Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt alsnog aangifte doen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vorige week ben ik gewoon eens een gesprekje met hem begonnen. Hoe het met hem ging, wat voor school hij deed... Maar eigenlijk was alleen al het heel overdreven bijna vrolijke 'hoi ![]() ![]() ![]() Hij heeft zijn excuses aangeboden en deze accepteer ik, wat het nog niet maakt dat alles hem vergeten en vergeven is. Het is zo gemakkelijk voor hem om er vanaf te komen met excuses en de woorden dat het nooit had mogen gebeuren... De haat blijft. In 10minuten tijd zijn er dingen gebeurd die zo ontzettend veel dingen hebben verneukt, en waarschijnlijk altijd grip zullen houden op mijn leven (Denk bijv. aan vertrouwenskwesties, snel het gevoel hebben gebruikt te worden etc.) En ik wil niet dat een ander hetzelfde overkomt, als ik aangifte had gedaan had ik deze kans misschien verkleind. Ik vind het puur egoïsme wanneer je zegt dat je geen aangifte wil doen omdat je niet wil dat je ouders erachter komen of dat je het dan weer op moet ratelen. Dat verklaard ook deels mijn eigen schuldgevoel. Ik weet van mezelf dat ik hem gewoon gestraft had willen zien maar tóen kon het gewoon niet, het was de zoon van vrienden van de familie en als ik destijds aangifte had gedaan/nu zou doen zou het in dat geval alleen maar problemen veroorzaken. Juist nu het steeds beter gaat wil ik dat vermijden, dat ik waarom ik geen eens meer overweeg aangifte te doen. Als ik het over had mogen doen hadden die relatieve redenen me gestolen mogen worden... En dan had ik aangifte gedaan, wetende wat ik nú voel omdat ik het destijds juist niet gedaan heb. Aan verkrachting/aanranding kan je niets doen, je lokt het niet uit.. Je treft een idioot zonder manieren die jouw grenzen overschreidt. Ik schaamde me kapot, dat was het enige wat ik voelde: Schaamte en schuldgevoel. En dat is de reden waarom ik het niet aan m'n familie wilde/durfde te vertellen, maar misschien zou het juist de reden moeten zijn waarom je het wél vertelt. Als je samen bent is de stap tot aangifte doen waarschijnlijk zoveel kleiner... Natuurlijk is het vervelend wanneer je heel jouw verhaal moet delen met wildvreemden, maar in sommige gevallen is het misschien wel het beste. Dergelijke hufters behoren gewoon gestraft te worden. Écht gestraft.
Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 21:35. |
![]() |
||
Citaat:
Je bezorgt er mensen ook het perfecte chantagemiddel mee. Volgens mij is dit echt niet ingevoerd; je ondermijnt er het, naar mijn mening, belangrijkste van de gehele rechtspraak mee, namelijk dat je iemand niet kunt veroordelen zonder bewijs dat hij het delict ook heeft gepleegd. Als dit ooit ingevoerd wordt, verlies ik al mijn vertrouwen in de rechtspraak. (Met alle respect voor alle slachtoffers wiens dader niet veroordeelt kon worden). OT; verschrikkelijk voor dat meisje... Maar waarom wil ze niet dat haar ouders het weten? Verder lijkt het me in belang van de veiligheid beter dat ze aangifte doet, hoe moeilijk het voor haar is. Maar ik zou ook niet weten of ik het zou kunnen op zo`n moment... Wems haar sterkte... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, ik spreek heel de tijd vanuit het meisje he, want ik zou in haar plaats niet weten wat ik zou doen. Zij vindt het zelf ook beter om geen aangifte te doen, omdat ZIJ die heisa er niet bij kan nemen. En dat begrijp ik. Toen ik ervan hoorde vroeg ik ook direct of ze aangifte had gedaan, en toen vertelde ze zelf dat ze dat niet zag zitten met haar thuissituatie maar dat ze ook wilt dat ie gestraft wordt. Vandaar dat ik hier de vraag eens stel: wat in haar geval het beste is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou/had niet met de gedachte rond kunnen lopen dat hij eventueel mijn nichtje, vriendin, klasgenoot of buurmeisje hetzelfde zou kunnen flikken omdat ik mijn mond niet zou/heb open getrokken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Vertel mij maar niets over die emotionele rompslomp. Bij mij zijn er herhaaldelijk dingen gebeurt, dus zeg asjeblieft niet dat ik er niet over kan oordelen. Ik heb destijds geen aangifte gedaan, puur en alleen omdat ik het er niet meer over wilde praten, het deed me pijn. Dus omwille van mijn eigen emoties en gevoelens heb ik andere meisjes misschien ook wel in gevaar gebracht, zoiets noemen ze egoïsme of je het nu leuk vind of niet. Sovreze deelt met mij die mening, maar er staat nergens dat wij de reactie van géén aangifte willen doen onlogisch vinden. ![]() Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De vriendin van een oude vriend van mij werd verkracht na een avondje stappen in ik geloof Amsterdam. Meisje weigerde aangifte doen omdat ze het te pijnlijk vond om het erover te hebben. 4 maanden later stond er een stukje in een plaatselijk krantje of iets dergelijks dat diezelfde kerel (een bekende van haar dus) zich vergrepen had aan nog 2 andere meisjes, nádat hij zich aan de vriendin van die oude vriend van mij had vergrepen. Geloof me dat, dat schuldgevoel dat je al hebt dan alleen nog maar groter zal worden. Een verkrachter hoort achter tralies te zitten, plantsoentjes te harken en de schrik van z'n leven te krijgen. Ja het is moeilijk om je verhaal te moeten doen, maar voor hetzelfde geldt is jouw beste vriendin zijn volgende slachtoffer, wat denk je dan: "Goh kunnen we gezellig saampjes naar een praatgroepje?" ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als zij beslist dat ze geen aangifte wil doen, dan is dat toch haar keuze? Zeker als ze hier mee leest kan ze wel/geen aangifte doen nu van alle kanten bekijken, als ze dan toch volhoudt dat ze het niet wil doen, dan is dat haar beslissing en ik vind dat die dan gerespecteerd moet worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Kunnen jullie dit begrijpen? Ik zal er met haar nog over praten als het wat 'bekoeld' is, ik begrijp zelf ook wel dat aangifte doen *moet*, maar het is gewoon niet het juiste moment nu, ze zou er niet mee om kunnen (en dat zegt ze zelf) Edit: sorry als het allemaal wat ingewikkeld overkomt maar ik ben meer betrokken dan ik hier wil laten blijken, het is en blijft een openbaar forum he ![]() Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 17:49. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
incest des030 | 31 | 15-04-2010 12:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donner wil onderzoek naar groepsverkrachtingen juno | 37 | 05-12-2005 11:42 | |
Iraanse jongens opgehangen Gatara | 500 | 29-08-2005 14:11 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Psychologie |
Valse aangifte CeeDeeTje | 16 | 24-05-2002 22:24 | |
Drugs & Alcohol |
Ghb Mr_Heineken | 27 | 11-05-2002 03:07 |