Oud 17-02-2005, 14:08
terror4life
terror4life is offline
ik las vandaag de metro en op de voorpagina stond een artikel waarin staat dat ze erover denken met een "discopas" te gaan werken.
de discopas houd in dat je lid (of dit geld zou gaan kosten staat er niet in) moet zijn van een discotheek om er binnen te komen. dit om discriminatie door oa de uitsmijters te verminderen.
dit zou dus betekenen dat je niet meer zomaar ergens een discotheek kan bezoeken, maar er eerst lid van moet zijn. dus zou je elke keer naar dezelfde discotheek moeten.
ik vind het goed dat ze discriminatie tegen willen gaan. maar niet op deze manier! zo kan je bijna niet meer naar een dicotheek toe.
wat vinden jullie hiervan?
Oud 17-02-2005, 14:12
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het lijkt me een nogal omslachtige oplossing.
Oud 17-02-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 17-02-2005 @ 15:12 :
Het lijkt me een nogal omslachtige oplossing.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:42
Floris_22
Floris_22 is offline
Behoorlijk achterlijk, een pas nodig hebben om een discotheek binnen te stappen? Welke lul de behanger is nou weer op dit idee gekomen?
Dat zou betekenen dat je dus nooit spontaan eens een keer naar een andere discotheek kunt, omdat je moet wachten op de discopas. En denk maar niet dat zoiets gratis is. Nee de discotheken moeten daar vast weer onkosten voor maken.
Oud 17-02-2005, 16:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
beetje dom
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:20
MB
MB is offline
Waarom zou het discriminatie tegengaan? Als ze dan al discrimineren, dan kunnen ze iemand die pas toch gewoon weigeren
Oud 17-02-2005, 17:01
Vice
Vice is offline
Kunnen ze niet 1 pas maken voor alle disco's?
Oud 17-02-2005, 17:07
Verwijderd
Beetje omslachtig, maar ik ben er niet principieel tegen. Bij sportscholen moet je vaak ook een ledenpas hebben en ik zie niet in waarom dat bij discotheken anders zou zijn, bij discotheken is het juist handig omdat daar vaak veel tuig naar binnen wil (hoewel het bij sportscholen niet veel scheelt ).
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:12
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2005 @ 18:07 :
Beetje omslachtig, maar ik ben er niet principieel tegen. Bij sportscholen moet je vaak ook een ledenpas hebben en ik zie niet in waarom dat bij discotheken anders zou zijn, bij discotheken is het juist handig omdat daar vaak veel tuig naar binnen wil (hoewel het bij sportscholen niet veel scheelt ).
Maar maakt dat wat uit als iedereen zo'n pas kan aanvragen?
En als er wel beperkingen zijn, dan moet eerst worden uitgezocht of iemand een pas kan krijgen, en dat kost ook weer geld.
En het verschil met een sprotschool is dat je niet regelmatig naar een andere sprotschool gaat, veel lui gaan vaak naar een andere discotheek.
Oud 17-02-2005, 17:13
Verwijderd
Mja, ik heb eigenlijk ook geen enkel probleem met het huidige deurbeleid bij discotheken, het zijn toch voornamelijk kampers en allochtonen die buiten moeten blijven
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:15
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2005 @ 18:13 :
Mja, ik heb eigenlijk ook geen enkel probleem met het huidige deurbeleid bij discotheken, het zijn toch voornamelijk kampers en allochtonen die buiten moeten blijven
Precies, en daardoor blijft het in mijn streek over het algemeen vrij rustig. Wat mij betreft hoeft er niks te veranderen.
Oud 17-02-2005, 17:16
Verwijderd
Nope. Maar ik kan me wel voorstellen dat vooral in de randstad grote groepen allochtone jongeren buiten de deur gehouden worden en dat ze zich daarom gefrustreerd voelen en misschien herrie gaan trappen ergens anders. Maarja, dat blijft natuurlijk altijd het probleem met deurbeleid en dat had je destijds ook al met gabbers: misschien veroorzaken 7 van de 10 gabbers problemen, maar als je alle gabbers weigert dan voelen er 3 zich heel terecht gediscrimineerd.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:21
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2005 @ 18:16 :
Nope. Maar ik kan me wel voorstellen dat vooral in de randstad grote groepen allochtone jongeren buiten de deur gehouden worden en dat ze zich daarom gefrustreerd voelen en misschien herrie gaan trappen ergens anders. Maarja, dat blijft natuurlijk altijd het probleem met deurbeleid en dat had je destijds ook al met gabbers: misschien veroorzaken 7 van de 10 gabbers problemen, maar als je alle gabbers weigert dan voelen er 3 zich heel terecht gediscrimineerd.
Klopt, maar wat valt daaraan te doen? Bar weinig lijkt me. Is helaas een kwestie van dat de goede personen lijden onder slechte personen.
Oud 17-02-2005, 17:22
BadBoyll
BadBoyll is offline
Kerel,

Je hebt net de meeste domste vergelijking van het jaar gemaakt. Een gabber kan je zijn een allochtoon ben je. Als je geen gabber meer wilt zijn laat je je haar groeien en andere kleren.MAar je kan moeilijk je huidskleur veranderen Al hoewel ik zeker tevreden ben men men huidskleur en uiterlijk
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:27
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
BadBoyll schreef op 17-02-2005 @ 18:22 :
Kerel,

Je hebt net de meeste domste vergelijking van het jaar gemaakt. Een gabber kan je zijn een allochtoon ben je. Als je geen gabber meer wilt zijn laat je je haar groeien en andere kleren.MAar je kan moeilijk je huidskleur veranderen Al hoewel ik zeker tevreden ben men men huidskleur en uiterlijk
Dat neemt niet weg dat je je ook gediscrimineerd kan voelen als gabber als je wordt geweigerd.
Oud 17-02-2005, 17:39
terror4life
terror4life is offline
het gaat erom dat "het vrouwelijke volk ook veilig is op de dansvloer zonder geintimideerd te worden" (of zoiets)
en het idee kwam van een of andere minister (geen idee meer hoe hij heet)
en trouwens, ik ga met heel veel gabbers om en 7 van de 10 is nu echt niet meer zo 1 op de 10, echte gabbers maken er gewoon een leuk feest van, de wannabe´s, die doen dat. zij denken dat het zo hoort als je gabber bent (net zoals de rest van de mensen blijkt) maar dat is echt niet zo. ga maar eens naar een hardcore feest, iedereen is 1 en aardig voor elkaar (op die paar wannabe´s na dan). maar de buitenwereld denkt hier anders over, omdat de wannabe´s steeds in het nieuws komen. maar goed, ik zal er niet langer over doorgaan, even om een misverstand eruit te helpen, want ik word wel kwaad als mensen "gabber" associeren met "de boel verkloten" (of zoiets) want dit is echt niet zo!
zo, dat is eruit
Oud 17-02-2005, 17:43
Verwijderd
daarom ga ik niet naar de "disco"
omdat ik daar:

- niks te zoeken heb
- niet binnen kom omdat:
mijn kleren ze niet aanstaan
ik allochtoon ben en mensen daar toch over bitchen al doe ik ze niks
ik vast nie oud genoeg ben
ik geen pasjes heb voor die shit
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:58
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
MAar je kan moeilijk je huidskleur veranderen
Als een pedo het kan, kan jij het ook
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:00
Friezo
Friezo is offline
uhm, er zijn al discotheken waar je niet in komt zonder pas....
Oud 17-02-2005, 18:01
kellytje
kellytje is offline
Die pasjes , moet je die op voorhand aanvragen of kan je die op de avond zelf kopen ? Hier is het namelijk zo dat je voor (bijna) elke discotheek een pasje moet hebben , dat maken ze dan op de moment zelf en ze nemen ook een foto van je. Dan kan je daarna gewoon elke keer met dat pasje naar binnen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-02-2005 @ 18:58 :
Als een pedo het kan, kan jij het ook

sukkel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:07
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-02-2005 @ 19:04 :
sukkel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Kerel,

Vrind,

jij hebt zojuist bewezen dat je een van de grootste autisten van het afgelopen jaar bent. Hoewel je inderdaad je huidskleur niet kunt veranderen is dat voor het deurbeleid en met name de ervaring daarvan door een persoon absoluut niet van belang. Als een gabber, een skater of wie dan ook op grond van zijn kleding wordt geweigerd is dat evengoed een belediging en diep grievend voor die persoon als geweigerd worden op grond van zijn etniciteit.

Voortaan gewoon even dóórdenken voor je zulke grote woorden gebruikt, dus.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:21
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 19:01 :
Die pasjes , moet je die op voorhand aanvragen of kan je die op de avond zelf kopen ? Hier is het namelijk zo dat je voor (bijna) elke discotheek een pasje moet hebben , dat maken ze dan op de moment zelf en ze nemen ook een foto van je. Dan kan je daarna gewoon elke keer met dat pasje naar binnen.
Hmm onder het motto, als je er toen inkwam toen er een pasje werd gemaakt dan kom ik er nu weer in?
Maar ook zonder pasje kom je er dus gewoon in? Alleen moet je even wachten tot het pasje klaar is?
En waar is hier? Is dat toevallig de randstad?
Oud 17-02-2005, 18:26
GVR
GVR is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2005 @ 19:20 :
Vrind,

jij hebt zojuist bewezen dat je een van de grootste autisten van het afgelopen jaar bent. Hoewel je inderdaad je huidskleur niet kunt veranderen is dat voor het deurbeleid en met name de ervaring daarvan door een persoon absoluut niet van belang. Als een gabber, een skater of wie dan ook op grond van zijn kleding wordt geweigerd is dat evengoed een belediging en diep grievend voor die persoon als geweigerd worden op grond van zijn etniciteit.

Voortaan gewoon even dóórdenken voor je zulke grote woorden gebruikt, dus.
En wat is daar dan autistisch aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2005, 18:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
In Haarlem hebben sommige disco's dit al. En alsnog kunnen ze je weigeren. Dan zeggen ze dat het vol is, of dat je kleren niet passen bij de club. Dus veel zal het niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:02
terror4life
terror4life is offline
het is echt een lidmaatschapspas, je moet hem van tevoren hebben, je moet je dus "binden" aan 1 (of meerdere) disco(s). ook kan je niet meer zomaar naar een disco gaan omdat je dan lid moet zijn.
het kan dat dit als bij een aantal discoteken zo is, maar ze willen het nu in gaan voeren in alle discoteken in nederland.
Oud 17-02-2005, 20:47
kellytje
kellytje is offline
Ik woon in België En hier krijg je die pasjes normaal gezien altijd , maar als er problemen geweest zijn met jou en je vrienden kunnen ze die weer afnemen en je de toegang ontzeggen omdat ze je foto hebben. In sommige raak je zonder wel binnen (vergeten ofzo) maar dan kunnen ze als ze het niet vertrouwen nog steeds je identiteitskaart controleren en zien of je in de pc als niet welkom staat. Je betaalt hier trouwens ook minder toegangsgeld als je een pasje hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik las het ook. Wat een idioot plan! Ten eerste omdat je dan nooit meer 'zomaar' ergens uit kunt gaan, spontaan. Want je hebt overal die pasjes nodig. Ten tweede: dat PvdA-kamerlid, die het voorstel toelichtte, zei dat er minder overlast in discotheken zou zijn en dat er minder meiden op de dansvloer lastig zouden worden gevallen, als er alleen maar pas-houders binnen mochten. Terwijl zo'n pas-houder natuurlijk ook stennis kon gaan schoppen. Typisch PvdA-geouwehoer!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:52
Verwijderd
Drama
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 21:50 :
Typisch PvdA-geouwehoer!

Het heeft voor- én nadelen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 17-02-2005 @ 21:54 :

Het heeft voor- én nadelen.
Ik zie de voordelen echt niet. Zoals ik net al aangaf, kunnen pashouders ook stennis schoppen. En aanvragers die géén pas krijgen, voelen zich óók/wéér gediscrimineerd. Bovendien kun je nooit meer spontaan een andere disco in als je toevallig daar geen pas van hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 21:56 :
Ik zie de voordelen echt niet. Zoals ik net al aangaf, kunnen pashouders ook stennis schoppen.
Ja, maar die pashouders zijn dan ook makkelijker op te sporen, (ID is bekend)als er stennis uitbreekt. Zo zullen zij zich waarschijnlijk beter gaan gedragen, aangezien het "bekende gezichten" zijn.
Citaat:
En aanvragers die géén pas krijgen, voelen zich óók/wéér gediscrimineerd.
Misschien is het een optie, voor die discotheken, om met lidmaatschapskaarten bij de voordeur te gaan staan, zo halen ze dus leden binnen.
Citaat:
Bovendien kun je nooit meer spontaan een andere disco in als je toevallig daar geen pas van hebt.
Het heeft inderdaad ook nadelen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 17-02-2005 @ 19:26 :
En wat is daar dan autistisch aan?
Als in: geen invoeling met wat de ander bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:08
kellytje
kellytje is offline
[QUOTE]S. schreef op 17-02-2005 @ 22:04 :
[B]Ja, maar die pashouders zijn dan ook makkelijker op te sporen, (ID is bekend)als er stennis uitbreekt. Zo zullen zij zich waarschijnlijk beter gaan gedragen, aangezien het "bekende gezichten" zijn.
Dit kan dus ook met pasjes die je op de moment zelf kan krijgen

Nog even een vraagje , op basis waarvan zouden mensen dan geweigerd worden ? Nationaliteit , kleding , .. ?

Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in , alleen dat de disco's minder (toevallige) bezoekers zullen hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:09
Verwijderd
Dit plan is gewoon een big joke
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 22:08 :
Nog even een vraagje , op basis waarvan zouden mensen dan geweigerd worden ? Nationaliteit , kleding , .. ?
De bedoeling hiervan is juíst om dat tegen te gaan. Of dat zal werken...de tijd zal het moeten uitwijzen...(als het wel wat wordt, natuurlijk)
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 22:08 :
Ik zie hier eerlijk gezegd totaal het nut niet van in , alleen dat de disco's minder (toevallige) bezoekers zullen hebben.
Eerlijk gezegd sta ik ook niet echt te springen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 17-02-2005 @ 22:04 :
Ja, maar die pashouders zijn dan ook makkelijker op te sporen, (ID is bekend)als er stennis uitbreekt. Zo zullen zij zich waarschijnlijk beter gaan gedragen, aangezien het "bekende gezichten" zijn.
Alsof zij daar wat om geven. Als lui rotzooi willen trappen, doen ze dat tóch wel. Worden ze dan opgepakt, vinden ze dat vaak nog stoer ook tegenover hun vrienden.

Citaat:
Misschien is het een optie, voor die discotheken, om met lidmaatschapskaarten bij de voordeur te gaan staan, zo halen ze dus leden binnen.
Als ze zoveel mogelijk mensen binnen willen halen, kunnen ze net zo goed géén pasjessysteem nemen en iederéén binnen laten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:16 :
Alsof zij daar wat om geven. Als lui rotzooi willen trappen, doen ze dat tóch wel. Worden ze dan opgepakt, vinden ze dat vaak nog stoer ook tegenover hun vrienden.
Op een gegeven moment kan 'n discotheek je lidmaatschap intrekken. (na veel stennis geschopt te hebben) Dit gaat moeilijk als je "onbekend" blijft. Zo zal discriminatie zelfs voorkomen kunnen worden (deels dan) , doordat elk "allochtoon, alto, gabber" zichzelf zal moeten "bewijzen". Dus niet dat er bij voorbaat al allerlei smoesjes worden bedacht, om jou de toegang tot de discotheek te kunnen weigeren.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:16 :
Als ze zoveel mogelijk mensen binnen willen halen, kunnen ze net zo goed géén pasjessysteem nemen en iederéén binnen laten.
Geen bezoekers die voor onrust zorgen. Dat is, denk ik, het hele idee erachter.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 17-02-2005 @ 22:25 :
Geen bezoekers die voor onrust zorgen. Dat is, denk ik, het hele idee erachter.
Maar hoe zie je aan iemand's neus of hij ruzie zoekt? dan kom je toch weer uit op vooroordelen en discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
wil je uberhaupt naar een disco?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-02-2005 @ 22:31 :
Er schijnen van die mensen te zijn in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-02-2005 @ 22:31 :
Is dat relevant?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:30 :
Maar hoe zie je aan iemand's neus of hij ruzie zoekt? dan kom je toch weer uit op vooroordelen en discriminatie.
De tijd zal het uitwijzen.. Eerst leden aannemen. Zorgen ze regelmatig voor onrust? Lidmaatschap intrekken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 17-02-2005 @ 22:33 :
De tijd zal het uitwijzen.. Eerst leden aannemen. Zorgen ze regelmatig voor onrust? Lidmaatschap intrekken.
Blijft nog het argument dat het ompraktisch is voor mensen zoals ik: de brave, goedwillende bezoekers.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:34 :
Blijft nog het argument dat het ompraktisch is voor mensen zoals ik: de brave, goedwillende bezoekers.
Jij kunt, als brave, goedwillende bezoeker, gewoon lid blijven.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:34 :
Juist. Doe mij maar een lekker non-discriminerend deurbeleid, zoals: je mag alleen naar binnen op broques of bootschoenen en met een overhemd of poloshirt
Met citaat reageren
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 17-02-2005 @ 22:36 :
Jij kunt, als brave, goedwillende bezoeker, gewoon lid blijven.
Ja, en ik kan nooit zomaar spontaan naar een andere disco. Of ik moet van alle discotheken van Nederland een pas kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:37
Verwijderd
Alsof de discos hierop zitten te wachten. Die hebben echt geen zin om allemaal pasjes te gaan verstrekken enzo. Zetten liever een paar grote kerels voor de deur die je wel even vriendelijk de deur wijzen als er problemen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-02-2005 @ 22:36 :
Ja, en ik kan nooit zomaar spontaan naar een andere disco. Of ik moet van alle discotheken van Nederland een pas kopen.
Nadeel waar ik het over had
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten