Advertentie | |
|
![]() |
||
(1)Ik ben god.
(2) Citaat:
Hoppa, aan de slag jullie. ![]()
||
Citaat:
Dus met wetenschappen kun-zoals see it zei- ; Wetenschap hoort door gelovigen beoefent te worden uit het oogpunt van liefde voor wat er om ons heen te zien is. Hoe mooi God dat allemaal heeft gemaakt. Geloof (in een Schepper) en wetenschap zijn evenwijdig. |
![]() |
||
Citaat:
zei een onwetende... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar jij mag dat best geloven hoor, dat is tenslotte de kern van geloof. Ik help je hopen dat ooit de nobelprijs voor een bepaald exact wetenschapsgebied wordt uitgereikt aan een praktizerend gelovige ![]() |
![]() |
||
![]() Citaat:
![]() ![]() vergeet niet incha'allah te zeggen wnr je iets hoopt ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik geloof en daar heb ik mijn redenen voor maar ik ga er geen wetenschappelijke discussie over voeren want geloven heeft daar niks mee te maken? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Waarom zijn gelovige mensen tegen evolutie? Omdat deze theorie God de eer ontneemt. Heel vaak staat in de bijbel God als Schepper van hemel en aarde genoemd. Dat is dus het emotionele argument. Daarbij komt dan dat er heel veel onjuistheden aan de evolutietheorie zitten.
||
![]() |
Citaat:
Maar dat hoeft natuurlijk niet. Jij hebt al een complete en correcte verklaring, te vinden in genesis, zonder enige onjuistheid of incompleetheid. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn NIET heel wat atheistische mensen die evolutie als onzin zien. Het grootste deel is gelovig en dit bewijst dus precies mijn punt dat gelovigen dat deel van de wetenschap geloven wat niet in conflict is met hun gelovige opvattingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html Wat ik verder van die paar wetenschappers vind die toch gelovig zijn moge uit mijn sig blijken. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wanneer leert de gemiddelde creationist het bovendien nu eens dat: wetenschap =/= atheisme atheisme =/= evolutietheorie evolutietheorie =/= oerknaltheorie wetenschapper =/= 'vooraanstaande atheist' Vier simpele feitjes, maar kennelijk zo onaards moeilijk te onthouden....
||
Citaat:
Maar liefst 7% van de meest vooraanstaande wetenschappers is atheistisch!! ( don't mind the overige 93% ) En dat 97% naar de kerk gaat, is op zijn zachtst gezegd bullshit. Je hebt er ook nog Moslims, Boeddhisten, Hindoestanen, Joden, Atheisten, Christenen die niet naar de kerk gaan, etc. EN die groep telt meer dan 3% van Amerika. |
![]() |
|||
Citaat:
Als wetenschapper volg je over het algemeen een doel dat je iets wil bewijzen. God valt vooralsnog niet te bewijzen dus wetenschapper en geloven in een zin maakt mij hartelijk aan het lachen. Verder is het feit dat de meeste gelovigen fel tegen het stamcelonderzoek zijn voor mij ook weer een teken dat religie alleen aan afbraak wetenschap doet en er alles aan doet om de echte wetenschap tegen te houden op punten waar we er als gehele mensheid van kunnen groeien. Plus een gelovige die alle scheikundige en natuurkundige wetten aanneemt die in tegenstrijdigheid zijn met zijn geloof? hypocriet. Een wetenschapper die zulke dingen ontkent vanwege zijn geloof? Meteen al zijn geloofwaardigheid kwijt. En natuurlijk kunnen we alle standpunten over homofilie erbij komen halen maar er is nog steeds geen enkel bewijs dat het daadwerkelijk een ziekte is. En op dat punt zijn de gelovige wetenschappers dus slechts een pressiemiddel die met slappe onderzoekjes zo hun eigen achterban kunnen blijven onderwerpen met het idee dat homofili onmenselijk en onnatuurlijk is. Zoals ik zei: Gelovige wetenschapper -> Afbraak wetenschapper Alleen erop gebrand die feitjes te vinden om zijn eigen geloof (en dat van de achterban) te versterken en overige feiten die misschien wel eens anti geloof kunnen zijn te negeren. Citaat:
Belief in personal God Belief 7.0 Disbelief 72.2 Agnost 20.8 Leescursusje misschien iets voor jou? Of zou alleen een vlugcursus engels genoeg voor je zijn? Bijna driekwart van vooraanstaande wetenschappers zijn ongelovigen. (72.2%) 20% zijn agnost En slechts die 7% is gelovig....
Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 14:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat religie verzonnen is door de mens, is wel erg stug gezegd.
||
Citaat:
Op zich ook een geldig antwoord op een levensvraag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien kwam daar al helemaal niet uit dat hij voor een x procent zou bestaan, want dat kan helemaal niet, maar alleen dat de verwachtingswaarde 0,x was. Maar dat bleek dus onzin te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
„In mijn boek ”Met andere ogen” heb ik één hoofdstuk gewijd aan de evolutietheorie. Toen het uitkwam, dacht ik: Nu breekt er een reuzerel uit. Maar ik hoorde niets dan absolute stilte. De enige reacties die ik kreeg, kwamen uit orthodox-christelijke kring. En die waren positief.” . Hij sprak er ooit zijn bevreemding over uit tegenover iemand uit darwinistische hoek. „Die zei: Beschouw het als een compliment. Normaal is het zo dat als je het darwinisme ook maar enigszins in twijfel trekt, ze vervolgens met z’n allen over je heen vallen en je afmaken op het kleinste foutje in je redenering. Als ze je doodzwijgen, is dat dus een compliment.” Darwin staat op zijn laatste benen, schreef u elf jaar geleden al. Het tegendeel lijkt het geval. „Het darwinistisch bolwerk is sterk. Het is een kwestie van lange adem. Toch ben ik optimistisch. De waarheid zal zegevieren. En nu ga ik wat dicteren. Schrijf maar op: Niets heeft mij zozeer van de voosheid van het darwinisme overtuigd als de manier waarop darwinisten reageren op kritiek .” (Hier hoef je verder niet op te reageren. Dat zijn zijn uitspraken en als je het er niet mee eens bent stuur je hem maar een brief. ![]() Citaat:
wetenschappelijk voorstel, stelt Van den Beukel. „Als je de geschriften van ID’ers als Philip Johnson, Michael Behe en William Dembski leest, komt daar de Naam van God of het woord Schepper niet in voor. Het enige wat ze zeggen is dat bepaalde processen onmogelijk door toeval kunnen zijn ontstaan, via het darwinistische mechanisme - en het klassieke voorbeeld is dan de „rotatiemotor” die de zweepstaart van een bacterie aandrijft. Daar móét een ontwerp achter zitten. Maar op het moment dat je dat hier inbrengt in het debat, word je voor creationist uitgescholden. En is men weer van je af.” Citaat:
2 daar lijkt het vaak niet op 3 mee eens 4 vind ik ook niet opzich dus niet echt vernieuwend... ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dat je tot je weet waar dan dat design vandaan komt er geen concrete uitspraken over zou kunnen doen. toe·val1 (het ~) 1 gebeurtenis of omstandigheid die vooraf niet te voorzien, niet te berekenen is geweest => coïncidentie, een samenloop van omstandighede Vooraf niet te voorzien.... lees: alles was toevallig toen het voor de eerste keer gebeurde. Pas vanaf de eerste gebeurtenis kun je namelijk metingen doen over (soort)gelijke gebeurtenissen die volgen. EDIT: ik geloof dat ik toevallig maar een toeval ga krijgen van al die toevalligheid EDIT2: Om iets van mijn eigen redenering op dat Intelligent Design los te laten. Hoe weten we dat dat ontwerp van die bacterie perse INEENS ontstaan is en niet een evolutie van een al reeds bestaand eerder ontwerp? En wie zegt dat dat ontwerp niet inderdaad per toeval ontstaan is? Voor hetzelfde geld kwam er iets anders uit en was die bacterie nu hardstikke uitgestorven geweest omdat het niet werkte. (hoeveel uitvindingen gaan er wel niet de mist in voor er eindelijk eens 1 goede uit voortkomt?)
Laatst gewijzigd op 13-07-2005 om 21:55. |
![]() |
||
Citaat:
Als je ze onwaar bewijst trekken ze het punt waarvan ze beweren dat het de inmenging van god is gewoon verder terug. Alleen: voor die inmenging van god heeft het ID nog steeds geen bewijs. Nog steeds een waardeloze theorie dus, want we hebben er, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat het waar zou zijn, geen fok aan.
||
Citaat:
||
Citaat:
Men neme iets dat (nog) niet te onderzoeken valt en roept "kijk, dat komt door god"
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Dat hij bijvoorbeeld uitrekent hoe groot de kans is dat het leven ZOMAAR ontstaat. Maar hij vergeet 1 ding: Voordat je een kans kan uitrekenen moet je weten hoe het gegaan is en dat weten we helaas niet!
|
het verdedigen van het geloof begon zo rond de eerst/tweede eeuw na Christus. Christenen werden gewantrouwd omdat ze maar één God hadden. Vanuit zowel het Griekse als het Romeinse denken kregen ze kritiek. Toen hebben ze hun eerste rationele verklaringen gegeven (apologetiek) niet als evangelisatie, maar als verdediging tegen demonisering.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Geloof heeft inderdaad niets te maken met wetenschappelijkheden.
Wetenschap is het ontdekken en aantonen van de ware feiten, door middel van onderzoeken en bewijsmaterialen. Geloof is het inrichten van je leven, met je eigen ideeën, denkpatronen en gebruiken. Ik zou bijna zeggen; wetenschap en geloof zijn elkaars tegenpolen. Hoe dan ook, ze gaan nooit goed samen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"De mens is egoïstisch" Egoconstructie | 52 | 17-04-2010 13:38 | |
Beleidszaken |
[muziek] naam nieuw subforum. cha0s | 195 | 08-04-2005 14:25 | |
Psychologie |
De onzekerheid van vrouwen over hun uiterlijk Mujahideen | 51 | 11-02-2005 21:53 | |
De Kantine |
om welke situatie lag jij helemaal in een deuk? Goeniegoegoe | 77 | 17-12-2004 08:14 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
ARTistiek |
[verhaal] Tijd TyZZel | 11 | 15-07-2002 18:44 |