Oud 23-05-2005, 17:01
Shitonya
Shitonya is offline
Je hebt een in- en outbox. Een inbox vind ik natuurlijk heel handig. Maar een outbox? Het enige voordeel daaraan is dat je kunt teruglezen wat je een ander hebt gestuurd voor zover ik weet. Maar nu komt het: dan opeens uit het niets krijg je een bericht dat je inbox vol zit. Je kijkt....maar er zit vreemd genoeg nog maar heel weinig berichten in

Dan kom je erachter dat je outbox mutvol zit. Net zoiets als spam: je wilt het niet, maar krijgt het toch. Nu moet je ook nog eens elk verstuurd bericht 1 voor 1 tot ergernis aan toe aanklikken totdat je na 10 minuten uiteindelijk alle berichtjes hebt aangeklikt en het eindelijk kunt verwijderen. Dit kost tijd en bij sommige misschien zelf een stuk humeur.

Sommige zijn heel blij met de optie "outbox", maar ik kan me voorstellen dat sommige dit om de reden hierboven uitmate irritant vinden. Nogal extreem om de hele optie te verwijderen, maar zou het dan niet handiger zijn om er nog een extra "knop" bij te maken zoals in hotmail : "leegmaken"zodat je hele outbox in 1 klap weer schoon is?

Alvast hartelijk dank voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 17:04
Lorelei
Lorelei is offline
Er is hier vaker over geklaagd. Toen werd er gevraagd of er niet een optie kon komen waarmee je kon zorgen dat je verstuurde pm's gewoon niet bewaard werden. Daar is nooit meer wat mee gedaan. Ik weet niet of er ooit nog zoiets komt.
Oud 23-05-2005, 17:05
Jon
Jon is offline
Als je een vinkje zet in het bovenste vakje (die in de blauwe balk) selecteer je alle berichtjes in 1 keer.
Oud 23-05-2005, 17:11
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
grl schreef op 23-05-2005 @ 18:04 :
Er is hier vaker over geklaagd. Toen werd er gevraagd of er niet een optie kon komen waarmee je kon zorgen dat je verstuurde pm's gewoon niet bewaard werden. Daar is nooit meer wat mee gedaan. Ik weet niet of er ooit nog zoiets komt.
Dank je beheerder. Maar dit is nog wel een goed punt van grl. Waarom is hier nooit iets mee gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:13
Ieke
Ieke is offline
En je kan het opslaan van een bericht in de outbox gewoon uitzetten in de pm die je zelf stuurt. Ik vind persoonlijk een outbox wel prettig, maar het lijkt me een fijner idee als het automatisch uit staat (dat hokje uitgevinkt) en als je een bericht wil bewaren je dat zelf aanvinkt. (nu is het precies andersom)
Oud 23-05-2005, 17:15
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Jon schreef op 23-05-2005 @ 18:05 :
Als je een vinkje zet in het bovenste vakje (die in de blauwe balk) selecteer je alle berichtjes in 1 keer.
Kan het iets specifieker? Ik zie nergens een blauw balkje. Wel dat je afgelopen dag, 2 dagen, week enz kunt selecteren maar nergens een hokje waar je een vinkje kunt zetten om alles in 1 keer te verwijderen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:16
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-05-2005 @ 18:13 :
En je kan het opslaan van een bericht in de outbox gewoon uitzetten in de pm die je zelf stuurt. Ik vind persoonlijk een outbox wel prettig, maar het lijkt me een fijner idee als het automatisch uit staat (dat hokje uitgevinkt) en als je een bericht wil bewaren je dat zelf aanvinkt. (nu is het precies andersom)
Juist. Waarom kan dat dan niet omgekeerd worden?
Want als je een bericht stuurt, dan druk je meestal meteen op verzenden en vergeet je aan te vinken dat je hem niet wilt bewaren. Nogal onpraktisch lijkt me
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:21
Jon
Jon is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-05-2005 @ 18:15 :
Kan het iets specifieker? Ik zie nergens een blauw balkje. Wel dat je afgelopen dag, 2 dagen, week enz kunt selecteren maar nergens een hokje waar je een vinkje kunt zetten om alles in 1 keer te verwijderen
Oud 23-05-2005, 17:21
Jon
Jon is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-05-2005 @ 18:16 :
Juist. Waarom kan dat dan niet omgekeerd worden?
Want als je een bericht stuurt, dan druk je meestal meteen op verzenden en vergeet je aan te vinken dat je hem niet wilt bewaren. Nogal onpraktisch lijkt me
Ik vind het anders wel handig. Dat trashen is zo gebeurd.
Oud 23-05-2005, 17:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-05-2005 @ 18:13 :
Kan er niet een optie komen dat het automatisch uitstaat? Ik wist trouwens niet eens dat je 't kon aangeven.,
Oud 23-05-2005, 17:25
Lorelei
Lorelei is offline
Overigens.. nu we toch bezig zijn: Ontvangstbevestiging: Hiermee kun je controleren of de ontvanger je berichtje heeft gelezen.

Dit staat standaard aangevinkt.. maar ik heb nog nooit ergens kunnen zien of ze mijn bericht hadden gelezen. Dat wil ik ook niet, maar waarom staat-ie dan wel aangevinkt?
Oud 23-05-2005, 17:28
PV
PV is offline
Citaat:
grl schreef op 23-05-2005 @ 18:25 :
Overigens.. nu we toch bezig zijn: Ontvangstbevestiging: Hiermee kun je controleren of de ontvanger je berichtje heeft gelezen.

Dit staat standaard aangevinkt.. maar ik heb nog nooit ergens kunnen zien of ze mijn bericht hadden gelezen. Dat wil ik ook niet, maar waarom staat-ie dan wel aangevinkt?
Bij traceren kun je dat zien dacht ik
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
PV schreef op 23-05-2005 @ 18:28 :
Bij traceren kun je dat zien dacht ik
Ik zag het.

Iek.. maar dat wil ik helemaal niet! En tellen die berichten dan ook mee in je priveberichten ruimte?
Oud 23-05-2005, 17:36
Verwijderd
Traceren niet nee.

Maar voor fbs is het handig. Ik stoor me er niet zo aan, regelmatig 1 vinkje, delete en klaar.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:43
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jon schreef op 23-05-2005 @ 18:21 :
Dat is lastiger als je juist wel enkele berichten wil bewaren. Vind het zelf echt handiger als je moet aanvinken als je hem wil bewaren. Fb's zullen vrij veel in de outbox willen bewaren, maar gewone leden een heel stuk minder.
Oud 23-05-2005, 18:16
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-05-2005 @ 18:43 :
Dat is lastiger als je juist wel enkele berichten wil bewaren. Vind het zelf echt handiger als je moet aanvinken als je hem wil bewaren. Fb's zullen vrij veel in de outbox willen bewaren, maar gewone leden een heel stuk minder.
Dus daarom wordt het niet omgedraaid: omdat de fb's meer macht hebben? -_-
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:20
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Je klikt dat je alles kwijt wilt en dan klik je die paar berichtjes aan, weinig moeite toch?
Oud 23-05-2005, 19:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-05-2005 @ 19:16 :
Dus daarom wordt het niet omgedraaid: omdat de fb's meer macht hebben? -_-
Ik pleit toch juist voor het andere? Jon is de gene die beslist.

Citaat:
Methuselah schreef op 23-05-2005 @ 19:20 :
Je klikt dat je alles kwijt wilt en dan klik je die paar berichtjes aan, weinig moeite toch?
Ik moet ze nog allemaal bekijken, dus maakt geen bal uit
Oud 23-05-2005, 19:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-05-2005 @ 20:30 :
Jij weet aan de hand van de titels niet wat er in staat?
Oud 23-05-2005, 19:44
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik ben juist iemand die ze wel wil bewaren, maar die vergeet op het hokje te klikken, mocht dit standaard uit staan. Dus ik heb liever dat het aan blijft staan .
Oud 24-05-2005, 12:24
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-05-2005 @ 20:30 :
Ik pleit toch juist voor het andere? Jon is de gene die beslist.

Kun je hier dan niet met Jon overleggen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:25
Shitonya
Shitonya is offline
Of een poll maken voor alle forummers of ze het hiermee eens of oneens zijn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:32
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 24-05-2005 @ 13:24 :
Kun je hier dan niet met Jon overleggen?
Hij kan hier mijn mening ook lezen, als hij hier aangeeft daar geen zin in te hebben heeft met hem overleggen ook weinig zin. Ik ben niet de gene die erover kan beslissen.
Oud 24-05-2005, 12:38
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Zou het iets uitmaken als het overgrote deel van de forummers hier anders over dacht? ( een poll hierover maken bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 14:25
ZSA
ZSA is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 20:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 23-05-2005 @ 20:44 :
Ik ben juist iemand die ze wel wil bewaren, maar die vergeet op het hokje te klikken, mocht dit standaard uit staan. Dus ik heb liever dat het aan blijft staan .
exactely my thoughts.
Oud 26-05-2005, 16:12
Krekker
Krekker is offline
Een berichtje dat je per ongeluk niet hebt opgeslagen kun je niet meer terugkrijgen. Een berichtje dat je per ongeluk wel hebt opgeslagen kun je achteraf nog altijd wissen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 18:50
Pr0xy
Pr0xy is offline
Je moet gewoon in je profiel in kunnen stellen wat je wilt dat de standaardoptie is.
Oud 05-06-2005, 19:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jezus... waar je je druk om kunt maken.... Doe gewoon wat Jon zegt, klik dat vakje aan in de blauwe balk en leeg je outbox. Boeiend, moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 22:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Krekker schreef op 26-05-2005 @ 17:12 :
Een berichtje dat je per ongeluk niet hebt opgeslagen kun je niet meer terugkrijgen. Een berichtje dat je per ongeluk wel hebt opgeslagen kun je achteraf nog altijd wissen.
Precies.
Oud 06-06-2005, 06:01
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-06-2005 @ 20:16 :
Jezus... waar je je druk om kunt maken.... Doe gewoon wat Jon zegt, klik dat vakje aan in de blauwe balk en leeg je outbox. Boeiend, moeilijk...
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:31
one.
one. is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-06-2005 @ 20:16 :
Oud 08-06-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Maak je een extra folder aan voor de berichten die je wilt bewaren, heb ik ook gedaan.

Verder ben ik het met Krekker eens. En zoveel moeite kost dat verwijderen niet...zeker nu je meer pms op kunt slaan hoeft het maar één keer in de zoveel tijd. (Als het elke week moet, dan is het misschien een idee om gewoon msn/icq/enz. te nemen als vervanging voor het voeren van gesprekken via pm.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten