the f*ck? Dat slaat als een lul op een slagroomtaart, beste vriend.

Iedere 'kneus' kan dan misschien wel zoenen, maar niet iedereen durft meteen. Mijn (inmiddels ex-) vriendinnetje durfde ook niet meteen te zoenen. Nou, dat is toch niet erg? Ik had gewoon kunnen denken: nou, dan zoek het maar uit, zoals RanC en DEChengst aanraden, maar dat heb ik dus niet gedaan. En ik denk, Kwebbelientje, dat, als je hun 'advies' aanneemt, je later spijt zult krijgen.

Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-12-2004 @ 16:50 :
Ik wil even zeggen dat ik de 'adviezen' van RanC wel erg lomp en kortzichtig vind. 'Hij duft niet te zoenen, dus zal hij wel homo zijn?' Ik bedoel: what the f*ck? Dat slaat als een lul op een slagroomtaart, beste vriend.

Iedere 'kneus' kan dan misschien wel zoenen, maar niet iedereen durft meteen. Mijn (inmiddels ex-) vriendinnetje durfde ook niet meteen te zoenen. Nou, dat is toch niet erg? Ik had gewoon kunnend enken: nou, dan zoek het maar uit, zoals RanC en DEChengst aanraden, maar dat heb ik dus niet gedaan. En ik denk, Kwebbelientje, dat, als je hun 'advies' aanneemt, je later spijt zult krijgen.
ik ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 15:58
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-12-2004 @ 16:54 :
ik ben het met je eens
& ik ook.
Oud 05-12-2004, 16:06
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-12-2004 @ 16:50 :
En ik denk, Kwebbelientje, dat, als je hun 'advies' aanneemt, je later spijt zult krijgen.
Zeker niet later. Ze zal hooguit op korter termijn denken van "had ik misschien toch ..." wat later komt ze de volgende leuke jongen tegen en is dat alweer voorbij. Lijkt me stukken beter dan een relatie waarbij je keer op keer tegen dezelfde muur aanloopt.
Oud 05-12-2004, 16:09
RanC
RanC is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 05-12-2004 @ 17:06 :
Zeker niet later. Ze zal hooguit op korter termijn denken van "had ik misschien toch ..." wat later komt ze de volgende leuke jongen tegen en is dat alweer voorbij. Lijkt me stukken beter dan een relatie waarbij je keer op keer tegen dezelfde muur aanloopt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
maar moetne diegene die niet durven enz. maar in de steek worden gelaten? Je kunt tenminste toch proberen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:40
Jones
klopt, je kan het proberen. Maar je moet wel beseffen dat je een kans hebt om dus de hele tijd tegen dezelfde muur op te lopen. Dat is volgens mij alles wat hij probeert te zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 05-12-2004 @ 17:40 :
klopt, je kan het proberen. Maar je moet wel beseffen dat je een kans hebt om dus de hele tijd tegen dezelfde muur op te lopen. Dat is volgens mij alles wat hij probeert te zeggen
oke
got it
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ja, want je kunt maar beter nergens moeite voor doen in het leven, dán kom je er wel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:57
Verwijderd
duidelijk homo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 17:05
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 05-12-2004 @ 17:16 :
Maar moeten diegene die niet durven enz. maar in de steek worden gelaten?
Die moeten eerst aan zichzelf werken voordat ze uberhaupt een relatie beginnen. Een relatie beginnen met iemand om je van je problemen af te laten helpen noem ik het gebruiken van mensen.
Oud 05-12-2004, 17:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-12-2004 @ 17:52 :
Ja, want je kunt maar beter nergens moeite voor doen in het leven, dán kom je er wel.
Ik doe alleen moeite voor dingen waarvan ik weet dat er een grote kans op slagen is of waarvan me het duidelijk is dat een alternatief moeilijk te vinden is.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten