Ik heb er de laatste tijd last van dat mensen over mij heen lopen en op mij neerkijken (letterlijk en figuurlijk)
Ik krijg veel opmerkingen over mijn lengte 1.65 daardoor krijg ik het gevoel dat ze me minder waard vinden. Ik krijg ook wel eens te horen dat ik iets niet kan omdat ik te klein ben en men associeert dat ook met kind zijn, terwijl ik al 20 ben.
Toen ik nog op de middelbare school zat keken mensen tegen mij op omdat ik vwo deed en hoge cijfers haalde, nu studeer ik aan de universiteit, maar nu vinden de mensen waar ik mee omga (buiten mijn studie dat ik veel te streberig ben en dat ik teveel tijd aan studeren besteed! (terwijl ik niet meer studeer dan mijn studiegenoten, maar inderdaad mijn studie is belangrijk voor mij)
Dus dat sterke punt waarmee ik respect afdwong is er niet meer.. Waarom dat weet ik niet.
ik was (en ben) qua karakter lief en bescheiden en dat werd een aantal jaar geleden ook meer gewaardeerd dan nu. Ik ben hierdoor de laatste tijd veel minder aardig, maar het probleem is dat ik erg emotioneel ben, dus ik ben eigenlijk eerder boos, dan dat ik me arrogant/zeker opstel, en men merkt dat ook. Daarbij praat ik ook nog eens heel snel en dat helpt ook zeker niet. Dus het lukt me niet om koelbloedig over te komen en mijn mannetje te staan.
Ik heb het idee dat ik zekerder ben dan vroeger, maar ik heb ook het idee dat ik minder mijzelf mag zijn.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er minder op mij neergekeken wordt zonder dat ik mij anders voor moet doen dan ik ben?