| Inloggen |
![]() |
||
Een vriend met een alcohol probleem
|
||
![]() |
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Auteur |
Een vriend met een alcohol probleem |
|
Verwijderd
|
Iedereen heeft wel eens een foute periode waarin die ontzettend veel zuipt en de volgende dag een zwart gat in zijn/haar geheugen heeft zitten.
Zolang die persoon het houdt bij weekend gebruik en genoeg vrienden om zich heen heeft loopt het niet zo snel uit de hand. Ik zou als ik jou was gewoon een beetje op hem letten, maar hij moet zelf inzien dat hij teveel drinkt. Druk van buitenaf om hem te laten minderen werkt vaak averechts dus probeer hem ook niet te overtuigen dat hij moet stoppen. Wijs hem liever op de negatieve gevolgen, zoals zwarte gaten in het geheugen en dat hij zichzelf compleet belachelijk maakt als hij heeft gezopen. Maar zoals ik al eerder zei; iedereen heeft wel eens even een foute periode waarin hij/zij zich klemzuipt
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 16:24 :
Misschien heeft hij Korsakow. Daar kun je een arts over raadplegen.
|
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
CyWu schreef op 04-01-2005 @ 17:00 :
lijntje coke na avond hevig drinken komt ie er wel boven op. Maar dat is wellicht niet de oplossing die je zoekt... laat me raden, je komt uit volendam zeker? |
||||
|
|
|||||
|
|
Lijkt me wel behoorlijk fucked, maar ik dacht dat de jongste bekende gevallen zo midden/eind twintig lagen.
zoiets ergens gelezen ooit 'ns.
|
||||
|
|
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done. Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 17:12. |
||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
CyWu schreef op 04-01-2005 @ 17:18 :
neen, ik ben trouwens clean nu, volledig. enkel wiet en alcohol
|
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
sjek schreef op 04-01-2005 @ 15:45 :
Iedereen heeft wel eens een foute periode waarin die ontzettend veel zuipt en de volgende dag een zwart gat in zijn/haar geheugen heeft zitten. Zolang die persoon het houdt bij weekend gebruik en genoeg vrienden om zich heen heeft loopt het niet zo snel uit de hand. Ik zou als ik jou was gewoon een beetje op hem letten, maar hij moet zelf inzien dat hij teveel drinkt. Druk van buitenaf om hem te laten minderen werkt vaak averechts dus probeer hem ook niet te overtuigen dat hij moet stoppen. Wijs hem liever op de negatieve gevolgen, zoals zwarte gaten in het geheugen en dat hij zichzelf compleet belachelijk maakt als hij heeft gezopen. Maar zoals ik al eerder zei; iedereen heeft wel eens even een foute periode waarin hij/zij zich klemzuipt |
||||
|
|
|
Citaat:
sjek schreef op 04-01-2005 @ 17:26 :
wrm maak je dan zo'n lame opmerking als je al gelijk erbij zet dat ze niet op zo'n reactie zit te wachten |
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
CyWu schreef op 04-01-2005 @ 22:51 :
er is toch een mogelijkheid dat het wel de oplossing was waarop ze zat te wachten of niet soms? Ontopic: Zoals zeehond zei; praat er eerst eens over. Hier moet je wel het goede moment voor vinden, want dat kan je niet zomaar overal en altijd doen. Pak hem apart, zorg ervoor dat hij zich op zijn gemak voelt etc. Offtopic; ik maak er nog eentje open |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
CyWu schreef op 04-01-2005 @ 22:51 :
er is toch een mogelijkheid dat het wel de oplossing was waarop ze zat te wachten of niet soms? |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
deadlock schreef op 04-01-2005 @ 23:07 :
nee natuurlijk niet. Het is een van de meest lame opmerkingen die er bestaan. Als die opmerking zou meedoen in een lameheidswedstrijd, zou hij laatste worden, zo lame is hij.
|
||||
|
|
|
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 05-01-2005 @ 00:02 :
alcoholprobleem hoeft niet per definitie te zijn dat als je er direct mee kapt je de meest erge afkickverschijnselen krijgt het woord probleem zegt het al, maar het is dan dus een probleem en kan uitgroeien.. (en 'n gigantisch thiamine tekort oplopen enzo)
|
||||
|
|
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done. Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 14:09. |
||||
|
|
Citaat:
EZBlade schreef op 05-01-2005 @ 14:10 :
ik wist het ook, maar ik zeg ook niks, anders verpestte ik de grap |
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
kitesurfertje schreef op 05-01-2005 @ 14:31 :
nou, misschien kan ze antwoorden wat dr is gebeurt met die vriend ? heeft ie zn dropshot al op ? Lid sinds: 13-10-2000 Aantal posts: 1426 (0.92 posts per dag) Laatste post: 25-05-2002 00:28 Denk t niet vriend. |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Lilith schreef op 05-01-2005 @ 14:36 :
Lovely1 Lid sinds: 13-10-2000 Aantal posts: 1426 (0.92 posts per dag) Laatste post: 25-05-2002 00:28 Denk t niet vriend. |
||||
|
|
|
Citaat:
sjek schreef op 05-01-2005 @ 01:11 :
ik doelde op jou. maar je geeft zelf het antwoord al in je post je bent echt dom |
||||
|
|
Verwijderd
|
Citaat:
cha0s schreef op 05-01-2005 @ 14:07 :
Mjuh, maar voor Wernicke-Korsakov moet je toch wel je best doen door een flinke flinke tijd als jezelf verwaarlozende alcoholist te leven. (en 'n gigantisch thiamine tekort oplopen enzo) |
||||
|
|
|||||
![]() |
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vrienden | bigraaf | Liefde & Relatie | 2 | 07-08-2015 01:55 |
| Moeder verslaafd aan alcohol? | irisiris | Drugs & Alcohol | 3 | 22-06-2015 13:22 |
| Een stukje waarheid over de Islam | Kaka8 | Levensbeschouwing & Filosofie | 4 | 23-01-2011 11:18 |
| Het weerwolfspel #44 | Lethe | De Kantine | 500 | 07-02-2008 17:59 |
| Lang verhaal, maar I NEED HELP! | zeekoe | Liefde & Relatie | 10 | 21-10-2003 10:05 |
| [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid | clubje | Verhalen & Gedichten | 124 | 27-09-2003 12:07 |