Oud 28-05-2002, 16:18
SaLVAD0R
SaLVAD0R is offline
ik wil graag mezelf inwijden in het 'hogere', en nu ga ik katholiek OF protestants worden. ik heb van beide groeperingen geen verstand en nu wil ik aan jullie vragen wat de verschillen/voordelen/nadelen hiertussen zijn
Advertentie
Oud 28-05-2002, 16:20
ugh
ugh is offline
EN wat je ervoor terug krijgt
Oud 28-05-2002, 16:29
Verwijderd
ik ben katholiek maar ik heb echt geen flauw idee wat het nou psies inhoudt en wat het verschil is met protestantisme..
Oud 28-05-2002, 16:30
Verwijderd
Haal de folder bij kerk of pastoraat
Oud 28-05-2002, 16:38
Verwijderd
heiden

mja, voor zo ver ik het weet is het bij protestants een stuk strenger en wordt de bijbel letterlijker nageleefd.. maar verder heb ik niet echt een idee, ben niet christelijk.

misschien meer iets wat je op F&L kan vragen?
Oud 28-05-2002, 16:49
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
SaLVAD0R schreef:
ik wil graag mezelf inwijden in het 'hogere', en nu ga ik katholiek OF protestants worden. ik heb van beide groeperingen geen verstand en nu wil ik aan jullie vragen wat de verschillen/voordelen/nadelen hiertussen zijn

voordelen weet ik eik zo niet
nadelen:

Op het moment dat je jezelf perse katholiek danwel protestants gaat noemen, daar niet van afwijkt en jouw geloof boven alle andere gaat zetten loop je het gevaarn om je jezelf een huge oogklep op te zetten, door bijvoorbeeld alles wat da geloof zegt klakkeloos na te volgen of anderen (atheisten, andersgelovigen) te bestempelen als dom, onwaardig, heidens en god weet wat

imo, ofzo
Oud 28-05-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
heiden

mja, voor zo ver ik het weet is het bij protestants een stuk strenger en wordt de bijbel letterlijker nageleefd.. maar verder heb ik niet echt een idee, ben niet christelijk.

misschien meer iets wat je op F&L kan vragen?
Katholiek is toch juist 'strenger'; meer tradities, andere regels? Nouja, ik vind 't heel raar dat jij je een geloof aan gaat meten, eigenlijk.. En het lijkt me ook dat je er op internet wel iets over kunt vinden, ik heb er in ieder geval weinig verstand van; ben geen van 2-en.

Citaat:
J-roen schreef:
Op het moment dat je jezelf perse katholiek danwel protestants gaat noemen, daar niet van afwijkt en jouw geloof boven alle andere gaat zetten loop je het gevaarn om je jezelf een huge oogklep op te zetten, door bijvoorbeeld alles wat da geloof zegt klakkeloos na te volgen of anderen (atheisten, andersgelovigen) te bestempelen als dom, onwaardig, heidens en god weet wat
En daar ben ik het ook weer mee eens.
Oud 28-05-2002, 17:07
Lindansje
Lindansje is offline
hoe kun je in godsnaam () weten dat je katholiek of protestants wilt worden als je erg geen ene hol vanaf weet?

raar ventje
Oud 28-05-2002, 17:30
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Beetje een idiote vraag . Topic gaat dicht. Voor vragen over geloof e.d. kun je voortaan beter terecht op Filosofie&Levensbeschouwing.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten