Oud 12-04-2005, 02:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Teletekst:

Citaat:
Bush vraagt terughoudendheid Sharon

CRAWFORD President Bush heeft in Texas
de Israëlische premier Sharon gevraagd
geen nederzettingen meer uit te breiden
op de Westelijke Jordaanoever.De VS is
tegen de bouw van 3600 nieuwe woningen
in de grootste kolonie op de Westoever,
maar staat wel toe dat Israël grote
nederzettingen op de Westoever behoudt.

Sharon wilde alleen de sloop toezeggen
van illegale nederzettingen.

Sharon zei tegen NBC dat de tegenstand
in Israël tegen het Gaza-plan de sfeer
oproept van een burgeroorlog."Mijn hele
leven heb ik de joden beschermd.Nu moet
ik voor het eerst maatregelen nemen om
me tegen joden te beschermen".
OK, niet het zoveelste Israel-Palestina topic. Maar heel specifiek. Is er een oplossing mogelijk als Bush nu al zegt: Isreal mag delen Westbank houden. Is dit niet een dusdanige 'partijdigheid' dat echte vrede zo onmogelijk is.

Ik kan me voorstellen dat Isreal en Palestina stukken grond RUILEN. De laatste linkse premier heeft dat ook voorgesteld. Bijv. Gaza-strook stuk groter maken, en dan in ruil krijgt Israel delen van Westbank...

Maar ik vrees dat dat niet is wat Bush bedoeld...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 06:36
Daan
Daan is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-04-2005 @ 03:23 :
Teletekst:

OK, niet het zoveelste Israel-Palestina topic. Maar heel specifiek. Is er een oplossing mogelijk als Bush nu al zegt: Isreal mag delen Westbank houden. Is dit niet een dusdanige 'partijdigheid' dat echte vrede zo onmogelijk is.

Ik kan me voorstellen dat Isreal en Palestina stukken grond RUILEN. De laatste linkse premier heeft dat ook voorgesteld. Bijv. Gaza-strook stuk groter maken, en dan in ruil krijgt Israel delen van Westbank...

Maar ik vrees dat dat niet is wat Bush bedoeld...
Dat is ook het idee van de toute kaart naar vrede, een paar grote nederzettingen, 50,000 inwoners. Ruilen tegen dorpen in Israel waar vooral palestijnen wonen.

Want het natuurlijk vrij moeilijk om zulke grote nederzettingen te ontruimen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 06:56
Joostje
Joostje is offline
Verdere opdeling van de palestijnse gebieden lijkt me nogal funest voor de toekomst van de palestijnse staat.
Oud 12-04-2005, 08:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daan schreef op 12-04-2005 @ 07:36 :
Dat is ook het idee van de toute kaart naar vrede, een paar grote nederzettingen, 50,000 inwoners. Ruilen tegen dorpen in Israel waar vooral palestijnen wonen.
Ja, iets van 97% van het Pal. gebied op de westbank zoals deze was met groene lijn zal dan tot een pal. staat behoren.

Als ik me niet vergis qua percentage.

Off-topic:
Sharon blijft van eten houden he,.. hier zie je m ook kijken: aaaaaaah cookies!
Oud 12-04-2005, 08:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 07:56 :
Verdere opdeling van de palestijnse gebieden lijkt me nogal funest voor de toekomst van de palestijnse staat.
Opdeling als in kleine eilandjes binnen een Israelische staat, ja. Maar als de opdeling aan elkaar vast zit, zal het niet zo zeer een probleem zijn.
Oud 12-04-2005, 13:34
Raven
Raven is offline
de enige manier om daar vrede te krijgen is een nieuwe staat stichten voor joden EN palestijnen ( en wie er verder nog bij wil)

dat hadden ze meteen vanaf het begin moeten doen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 12-04-2005 @ 14:34 :
de enige manier om daar vrede te krijgen is een nieuwe staat stichten voor joden EN palestijnen ( en wie er verder nog bij wil)

dat hadden ze meteen vanaf het begin moeten doen
Dat is nu waarschijnlijk geen optie meer. Ik kan me geen Israeliet of Palestijn voorstellen die samen met de ander een land wil delen.
Oud 12-04-2005, 13:44
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-04-2005 @ 14:41 :
Dat is nu waarschijnlijk geen optie meer. Ik kan me geen Israeliet of Palestijn voorstellen die samen met de ander een land wil delen.
hmmja da's dus precies het probleem .. en ze willen allebei jeruzalem en helemaal ..

wat je zou kunnen doen is zoals de VS in elkaar zit..

2 apparte staten met een overkoepelende federale overheid

"United states of arabia" klinkt lang niet gek
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Raven schreef op 12-04-2005 @ 14:44 :
hmmja da's dus precies het probleem .. en ze willen allebei jeruzalem en helemaal ..

wat je zou kunnen doen is zoals de VS in elkaar zit..

2 apparte staten met een overkoepelende federale overheid

"United states of arabia" klinkt lang niet gek
Tja. Helaas is dat ook met een oorlog uitgevochten en er moest eerst één partij winnen voor dat systeem feit was. En zelfs dan nog: in welke staat zou Jeruzalem mogen liggen?
Oud 12-04-2005, 13:57
juno
juno is offline
Berlijn is toch ook jarenlang verdeeld geweest met een grote muur ertussen?

ontopic: Het behouden van de status quo in de grote nederzettingen is misschien geen slecht idee. Toen Pakistan zich afscheidde van India is er een vreselijke volksverhuizing geweest waabij hindoes uit Pakistan wegmoesten, en de moslims vertrokken uit India. Dat heeft veel humanitair leed veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
"Sharon wilde alleen de sloop toezeggen van illegale nederzettingen."

Zijn niet alle nederzetting illegaal?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 16:16 :

Hangt er vanaf volgens wie. Volgens Israel en Amerika schijnbaar niet.
Volgens alle internationale afspreken wel.

Dat zou trouwens de oplossing zijn, dat iedereen zich aan die afspraken houdt, desnoods gedwongen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-04-2005 @ 16:24 :
Hangt er vanaf volgens wie. Volgens Israel en Amerika schijnbaar niet.
Volgens alle internationale afspreken wel.

Dat zou trouwens de oplossing zijn, dat iedereen zich aan die afspraken houdt, desnoods gedwongen.
HAHAHAHAHA!

De VS en Israël die zich aan internationale afspraken houden!

HOHOHOHOHOHO!

Jij hebt humor, man, echt!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-04-2005 @ 14:47 :
Tja. Helaas is dat ook met een oorlog uitgevochten en er moest eerst één partij winnen voor dat systeem feit was. En zelfs dan nog: in welke staat zou Jeruzalem mogen liggen?
geen van beide .. jerusalem wordt dan een apparte staat
net als Washington D.C. is
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-04-2005 @ 16:26 :
HAHAHAHAHA!

De VS en Israël die zich aan internationale afspraken houden!

HOHOHOHOHOHO!

Jij hebt humor, man, echt!
Meer dan de PA ten tijde van Arafat iig
Oud 12-04-2005, 16:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Nee
Oud 12-04-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 17:26 :
Ohja, natuurlijk is verwerpelijk gedrag veel minder verwerpelijk als een ander het ook doet!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2005 @ 18:04 :
Ohja, natuurlijk is verwerpelijk gedrag veel minder verwerpelijk als een ander het ook doet!
Natuurlijk niet, maar ik toon hier alleen maar de eenzijdigheid van MA aan.
Oud 12-04-2005, 17:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 09:15 :
Opdeling als in kleine eilandjes binnen een Israelische staat, ja. Maar als de opdeling aan elkaar vast zit, zal het niet zo zeer een probleem zijn.
Tja, als je haast de staat doormidden gaat snijden door het gebied rondom Jeruzalem te annexeren, heb je wel een probleem natuurlijk. Om maar te zwijgen van de problemen die je hebt als je wegen gaat aanleggen die die kolonies gaan verbinden met de Israelische staat
Oud 12-04-2005, 17:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 18:22 :
Tja, als je haast de staat doormidden gaat snijden door het gebied rondom Jeruzalem te annexeren, heb je wel een probleem natuurlijk. Om maar te zwijgen van de problemen die je hebt als je wegen gaat aanleggen die die kolonies gaan verbinden met de Israelische staat
mwah, daar heb je bruggen voor

Ken nog een weg op de grens van Nld - Dld. De weg was Nlds en de het gras eromheen en de bruggen Duits.

Nederland heeft op een gegeven moment die weg gegeven aan Duitsland.

M.b.t. Jeruzalem,.. tsja, dat blijft een erg lastig iets.
Oud 12-04-2005, 17:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:25 :
mwah, daar heb je bruggen voor

Ken nog een weg op de grens van Nld - Dld. De weg was Nlds en de het gras eromheen en de bruggen Duits.

Nederland heeft op een gegeven moment die weg gegeven aan Duitsland.
Tja, het probleem is echter dat Israel waarschijnlijk strenge bewaking rond die wegen wil hebben . Daarnaast, dat zou ook betekenen dat mensen een heel eind moeten omlopen om bijv. bij hun bedrijf/ fanilie etc. te komen omdat een stelletje extremistische kolonisten op de westbank wil blijven wonen.

Citaat:
M.b.t. Jeruzalem,.. tsja, dat blijft een erg lastig iets.
dat klopt, en om die nederzettingen gaat het heel waarschijnlijk.
Oud 12-04-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:11 :
Natuurlijk niet, maar ik toon hier alleen maar de eenzijdigheid van MA aan.
Note taken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 18:27 :
Tja, het probleem is echter dat Israel waarschijnlijk strenge bewaking rond die wegen wil hebben .

Dat hoeft geen probleem te zijn. Met Abbas aan het roer vertrouw ik erop dat de Palestijnse Autoriteit welwillend is t.o.v. een cooperatie aangaande de beveiliging van de Israelische en Palestijnse burgers. Net zoals er een cooperatie is tussen Egypte en Israel.

Citaat:
Daarnaast, dat zou ook betekenen dat mensen een heel eind moeten omlopen om bijv. bij hun bedrijf/ fanilie etc. te komen omdat een stelletje extremistische kolonisten op de westbank wil blijven wonen.

mm,.. het gaat hier om nederzettingen die er al eeuwen staan (ok ik overdrijf maar iig nederzettingen die buiten de roadmap vallen. Die niet na 2001 gebouwd zijn.) Die staan er dus toch al een tijdje.

En hinder zal er altijd zijn. Dat was ook rondom die Nederlandse weg in Duitsland. Na vele jaren (50 jaar ofzo?) is die weg dan uiteindelijk Duits geworden.

Citaat:

dat klopt, en om die nederzettingen gaat het heel waarschijnlijk.
Nee, nieuwe mogen er niet zijn
Oud 12-04-2005, 17:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:45 :
Dat hoeft geen probleem te zijn. Met Abbas aan het roer vertrouw ik erop dat de Palestijnse Autoriteit welwillend is t.o.v. een cooperatie aangaande de beveiliging van de Israelische en Palestijnse burgers. Net zoals er een cooperatie is tussen Egypte en Israel.
Nou, mij lijkt het toch totaal onaanvaardbaar als een vreemde mogendheid die tot voor kort je bezetter is met wegen die je hele land doorsnijden en een militaire macht alles kan controleren

Citaat:
mm,.. het gaat hier om nederzettingen die er al eeuwen staan (ok ik overdrijf maar iig nederzettingen die buiten de roadmap vallen. Die niet na 2001 gebouwd zijn.) Die staan er dus toch al een tijdje.
Die oude nederzettingen worden op dit moment massaal uitgebreid

Citaat:
En hinder zal er altijd zijn. Dat was ook rondom die Nederlandse weg in Duitsland. Na vele jaren (50 jaar ofzo?) is die weg dan uiteindelijk Duits geworden.
Stonden er nederlandse militairen + een hek langs die weg?

Citaat:
Nee, nieuwe mogen er niet zijn
Ach, en wie gaat Sharon daaraan houden? Daarnaast, zie boven. Bovendien zijn die nederzettingen ook niet zo oud, en worden grotendeels bewoond door een stelleke malloten die er alleen maar willen wonen om de palestijnen in de weg te zitten .
Oud 12-04-2005, 17:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 18:54 :
Nou, mij lijkt het toch totaal onaanvaardbaar als een vreemde mogendheid die tot voor kort je bezetter is met wegen die je hele land doorsnijden en een militaire macht alles kan controleren

Nee, want die bevoegdheid krijgen ze dan niet
Het gaat om cooperatie.

Citaat:

Die oude nederzettingen worden op dit moment massaal uitgebreid

Tsja, de tekortkomingen van de VN komen om de hoek kijken Stond er iets in over landgoederen?

Citaat:

Stonden er nederlandse militairen + een hek langs die weg?

Nee, maar dat kwam ook alleen maar omdat Nederland in vrede naar Duitsland leefde.

Citaat:

Ach, en wie gaat Sharon daaraan houden? Daarnaast, zie boven.
Sharon zit in een moeilijk pakket. Hij zei ook niet voor niets dat de atmosfeer in Israel lijkt aanproeft als een vooravond van een burgeroorlog. Het zou iets idioots zijn, want juist een burgeroorlog kan het einde van Israel betekenen.

Gekke extremisten ook. In plaats van dat ze zich even koest houden, zorgen dat er vreedzaam geleefd wordt, want dan kunnen landen als Iran niet zeiken

Oud 12-04-2005, 17:58
Martyr
Martyr is offline
Citaat:

Ze zijn inderdaad allemaal illegaal.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 12-04-2005 @ 18:58 :
Ze zijn inderdaad allemaal illegaal.
nee
Oud 12-04-2005, 18:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja, iets van 97% van het Pal. gebied op de westbank zoals deze was met groene lijn zal dan tot een pal. staat behoren.
Dan hoop ik maar dat de Palestijnen als compensatie land elders krijgen.

@ Gatara:

Alle nederzettingen zijn WEL illegaal! Je mag als bezetter geen nederzettingen bouwen in veroverd gebied.

Dus als de Palestijnen hun poot stijf houden dan moeten ALLE nederzettingen weg. Het is de vraag of dat slim is.

Citaat:
Het behouden van de status quo in de grote nederzettingen is misschien geen slecht idee. Toen Pakistan zich afscheidde van India is er een vreselijke volksverhuizing geweest waabij hindoes uit Pakistan wegmoesten, en de moslims vertrokken uit India. Dat heeft veel humanitair leed veroorzaakt.
Maar die mensen woonder daar al. Deze mensen zijn daar - nog niet zo heel lang geleden gaan wonen. Ze wisten dat die gebieden bezet waren.
Maar Israel gebruikt de nederzettingen om een voldongen feit te scheppen: er wonen nu zoveel Israeli's, die gebieden moeten maar bij Israel blijven.
Tja, dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-04-2005 @ 19:03 :
Dan hoop ik maar dat de Palestijnen als compensatie land elders krijgen.

@ Gatara:

Alle nederzettingen zijn WEL illegaal! Je mag als bezetter geen nederzettingen bouwen in veroverd gebied.

lees de afspraken eens na.
Oud 12-04-2005, 18:07
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:59 :
nee
Das waar, je kunt land kopen en je daar vestigen, alleen dan is het wel gebied dat buiten de Israelische macht valt. Maar Israel claimt wel macht over die gebieden en treed ook als machthebbende op en drijft daarbij met geweld de daadwerkelijk autonome machthebbende illegaal weg.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 12-04-2005 @ 19:07 :
Das waar, je kunt land kopen en je daar vestigen, alleen dan is het wel gebied dat buiten de Israelische macht valt. Maar Israel claimt wel macht over die gebieden en treed ook als machthebbende op en drijft daarbij met geweld de daadwerkelijk autonome machthebbende illegaal weg.
Nu haal je een ander punt aan
Oud 12-04-2005, 18:13
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 19:08 :
Nu haal je een ander punt aan
Nee, het is een zeer belangrijk punt, op het moment dat Israel de autonome machthebbers de macht ontneemt is er namelijk sprake van illegale bezetting.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 12-04-2005 @ 19:13 :
Nee, het is een zeer belangrijk punt, op het moment dat Israel de autonome machthebbers de macht ontneemt is er namelijk sprake van illegale bezetting.
niet door de bewoners en daar ging t om.
Oud 12-04-2005, 18:19
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 19:17 :
niet door de bewoners en daar ging t om.
Een zeer slecht smoesje, aangezien die bewoners die bezetting eisen en voor een uitbreiding van de bezetting zelfs steeds meer nederzettingen vestigen en oprichten. Met als enige doel hun heilige land ten koste van onschuldige burgers te veroveren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:58 :
Nee, want die bevoegdheid krijgen ze dan niet
Het gaat om cooperatie.
En dat vind Israel goed zeker? Of moeten palestijnen dan gaan betalen voor palestijnse soldaten die israelische kolonisten gaan bewaken :/. Als ze zo nodig willen reizen, kan dat mooi over palestijnse wegen.

Citaat:
Tsja, de tekortkomingen van de VN komen om de hoek kijken Stond er iets in over landgoederen?
Geen idee.
Trouwens is het uitbreiden van de nederzettingen een actief beleid van Israel, en is het dus hun tekortkoming om aan de wensen van de VN te voldoen.

Citaat:
Nee, maar dat kwam ook alleen maar omdat Nederland in vrede naar Duitsland leefde.
Dus er is een probleem

Citaat:
Sharon zit in een moeilijk pakket. Hij zei ook niet voor niets dat de atmosfeer in Israel lijkt aanproeft als een vooravond van een burgeroorlog. Het zou iets idioots zijn, want juist een burgeroorlog kan het einde van Israel betekenen.
Achja, om dat te voorkomen zal hij maar moeten toegeven aan de eisen van extremisten, ten koste van palestijnen

Citaat:
Gekke extremisten ook. In plaats van dat ze zich even koest houden, zorgen dat er vreedzaam geleefd wordt, want dan kunnen landen als Iran niet zeiken
Jup. Als ze mooi naar Israel verhuizen is het probleem zo opgelost
Oud 12-04-2005, 18:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 18:59 :
nee
Het is verboden om in bezet nederzettingen te gaan bouwen hoor
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martyr schreef op 12-04-2005 @ 19:19 :
Een zeer slecht smoesje, aangezien die bewoners die bezetting eisen en voor een uitbreiding van de bezetting zelfs steeds meer nederzettingen vestigen en oprichten. Met als enige doel hun heilige land ten koste van onschuldige burgers te veroveren.
ze eisen veiligheid

en de palestijnse autoriteit geeft ze dat niet.

dan doet israel t wel.

maareh, ik heb geen zin eigenlijk om hier de standpunten van een stelletje flapdrollen (lees: extremisten) te gaan verdedigen
Ik begrijp wel vanuit de overheid bezien dat je ook die mensen wilt verdedigen tegen aanslagen, maar ik zie ze verder meer als dwarsbomers van een mogelijke vrede in het Midden-Oosten.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 19:23 :
Het is verboden om in bezet nederzettingen te gaan bouwen hoor
lees de afspraken er maar op na
Oud 12-04-2005, 18:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 19:19 :
En dat vind Israel goed zeker?

Als veiligheid gegarandeerd kan worden, why not?
In Gaza zijn al veel toezeggingen gedaan op dit gebied,.. nouja, tot aan die aanslag in Tel Aviv dan.
Daarna weet ik het niet of er meer toezeggingen zijn gedaan.

Citaat:
Of moeten palestijnen dan gaan betalen voor palestijnse soldaten die israelische kolonisten gaan bewaken :/.

Er,.. ze moeten zorgen dat hun eigen lui zich koest houden. Net zo goed als dat de Israelische veiligheidsmensen dat van hun burgers moet doen. En ja, dan betaal je ervoor. Moet je maar niet extremisten in je gelederen hebben

Citaat:

Geen idee.
Trouwens is het uitbreiden van de nederzettingen een actief beleid van Israel, en is het dus hun tekortkoming om aan de wensen van de VN te voldoen.

Om eerlijk te zijn, zie ik hier niet het probleem van in, als dit betekent dat er 1 staat komt waarin iedereen gewoon happy samenleeft.

Citaat:

Achja, om dat te voorkomen zal hij maar moeten toegeven aan de eisen van extremisten, ten koste van palestijnen

Ja en nee. Er is ook nog een andere kant in Israel waar naar geluisterd moet worden

Citaat:

Jup. Als ze mooi naar Israel verhuizen is het probleem zo opgelost
De Negev is zo warm en nauwelijks bewoonbaar

en dat is zowat de enige kale plek in israel
Oud 12-04-2005, 18:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Gatara, leg het ons dan eens uit. Serieus. Want volgens mij mag je nooit nederzettingen bouwen in gebied dat je bezet hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Moet je maar niet extremisten in je gelederen hebben
En hoe komen die extremisten er? Ellende, voedingsbodem, .... must I elaborate?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-04-2005 @ 19:30 :
En hoe komen die extremisten er? Ellende, voedingsbodem, .... must I elaborate?
dude

ik heb t over alle extremisten
Oud 12-04-2005, 18:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-04-2005 @ 19:29 :
Gatara, leg het ons dan eens uit. Serieus. Want volgens mij mag je nooit nederzettingen bouwen in gebied dat je bezet hebt.
door de vele onderhandelingen is het patroon zeg maar,.. veranderd... hierdoor is uiteindelijk voortgekomen dat nederzettingen na 2001 illegaal zijn.
Oud 12-04-2005, 18:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 19:23 :
lees de afspraken er maar op na
Ehm, het is landonteigening van individuen, lijkt me nou niet echt in afspraak met de Geneefse Conventies
Oud 12-04-2005, 18:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 19:36 :
Ehm, het is landonteigening van individuen, lijkt me nou niet echt in afspraak met de Geneefse Conventies
zie boven
Oud 12-04-2005, 18:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 19:28 :
Als veiligheid gegarandeerd kan worden, why not?
In Gaza zijn al veel toezeggingen gedaan op dit gebied,.. nouja, tot aan die aanslag in Tel Aviv dan.
Daarna weet ik het niet of er meer toezeggingen zijn gedaan.
mhwu

Citaat:
Er,.. ze moeten zorgen dat hun eigen lui zich koest houden. Net zo goed als dat de Israelische veiligheidsmensen dat van hun burgers moet doen. En ja, dan betaal je ervoor. Moet je maar niet extremisten in je gelederen hebben
Akkoord, ze moeten zorgen dat er geen criminele organisaties zich ophouden in Palestina. Dat betekent echter niet dat ze op extreem hoge kosten ( die maatschappelijk niet al te snel aanvaard worden) gejaagd moeten worden. De kosten van de veiligheid van denkolonisten zal moeten komen te liggen bij de kolonisten.

Citaat:
Om eerlijk te zijn, zie ik hier niet het probleem van in, als dit betekent dat er 1 staat komt waarin iedereen gewoon happy samenleeft.

Daar streeft Israel niet naar, kijk maar naar die muur die ze opbouwen.

Citaat:
Ja en nee. Er is ook nog een andere kant in Israel waar naar geluisterd moet worden
Waarom zou je naar hen moeten luisteren?

Citaat:
De Negev is zo warm en nauwelijks bewoonbaar

en dat is zowat de enige kale plek in israel
Tja, dat is dan mooi hun probleem :/

Wij gaan toch ook niet een stel zwaar beveiligde kolonies opzetten in Duitsland omdat het hier zo vol is?
Oud 12-04-2005, 18:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 19:32 :
door de vele onderhandelingen is het patroon zeg maar,.. veranderd... hierdoor is uiteindelijk voortgekomen dat nederzettingen na 2001 illegaal zijn.
Waar staat dat precies dan?
Oud 12-04-2005, 18:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 19:44 :

Akkoord, ze moeten zorgen dat er geen criminele organisaties zich ophouden in Palestina. Dat betekent echter niet dat ze op extreem hoge kosten ( die maatschappelijk niet al te snel aanvaard worden) gejaagd moeten worden. De kosten van de veiligheid van denkolonisten zal moeten komen te liggen bij de kolonisten.

misschien kunnen die geheime bankrekeningen van voorganger Arafat eens opengetrokken worden

Citaat:

Daar streeft Israel niet naar, kijk maar naar die muur die ze opbouwen.

die is tijdelijk

Citaat:

Waarom zou je naar hen moeten luisteren?

Ik weet niet hoe de percentages liggen, maar als het een aardig aantal is, zou het idioot zijn om er niet naar te luisteren.

Citaat:
Wij gaan toch ook niet een stel zwaar beveiligde kolonies opzetten in Duitsland omdat het hier zo vol is?
ik zie Duitsland niet echt als het beloofde land

Ulfje vindt dat wel misschien
Oud 12-04-2005, 18:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-04-2005 @ 19:45 :
Waar staat dat precies dan?
dat heb ik ooit al es eerder opgezocht.

doe maar een search ofzo

heb geen zin om steeds weer dingen te herhalen
Oud 12-04-2005, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-04-2005 @ 17:26 :
HAHAHAHAHAHA!

Schattig toch, hoe jij steeds weer alles aangrijpt om de feiten er voor Israël beter uit te laten zien.

Helaas, het werkt niet.

Maakt niet uit óf de PA ten tijde van Arafat meer verdragen geschonden heeft. Ten eerste is dat nog niet zeker, je beweert maar wat. Ten tweede, áls het zo is, vlakt dat Israël niet uit. Ten derde is Israël een soevereine staat, en de PA niet -of wordt niet als zodanig erkend-, dus hebben ze andere plichten dan Israël -ze hebben immers ook niet dezelfde rechten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten