Wow, ik zal het niet erg vinden als je het gedicht stukken korter zou maken door minder te herhalen. Want heel het gedicht bestaat uit strofes die steeds op een andere manier precies hetzelfde zeggen, en dat moet je niet hebben ^^. Je hebt het bijvoorbeeld in twee strofes over bloed uit je polsen, daar hoeft opzich niks mis mee te zijn maar je zegt er niks nieuws, dat is jammer.
Je gedicht mist ook een einde, wat je eindigt met precies hetzelfde als waar je mee bent begonnen. Verzin een conclusie, omkeer of een wordt-wakker-uit-je-nachtmerrie-einde van, als er maar een goed einde in zit.
Ik moet toegeven dat ondanks dat er geen rijm in zit het meestal vloeiend verloopt, vaak heb ik het gevoel van 'hey, dat woord past daar precies'. Maar soms krijg ik juist het tegenovergestelde gevoel.
Strofe numero 7 vind ik het slechtst, het loopt niet lekker, je herhaalt en je (wat trouwens voor heel je gedicht telt) zegt het gewoon pats boem hoe het is. Probeer minder direct te zijn, speel wat met beelden, probeer ons na te laten denken wat je er nou onder het gedicht ligt.
Dit kan allemaal aanvallend klinken maar zo is het zeker niet bedoeld. Blijf gewoon proberen, van je fouten kan je leren (hej, dat klinkt wel goed zeg

).