Je hebt van die mensen die altijd van alles hebben, je kent ze wel, van die mensen die de ene na de andere ziekte krijgen, altijd 'ziekig' en altijd moe zijn, een chronische ziekte hebben enzovoorts, vul zelf maar in. Ik denk dat iedereen wel zo iemand kent. Vaak denk je op een gegeven moment 'al weer wat?!' of iets dergelijks, je denkt ook dat dat voor die mensen enorm verrot moet zijn, om maar constant ziek ed te zijn. Veel van die mensen worden gezien als 'zielige mensen' of als van die mensen die nergens aan mee kunnen doen ed. Nou kwam ik laatst tot de conclusie dat ik eigenlijk ook tot de mensen behoor die altijd 'iets' hebben. Ik heb mezelf nooit tot die 'groep' gerekend, ik mag dan wel ziek zijn ed, maar ik voel me niet ziek. Ik mag dan wel altijd van alles hebben, maar dat ben 'ik'. Maar toen realiseerde ik me dus dat ik ook iemand ben die altijd van alles heeft, maar dat ik er eigenlijk helemaal niet constant mee bezig ben (wel mee bezig, maar toch ook weer niet). Hele rare gewaarwording.
Goed, vaag verhaal ('k geloof niet dat het me gelukt is onder woorden te brengen wat ik precies bedoel), maar iemand die ook ooit zo iets gehad heeft? Dat je opeens zo iets hebt van 'hè' en iets van een heel andere kant gaat bekijken?