Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
OEHOEHOEHOEHOEHOEEE!
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Waardoor komt het?
De meest voorkomende oorzaak van een blaasontsteking is een infectie met een bacterie die vanuit de urinebuis de blaas infecteert. De bacterie Escherichia coli, die normaal in de darmen aanwezig is, kan vanuit de anus via de urinebuis de blaas binnendringen. De E. coli bacterie hecht zich aan de blaaswand en veroorzaakt hierdoor een ontsteking. Dit komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen, omdat de vrouwelijke urinebuis en vagina vlak bij de anus liggen. Ook hebben vrouwen een kortere urinebuis dan mannen. Daardoor bereiken bacteriën van buitenaf bij vrouwen gemakkelijker de blaas. Bacteriën hoeven een minder lange weg af te leggen. Andere oorzaken van blaasontsteking zijn kneuzing, irritatie door een blaassteen of chemische stoffen, slechte hygiëne, onvoldoende vocht, irriterende stoffen in de voeding, zwangerschap en de menopauze. Een blaasontsteking komt vaker voor bij mensen met diabetes (suikerziekte). Ook bepaalde geneesmiddelen (zoals methenaminemandelaat, nitrolurantoïne en cyclofosfamide) kunnen een oorzaak zijn. http://home.tiscali.be/jantje/Ziekte...ntsteking.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
een koude kut veroorzaakt dus geen blaasontsteking? |
![]() |
|
tuurlijk niet
Kan een ontsteking van de blaas ontstaat door "op de tocht staan"? Dat men een blaasontsteking krijgt door "op de tocht staan" is een misverstand, want een blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën - meestal uit de darmen. Darmbacteriën kunnen ook via de urinebuis de blaas binnendringen. Een blaasontsteking mag nooit verwaarloosd worden, omdat zij zich kan uitbreiden naar de nieren en daar een nierbekkenontsteking kan veroorzaken. http://www.e-gezondheid.be/nl/gezond...28-541-art.htm
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
rofl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en die site er dan ook nog es bij wat heerlijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus ik doe altijd een boxershortje over mijn panty. (en onder mn rokje uiteraard ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |