Oud 07-06-2002, 20:36
suze02
suze02 is offline
Waar ik me een beetje aan irriteer(een beetje boel maar ik ben nogal driftig,hahaha)
Is dat een heleboel mensen een heleboel dingen zo erg vinden en er alles zo goed over weten.Doe er dan iets aan!!!!
Ik ben bijvoorbeeld bijzonder geintresseerd in politiek ik wil er ook graag in om dingen tenminste te proberen te veranderen(als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt)
Ik ben dus politicologie gaan studeren en ben lid van een nationale partij en een gemeentelijke en ik ben nog maar 20.Je kan zoveel doen als je het maar probeert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 20:37
suze02
suze02 is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Waar ik me een beetje aan irriteer(een beetje boel maar ik ben nogal driftig,hahaha)
Is dat een heleboel mensen een heleboel dingen zo erg vinden en er alles zo goed over weten.Doe er dan iets aan!!!!
Ik ben bijvoorbeeld bijzonder geintresseerd in politiek ik wil er ook graag in om dingen tenminste te proberen te veranderen(als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt)
Ik ben dus politicologie gaan studeren en ben lid van een nationale partij en een gemeentelijke en ik ben nog maar 20.Je kan zoveel doen als je het maar probeert.
Nationale en gementelijke partij sorry ging even op in mijn verhaal
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:43
disaster
disaster is offline
ik neem ff aan dat je het hebt over de mensen hier op het forum en op zig weet je niet of en wat die mensen er irl aan doen, dus vinnik het in dat geval nogal een loze topic...

of bedoelde je mensen in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:09
Verwijderd
ik vin wel dat veel mensen errug zeuren, zeur niet doe er gewoon wat aan maar dat er veel mensen zeuren wil niet zeggen dat niemand er ook echt niks aan doet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 13:23
twiety
twiety is offline
Je hoeft niet de politiek in te gaan als je alles zo goed weet, vind ik. Om iets voor elkaar te krijgen kun bijvoorbeeld ook op een politieke partij stemmen die alles zo goed weet, de LPF dus! (maar daar ben jij 't vast wel mee eens, Suze02).

Wat betreft irritaties: Waar ik me aan irriteer zijn mensen die zeggen 'het allemaal zo goed te weten' zonder dat er enige motivatie wordt gegeven, of zelfs louter en alleen door ongemotiveerd een partij af te vallen denken intelligent over te komen. Zelf een oplossing voor een probleem geven ofzo? Nee, dat kan men vaak niet. Een constructieve bijdrage aan een discussie? Vergeet 't maar.

Ach ja, ze maken zichzelf belachelijk en je leest er vrij snel overheen. 't Zijn ook vaak dezelfde mensen, dus skippen op naam (of op negeren zetten) helpt wel. Alleen als 't er zoveel worden die het doen is het wat lastiger om te skippen naar reacties die wel hout snijden. Verder, of je nou voor of tegen iets bent, prima! Maar geef dan ook uitleg. Tegen iedereen die zich aan dit soort gedrag schuldig maakt: Met dat geblaat maak je alleen jezelf belachelijk, je hebt de klok horen luiden maar laat niet zien dat je weet waar de klepel hangt.

(bovenstaande is niet alleen, maar wel voornamelijk van toepassing op veel anti-LPF'ers hier)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Het probleem van lid worden van een partij is dat het je je verdere leven/carriere kan achtervolgen.

Kijk maar eens dat gezeur over "het extreem-links" verleden van sommige kamerleden. So what. Maar toch maakt men zich er klaarblijkelijk druk om.

En tja, ik wil best actiever zijn; maar zo vrij zijn we niet in het westen. Zeker niet als je protesteert tegen de grootmachten als de VS en GB. En dat zijn nu net de landen die ik niet kan uitstaan als het hun internationale politieke betreft.
(en eigenlijk ook binnenlandse, maar daarmee zijn wij niet erg betrokken). Een mogelijkheid zou zijn om een regering achter je te hebben staan, wat zulke dingen betreft (bv. dat van de VS en het ICC); maar dan kan ik gaan wachten tot ik een ons weegt.
En ondertussen weet ik niet wat ik echt moet doen, dan maar informatie verspreiden over dit onderwerp.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:
Je hoeft niet de politiek in te gaan als je alles zo goed weet, vind ik. Om iets voor elkaar te krijgen kun bijvoorbeeld ook op een politieke partij stemmen die alles zo goed weet, de LPF dus! (maar daar ben jij 't vast wel mee eens, Suze02).

Wat betreft irritaties: Waar ik me aan irriteer zijn mensen die zeggen 'het allemaal zo goed te weten' zonder dat er enige motivatie wordt gegeven, of zelfs louter en alleen door ongemotiveerd een partij af te vallen denken intelligent over te komen. Zelf een oplossing voor een probleem geven ofzo? Nee, dat kan men vaak niet. Een constructieve bijdrage aan een discussie? Vergeet 't maar.

(...)

(bovenstaande is niet alleen, maar wel voornamelijk van toepassing op veel anti-LPF'ers hier)
Ik heb vaak genoegd om goede argumenten en oplossingen omtrent de kritiek op Paars II van de LPF gebedeld, maar niet of nauwelijks gekregen.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:59
AGH
AGH is offline
Twiety, waarom heeft de LPF eigenlijk de enige oplossing?

Ik, als niet LPF-stemmer, voel me bij deze ook aangesproken.
‘Anti’ vind ik een beetje een te groot woord, want ook het LPF heeft weldegelijk een aantal standpunten waar ik me in kan mengen.
Als Rosenmöller stemmer, betreur ik zijn naïviteit ook ten zeerste.
Ook ik zou hem graag een keer uitnodigen om door een zogenaamde ‘no-go area’ te wandelen.
Wat ik jammer vind van sommige linkse partijen is dat ze de problemen ontkennen.
Wat ik waardeer in de partijen is de aanpak.
Nu nog stilletjes hopend dat de problemen ook daadwerkelijk geconstateerd worden.

Vanaf jongs af aan heb ik in mijn buurt enkel gewelddadige confrontaties tussen buitenlandse en Nederlandse jongeren gezien.
Vrij naïef om te zeggen dat de multiculturele samenleving gladjes verloopt.
Een ‘gekke’ Nederlander is niet veilig en ook gewoon even met je vriendin door een kroeg lopen schijnt al heel erg lastig te worden.
Wellicht een cultuurverschil, maar op de momenten dat mijn vriendin lastig wordt gevallen heb ik even genoeg van het cultuurverschil.
Ik kan me de onvrede van veel Nederlanders heel goed voorstellen.
Dit neemt echter niet weg dat ik met volle overtuiging achter sommige stellingen van het LPF zal staan.
Net zoals ik wellicht niet achter alles wat Groen Links is zal staan.

Twiety, ik begrijp dat je een onvoorwaardelijke aanhanger van het LPF bent, maar daarom kun je toch nog wel contemplatief naar de partij kijken?
Niemand heeft volkomen en niemand heeft volkomen ongelijk.
Is het niet erg kortzichtig om te denken dat één expliciet persoon over alle wijsheid op deze aarde beschikt/beschikte?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:39
suze02
suze02 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ach ja, ze maken zichzelf belachelijk en je leest er vrij snel overheen. 't Zijn ook vaak dezelfde mensen, dus skippen op naam (of op negeren zetten) helpt wel. Alleen als 't er zoveel worden die het doen is het wat lastiger om te skippen naar reacties die wel hout snijden. Verder, of je nou voor of tegen iets bent, prima! Maar geef dan ook uitleg. Tegen iedereen die zich aan dit soort gedrag schuldig maakt: Met dat geblaat maak je alleen jezelf belachelijk, je hebt de klok horen luiden maar laat niet zien dat je weet waar de klepel hangt.

Ja zoiets bedoelde ik ook

Je bent een man naa rmijn hart
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:39
suze02
suze02 is offline
Citaat:
disaster schreef:
ik neem ff aan dat je het hebt over de mensen hier op het forum en op zig weet je niet of en wat die mensen er irl aan doen, dus vinnik het in dat geval nogal een loze topic...

of bedoelde je mensen in het algemeen?
Mensen in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:41
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Het probleem van lid worden van een partij is dat het je je verdere leven/carriere kan achtervolgen.

Kijk maar eens dat gezeur over "het extreem-links" verleden van sommige kamerleden. So what. Maar toch maakt men zich er klaarblijkelijk druk om.

En tja, ik wil best actiever zijn; maar zo vrij zijn we niet in het westen. Zeker niet als je protesteert tegen de grootmachten als de VS en GB. En dat zijn nu net de landen die ik niet kan uitstaan als het hun internationale politieke betreft.
(en eigenlijk ook binnenlandse, maar daarmee zijn wij niet erg betrokken). Een mogelijkheid zou zijn om een regering achter je te hebben staan, wat zulke dingen betreft (bv. dat van de VS en het ICC); maar dan kan ik gaan wachten tot ik een ons weegt.
En ondertussen weet ik niet wat ik echt moet doen, dan maar informatie verspreiden over dit onderwerp.

Gatara
Het hele leven bestaat uit risico's dan kun je net zo goed d ehele dag achter de geraniums gaan zitten als je bang bent dat dingen je gaan 'achtervolgen'
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 19:45
suze02
suze02 is offline
Citaat:
AGH schreef:

‘Anti’ vind ik een beetje een te groot woord, want ook het LPF heeft weldegelijk een aantal standpunten waar ik me in kan mengen.
Ook ik zou hem graag een keer uitnodigen om door een zogenaamde ‘no-go area’ te wandelen.
Wat ik jammer vind van sommige linkse partijen is dat ze de problemen ontkennen.
Nu nog stilletjes hopend dat de problemen ook daadwerkelijk geconstateerd worden.

Vanaf jongs af aan heb ik in mijn buurt enkel gewelddadige confrontaties tussen buitenlandse en Nederlandse jongeren gezien.
Een ‘gekke’ Nederlander is niet veilig en ook gewoon even met je vriendin door een kroeg lopen schijnt al heel erg lastig te worden.
Wellicht een cultuurverschil, maar op de momenten dat mijn vriendin lastig wordt gevallen heb ik even genoeg van het cultuurverschil.
Dit neemt echter niet weg dat ik met volle overtuiging achter sommige stellingen van het LPF zal staan.

Twiety, ik begrijp dat je een onvoorwaardelijke aanhanger van het LPF bent, maar daarom kun je toch nog wel contemplatief naar de partij kijken?
Is het niet erg kortzichtig om te denken dat één expliciet persoon over alle wijsheid op deze aarde beschikt/beschikte?

Buiten dat ik politiek vrij actief ben in de politiek heb ik ook jaren in de Bijlmer gewoond,dus ook ik heb gezien hoe het gaat.Maar ik weet ook dat het anders kan(mijn beste vriendinnen zijn Marokaans en Surinaams).En uit alle lectuur(niet alleen die van Fortuyn) die ik heb gelzen de dingen die ik heb vernomen van de partijen zelf heb ik een beslissing gemaakt.Maar waar ik me bijzonder aan irriteer is dat mensen(ja in het algemeen dus misschien moet ik 'men' zeggen)alles zo goed weten het van de daken schreeuwen en ondertussen niks eraan willen doen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
suze02 schreef:

Het hele leven bestaat uit risico's dan kun je net zo goed d ehele dag achter de geraniums gaan zitten als je bang bent dat dingen je gaan 'achtervolgen'
Heb bij vluchtelingenwerk gewerkt en nu bij amnesty, voldoende?

Gatara
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:53
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik heb vaak genoegd om goede argumenten en oplossingen omtrent de kritiek op Paars II van de LPF gebedeld, maar niet of nauwelijks gekregen.

Gatara
Toch wel van mij.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 23:11
twiety
twiety is offline
Citaat:
AGH schreef:

Ze hebben in mijn ogen de beste oplossingen op veel gebieden, meer beweer ik niet.

Dan hoef jij je niet aangesproken te voelen, want ik bedoel dus met anti-LPF'er niet jou (als ik van dit statement uit ga i.i.g., ik heb ff geen zin om te kijken wat je er nog meer over hebt geschreven).

Dat siert je.

Mag ik mee? Zullen we 'm 's 'n uitnodiging sturen?

Same here.

't Zijn ideologisch gezien inderdaad vaak mooie woorden en standpunten. Maar nogal naief, vooral OMDAT ze die problemen ontkennen.

Dat kunnen ze dus niet. Omdat hun linkse aanpak niet werkt als oplossing, is een erkenning (en daar gaat 't eigenlijk om, niet om de constatering) van de problemen te pijnlijk. Gewone burgers, maar vooral illegalen en criminelen maken misbruik van de softe 'wij moeten ook met deze mensen rekening houden'-standpunten.

Dat kan, geldt voor mij niet.

Ik heb ieder standpunt gewogen, maar IMHO zijn de standpunten nou eenmaal veruit de beste standpunten.

Ik zie dat niet als kortzichtigheid, maar gewoon een verschil van mening met bijv. jou. Dat jij je wat betreft het ene onderwerp meer aangesproken voelt tot de ene partij en wat betreft andere onderwerpen tot een andere partij, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.

Pim beschikte misschien niet over alle wijsheid op aarde, maar wat betreft Nederland kaartte hij een groot aantal problemen aan, maakte ze bespreekbaar....en wat mij betreft droeg hij er ook de beste oplossingen vooro aan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 11:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
twiety schreef:
Zou eerder zeggen voornamelijk van toepassing op mensen pro-LPF

Hoewel ik moet zeggen dat je een positieve uitzondering op de regel ben
Oud 14-06-2002, 18:22
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Heb bij vluchtelingenwerk gewerkt en nu bij amnesty, voldoende?

Gatara
Dan weet je nog niet hoe het toe gaat op de straat en geloof me dat is kei en keihard.

Het gaat om wat ik als Nederlandse vrouw van buitenlanders heb gezien en dan kun je 100 jaar bij weet ik veel wat werken maar ik heb gezien wat ze elkaar op straat aandoen.En wat ze autochtone mensen aandoen.Nou accepteerde ze van mij wel toevallig een grote mond maar ik heb gezien dat het ook anders gaat.Je moet maar eerst eens een tijdje in dat soort buurten bivakeren dan verander je heel snel van gedachte.!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
suze02 schreef:

Dan weet je nog niet hoe het toe gaat op de straat en geloof me dat is kei en keihard.

Het gaat om wat ik als Nederlandse vrouw van buitenlanders heb gezien en dan kun je 100 jaar bij weet ik veel wat werken maar ik heb gezien wat ze elkaar op straat aandoen.En wat ze autochtone mensen aandoen.Nou accepteerde ze van mij wel toevallig een grote mond maar ik heb gezien dat het ook anders gaat.Je moet maar eerst eens een tijdje in dat soort buurten bivakeren dan verander je heel snel van gedachte.!!
Nou, wat is jouw verleden dan? En waar heb je gewerkt? En in welke buurt? En wat heb je allemaal dan meegemaakt.

Ben benieuwd.

Enlighten me.

Overigens, je had het erover dat mensen niet actief bezig waren. Nu zeg ik wat ik gedaan heb en doe. Dat allemaal op vrijwillige basis. En ja, ik heb met de overheid te maken gekregen en ook met buitenlandse. En ja, ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen en verschillende dingen meegemaakt. Ik weet niet waarom je nu zegt: "dan verander je heel snel van gedachte."

Gatara

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:15
suze02
suze02 is offline
Ik heb in de Bijlmer gewoond en kom er nog steeds, op school gezeten bij Amsterdam Lelylaan(crimineelste station van heel Nederland)

Als vrijwilligster gewerkt bij anonieme telefonische hulp voor mishandelde vrouwen.(waarvan heel veel allochtoon)

Beste vriendin is Marokaans een andere Surinaams daar zie je ook veel.Ken veel Turkse en Marokaanse jonges net als Atillianen.

Enz. Enz. ik nog wel een lijst opnoemen maar dan ben ik nog wel ff bezig.

En jij hebt het over vluchtelingen,ik over allochtonen die hier komen zonder de status vluchteling dus ik zie het verband nie thelemaal.Als je dan hoog van de toren blaast over het asielbeleid heb je het maar over een relatief kleine groep waar ik niet eens commentaar op heb want voor die mensen heb ik volkomen begrip.Dus je commentaar is een beetje misplaatst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:17
Gatara
Gatara is offline
Suze! Ik heb het hier helemaal niet over gehad! Ik zei alleen dat ik voor vluchtelingenwerk gewerkt heb en op die manier toch op een manier betrokken was bij de maatschappij.

En daar ging het toch om? Of je iets deed voor de maatschappij?

Gatara
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:49
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Suze! Ik heb het hier helemaal niet over gehad! Ik zei alleen dat ik voor vluchtelingenwerk gewerkt heb en op die manier toch op een manier betrokken was bij de maatschappij.

En daar ging het toch om? Of je iets deed voor de maatschappij?

Gatara
Nou niet helemaal het ging me er eigenlijk om dat mensen zoveel te zeggen over bepaalde ideeen van bepaalde mensen, en daar verschrikkelijk hoog van de toren over blaaste en ondertussen zelf er geen flikker aan deden.Misschien was dat nie thelemaal duidelijk.Niet dat die geen mening mogen hebben maar daar irriteer ik me erg aan.
Maar jij doet inderdaad wel wat met je ideeen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
suze02 schreef:

Nou niet helemaal het ging me er eigenlijk om dat mensen zoveel te zeggen over bepaalde ideeen van bepaalde mensen, en daar verschrikkelijk hoog van de toren over blaaste en ondertussen zelf er geen flikker aan deden.Misschien was dat nie thelemaal duidelijk.Niet dat die geen mening mogen hebben maar daar irriteer ik me erg aan.
Maar jij doet inderdaad wel wat met je ideeen.
ooh i dacht dat je bedoelde dat er veel mensen zijn die hun eigen ideeen niet uitvoerden en dat je je daarom druk maakten. Dat ze dus wel door te discussieren laten zien dat ze maatschappelijk betrokken zijn, maar alleen op zon manier dat ze erover praten, maar zelf niks doen.
Woorden en geen daden, dus.

En daarom zei ik wat ik deed en dat ik dus ook op een manier betrokken was bij de maatschappij; omdat ik eerder dus zei dat ik eigenlijk geen andere optie heb, dan informatie te verkondigen.
Omdat ik lid worden van een partij bv. te link vind, omdat men er daarna op terug kan vallen en zeggen: kijk die vrouw is lid geweest van die en die partij, nou, die gaan we dan maar niet aannemen (of juist wel; maar ik ga even uit van het negatieve).
Dat heb ik dus liever niet.
Vluchtelingenwerk en Amnesty, leken me vrij neutraal (beiden opkomend voor het naleven van internationaal getekende verdragen).

Gatara
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:55
AGH
AGH is offline
Suze, ook ik woon in een arbeidersbuurtje met veel allochtonen en ook ik heb vaak genoeg te maken gehad met geweld en gezien hoe ‘hard’ het wereldje is.
Vandaar ook mijn pleidooi over de naïviteit van Rosenmöller
Waar een stuk of 60 Marokkanen en weet ik veel wat ons op stonden te wachten voor café Kraaiennest of zoiets.
Wat me altijd heeft geërgerd is het messenwereldje van deze jongeren.
Bij vrijwel elke vechtpartij moet toch weer even dat mes en in sommige extreme gevallen vuurwapens (waarschijnlijk bluffend) boven tafel (of uit de scooter) komen.
Maar heb ook wel eens rasechte Amsterdammers messen zien trekken voor café Karpershoek. Om van de laatste Nederland – Engeland voor het broodje van Kootje maar niet te spreken.
Maar genoeg cowboyverhaaltjes.

Het gaat om de oorzaak.
Geweld en afgunst is altijd een vorm van macht.
Als je niets tot weinig hebt en je kunt jezelf machtig laten voelen kan dat heel mooi door middel van geweld.
Geweld is geen manier om respect af te dwingen, maar maak dat maar iemand wijs die het geil vindt als een ander bang voor hem is.

Frustratie is volgens mij de grote oorzaak achter al het geweld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 23:06
twiety
twiety is offline
Citaat:
AGH schreef:
.......
Frustratie is volgens mij de grote oorzaak achter al het geweld.
Ik denk dat geweld ontstaat door een slechte opvoeding, foute vriendjes, harddrugsgebruik, een gebrek aan blauw op straat, te weinig bevoegdheden voor de politie, te lage straffen (zowel qua strafmaatregel als strafduur en niet te vergeten de luxe, bewegingsvrijheid en privacy in de cel: schrikt niet af) en hier en daar wat allochtoon 'temperament'.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

en hier en daar wat allochtoon 'temperament'.

Volgens mij is 90% van mijn vrienden allochtoon. En ze komen overal vandaan. En er zijn enorm veel verschillen in temperament inderdaad. En soms is het moeilijk want je weet niet precies hoe je moet ageren (het geven van welkomstkusjes is soms al verwarrend In de ene cultuur is het geen, de ander is het 1, weer een ander is het 4 en sommige weer 3).
De ene cultuur is opvliegender dan de ander (hoe warmer het oord waar ze vandaan komen,.... )

Je moet gewoon zeggen dat ze niet zo moeten zeiken,... maar misschien is dat nu weer makkelijker te zeggen door een meisje dan door een jongen (bij jongens krijg je dan al gauw hanengedrag )

Gatara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
suze02 schreef:
...Ik ben dus politicologie gaan studeren...
Oh oh oh oh juistum Eindelijk, ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die politicologie studeert. Ik wil dat ook gaan doen, om daarmee de hopelijk de journalistiek in te kunnen Kun je mij wat over de studie vertellen, niet wat het inhoud dat weet ik wel. Maar jouw verwachtingen en iin hoeverre die zijn uitgekomen enz. enz.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:17
AGH
AGH is offline
Twiety, met een aantal dingen ben ik het inderdaad met je eens.
Slechte opvoeding kan inderdaad een hele belangrijke factor zijn, zoniet de belangrijkste.
Foute vrienden ook, maar dit hangt samen met de persoonlijkheid van de behandelde persoon.
Harddrugsgebruik is naar mijn mening geen oorzaak van geweld, meer een aanstootgevende factor. Maar dat is alcohol ook…..
Aangezien mensen pas harddrugs nemen als ze in de wetenschap dat er een potentiële gewelddadige confrontatie in de lucht hangt.

Op het argument van ‘allochtoon temperament’ ontstaat toch een klein dispuutje.
Een kleintje, want je hebt volgens mij gedeeltelijk inderdaad gelijk.
Ik ben namelijk van mening dat dit temperament ook mee wordt genomen uit de opvoeding (dus ook cultuur!) en niet geheel het stempel ‘allochtoon’ mag krijgen.
Als ik gewelddadige jongens waarmee ik omga mag vergelijken met bijvoorbeeld Turken, dan zie ik toch een aantal grote overeenkomsten.
Waarschijnlijk dat hierdoor ook een wederzijdse haat is ontstaan.
Bovendien is het natuurlijk ook vaak een kwestie van het groepsgevoel.

Als je niets tot weinig hebt waarmee je een vorm van indruk kunt maken is angst een mooi machtsgevoel.
Jongeren die geen goede opleiding hebben genoten, dus ook geen kans kunnen maken op een mooie baan, willen zichzelf profileren als iemand waarmee je niet moet ‘fucken’ om maar even in de populistische ‘gangstertaal’ te praten.
Voor Nederlanders geldt hetzelfde. In beide situaties zijn overigens natuurlijk uitzonderingen.
Ik vond het ook altijd wel mooi als we met een grote groep op een terras in een andere stad zaten en iedereen kon zien dat je met ons niet moest ‘fucken.’
Natuurlijk was het dan helemaal mooi om de andere partij waarmee niet te fucken viel toch gewoon te fucken en liet rennen.
Inderdaad niet echt een intellectueel fenomeen, maar we hebben het hier ook niet over de meest intelligente mensen. Nogmaals, uitzonderingen uitgesloten.

Hiermee wil ik dus eigenlijk zeggen dat geweld niet echt een oorzaak hoeft te zijn van ‘allochtoon temperament’ maar meer van de opvoeding en psychische gesteldheid van betrokkenen. Overigens is dit geen excuus om geweld toe te passen, maar meer een verklaring.
Zoals socialisten het altijd mooi wisten te brengen door allochtone amokmakers te vergelijken met ‘arme blanken’ denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit.
Overigens ben ik het met je eens dat een aantal culturen een zeer opvliegend karakter hebben, maar hoeveel Nederlanders zijn er nu weet-ik-veel hoeveel haartjes beter?
Wat overigens niet als bagatellisering van het probleem gezien moet worden!!!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AGH schreef:

Als ik gewelddadige jongens waarmee ik omga mag vergelijken met bijvoorbeeld Turken, dan zie ik toch een aantal grote overeenkomsten.
Waarschijnlijk dat hierdoor ook een wederzijdse haat is ontstaan.
Bovendien is het natuurlijk ook vaak een kwestie van het groepsgevoel.
Turken?
Heb daar nog nooit iets gewelddadigs vanaf zien komen... Tja, in hun verleden, maar dat was het dan ook.

Ohja, en ik ken 1 Turk wiens broer wel eens een gewapende overval gedaan heeft en nu vast zat. Maar dat was het dan

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 00:32
Verwijderd
Ja, ik ben 20 en ik heb een scriptie gemaakt over staatkundige vernieuwingen in Nederland. Het kwam erop neer dat ik de huidige democratie wil afschaffen en in Nederland een systeem wil vestigen waardoor de simpele burger op lokaal niveau meer en op landelijk niveau minder invloed krijgt, teneinde herhalingen van de affaire-Fortuyn te voorkomen.

'De burger heeft teveel invloed op datgene waar hij te weinig van weet'.

Dat moet veranderen. Weg met de democratie!

Helaas viel mijn betoog niet overal in even goede aarde
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, ik ben 20 en ik heb een scriptie gemaakt over staatkundige vernieuwingen in Nederland. Het kwam erop neer dat ik de huidige democratie wil afschaffen en in Nederland een systeem wil vestigen waardoor de simpele burger op lokaal niveau meer en op landelijk niveau minder invloed krijgt, teneinde herhalingen van de affaire-Fortuyn te voorkomen.

'De burger heeft teveel invloed op datgene waar hij te weinig van weet'.

Dat moet veranderen. Weg met de democratie!

Helaas viel mijn betoog niet overal in even goede aarde
Ooo.. e-mail mij eens dat betoog...
Ik ben niet op voorhand tegen dit namelijk

Gatara
gatara21@hotmail.com

Ps.: k heb een zachte g
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:07
Floef
Floef is offline
Citaat:
Gatara schreef:
janwillemventje@hotmail.com

Als je wilt/
Oud 19-06-2002, 17:38
AGH
AGH is offline
Hehe, nog nooit gewelddadige Turken gezien?
Kom gezellig Senegal – Turkije bij ons kijken, zou ik zo zeggen.
Gegarandeerd wat geweld…..
Al betwijfel ik of jij (wellicht ik ook niet) op zit te wachten.

Overvallen heb ik ze nog nooit zien doen, maar met dat soort delicten hou ik me ook absoluut niet bezig.
Althans geen grote overvallen, pogingen tot hebben ze vaak genoeg geprobeerd en helaas één keer ook gelukt.
Maar ach, dat soort streken leveren Feyenoorders ook…..

Gatara, ik denk niet dat je echt één bepaalde bevolkingsgroep met geweld kunt refereren.
Turken, Nederlanders, Marokkanen, Antillianen en Molukkers zijn allemaal even gewelddadig.
Helaas trekt de ene bevolkingsgroep iets sneller een mes, een ander is wat creatiever in het verzinnen van eigen wapens en weer een ander is iets sneller.

Kwalificaties bestaan er al genoeg.
Met Marokkanen moet je niet ‘fucken’, Turken zijn met veel en alle Engelsen zijn gek en dus ook de gekste…
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:42
AGH
AGH is offline
nare man, overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens.
Mensen die niet weten wie Melkert is, verdienen die het wel om te stemmen?
Aan de ene kant natuurlijk wel, omdat iedereen het recht moet hebben om te stemmen.
Maar het is ook wel weer heel gevaarlijk om mensen te laten stemmen die niet weten waarop ze niet stemmen en eigenlijk vaak ook niet weten waarop ze wél stemmen.

En een betoog wat niet in goede aarde valt ken ik.
Vaak zijn deze redeneringen gemaakt door tegenstanders.
Iets, in deze situatie een betoog, wat je niet aanstaat of niet per definitie slecht te zijn.
Mijn simplistische mening.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:46
disaster
disaster is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik ben niet op voorhand tegen dit namelijk

Gatara
gatara21@hotmail.com

Ps.: k heb een zachte g
kben ook wel benieuwd eigelijk

di5a5ter@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:51
disaster
disaster is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik denk dat geweld ontstaat door een slechte opvoeding, foute vriendjes, harddrugsgebruik, een gebrek aan blauw op straat, te weinig bevoegdheden voor de politie, te lage straffen (zowel qua strafmaatregel als strafduur en niet te vergeten de luxe, bewegingsvrijheid en privacy in de cel: schrikt niet af) en hier en daar wat allochtoon 'temperament'.

ik denk dat het er mee te maken heeft dat veel allochtoonse jongeren ht gevoel hebben dat er op z'n neer gekeken wordt aangezien ze veelal qua financiele status ofzow niet zo hoog scoren, omdat ze alle kutbaantjes krijgen...

als je naar het verleden kijkt zie je eigenlijk dat de mensen die rebelleren altijd de groep mensen is die laag staan op de sociale ladder, dat is hier ook het geval denk ik, heeft niks te maken met 'allochtoon temperament' --> alsof het in de genen van een hele bevolking zit hoe agressief die bevolking is ofzow
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 00:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AGH schreef:

Kwalificaties bestaan er al genoeg.
Met Marokkanen moet je niet ‘fucken’, Turken zijn met veel en alle Engelsen zijn gek en dus ook de gekste…
Ja, en Nederlands beste wapen is saaiheid

Heh,.. sorry moest er even uit; kwam weer wat saaie oer-Hollandse jongens tegen
Niet dat alle Nederlandse jongens saai zijn, maar deze toevallig wel.

Nu maar weer even on-topic:
Ik wil ook niet graag dat ik per bevolkingsgroep verschillen ziet, maar die verschillen kunnen toch wel een belangrijke rol in benaderen betekenen. En op zich is er ook helemaal niets mis mee; maar ja, het klinkt wel raar als ik zeg dat er verschillen zijn tussen een Kroaat en een Servier tegen een Nederlander, maar toch zijn er deze verschillen. Voor de buitenstaander zijn er misschien geen verschillen te zien; maar zodra je met verschillende bevolkingsgroepen omgaat, zie je toch dat er verschillen zijn. Mocht ik die verschillen nu opnoemen zouden ze me voor een Servische nationalist uitmaken; maar goed, ik zeg slechts wat ik weet uit ervaring.
Als je de verschillen kent, lukt het beter om samen te leven.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 00:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
disaster schreef:

als je naar het verleden kijkt zie je eigenlijk dat de mensen die rebelleren altijd de groep mensen is die laag staan op de sociale ladder, dat is hier ook het geval denk ik, heeft niks te maken met 'allochtoon temperament' --> alsof het in de genen van een hele bevolking zit hoe agressief die bevolking is ofzow
Sommige idioten op deze wereld hebben ook een tijd lang gedacht dat "armoede" genetisch bepaald is.

(denk wel dat je kunt stellen dat mensen met een lagere intelligentie quotient vaker in de armoede belanden (omdat ze laagbetaalde baantjes slechts kunnen doen); als blijkt dat intelligentie grotendeels erfelijk bepaald kan worden, kan het LIJKEN dat mensen die in armoede leven dat doen, omdat dit erfelijk bepaald zou zijn. Lijken, ja. Maar dat bewijst het nog niet (en ik geloof daar ook niet zo in). )
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
disaster schreef:

ik denk dat het er mee te maken heeft dat veel allochtoonse jongeren ht gevoel hebben dat er op z'n neer gekeken wordt aangezien ze veelal qua financiele status ofzow niet zo hoog scoren, omdat ze alle kutbaantjes krijgen...
Dat ze die kutbaantjes krijgen is omdat ze te lam zijn om te studeren, vooral omdat dat niet zo 'stoer' is als met je scootertje in een park hangen en mensen lastig vallen.

Citaat:
als je naar het verleden kijkt zie je eigenlijk dat de mensen die rebelleren altijd de groep mensen is die laag staan op de sociale ladder, dat is hier ook het geval denk ik, heeft niks te maken met 'allochtoon temperament' -->
Ik weet niet wat jij onder 'laag op de sociale ladder' verstaat.
Als je bedoelt weinig verdienen en 'kutbaantjes' heb je gelijk. Het neerkijken waar jij het over hebt ontstaat bij mij omdat ze 'laag op de sociale ladder' staan qua gedrag: ze zijn vaak asociaal.

Uit welk land ze (oorspronkelijk) ook komen, ze kunnen het bijna niet beter krijgen dan in dit land! Als ze dan nog zeuren dat ze het nog beter willen hebben - als 't ff kan zonder daar zelf iets tegenover te stellen zoals inzet of motivatie m.b.t. integratie - denk ik "Je HOEFT hier niet te wonen".

Ik kijk niet neer op mensen met minder geld of een mindere baan. Ik kijk neer op die gasten die geen baan willen maar een uitkering of wel een baan hebben en in de WAO lammen terwijl ze niets mankeren. Om zich vaak ook nog 's bezig houden met zwartwerk en criminaliteit.

Citaat:
alsof het in de genen van een hele bevolking zit hoe agressief die bevolking is ofzow
Vandaar 'hier en daar': ik had het dus niet over de 'hele bevolking'. Ik denk wel dat ze allemaal temperament hebben, maar dat dit niet bij iedereen geuit wordt in agressie.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:28
twiety
twiety is offline
Citaat:
AGH schreef:
nare man, overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens.
Mensen die niet weten wie Melkert is, verdienen die het wel om te stemmen?
Zeker! Wat mij betreft mag de stem van deze mensen dubbel tellen!

Citaat:
Aan de ene kant natuurlijk wel, omdat iedereen het recht moet hebben om te stemmen.
Maar het is ook wel weer heel gevaarlijk om mensen te laten stemmen die niet weten waarop ze niet stemmen en eigenlijk vaak ook niet weten waarop ze wél stemmen.
Inderdaad, zo heeft Paars door kunnen sukkelen. Ondanks dat vind ik dat een democratie ('het volk spreekt') nog steeds de beste (minst slechte) regeringsvorm is en dat daarin iedereen evenveel te zeggen moet hebben (anders spreekt niet het volk, maar een gedeelte van het volk).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 18:04
AGH
AGH is offline
Disaster, ik denk dat het vooral de gevolgen zijn van de gedachte dat er op je neer wordt gekeken waardoor crimineel gedrag verder kan ontstaan.
In eerste instantie misdraag je je omdat je denkt dat mensen op je neer kijken en toch een bepaalde status wilt behalen.
Vooral jongens waarbij hun trots verschrikkelijk belangrijk is zullen hier natuurlijk naar neigen.
Daarna wordt het een gewenning.
Je denkt respect af te dwingen en ik denk ook dat (helaas) een groot deel van de Nederlandse jongeren al snel een vorm van angst jegens allochtone jongeren aan zal nemen. Zo’n vorm van ‘macht’ geeft je het gevoel dat je nog veel meer kunt maken.
Geweld went makkelijk dan de meeste mensen denken.
Ook voor mensen die goed zelfstandig en rationeel kunnen nadenken.

Gatara,

Nederlands beste wapen is ‘tolerantie’.
Weet je toch wel??????????
Wij zijn het meest tolerante land ter wereld.
Misschien kunnen we shirtjes gaan drukken die we aan kunnen trekken als we op vakantie gaan naar het land waar Tereyaki vandaan komt.
‘Nederland de toleranste!’
Geen Japanner die zal opmerken dat dit foutieve spelling is.

Maar goed, om niet meteen Nederland als saai én dom land te bestempelen zal ik ook maar wat andere kwalificaties ten onder brengen.
Ook met Marokkanen kun je heel gemakkelijk fucken.
Voorafgaand aan een wedstrijd Nederland – Marokko, op het terras voor de Bumpers op de Korenmarkt is een zeer geschikte plaats!
‘Kanker Holland’ scanderen en vervolgens al messentrekkend hard weglopen voor die kanker Hollanders.
Om later in een stadion, vol met gestampt met bejaarden die genoten van de gratis toeters (mede mogelijk gemaakt door Knorr), vrolijk meezongen op de parade van het dweilorkest en verkleedt als oranje wasknijper zichzelf een Nederland-supporter te noemen, op het veld te klimmen en dezelfde bejaarden uit te dagen door ‘kanker Holland’ te roepen.

Geen Turk gezien tijdens Euro 2000 in België én Eindhoven.

En ook Engelsen kunnen ontzettend hard lopen.
Al hebben ze geoefend want in 2002 waren ze nog sneller dan in 1993!!!

Maar laat ik ook maar even on-topic blijven!
Ik ben ook zeker wel van mening dat er verschillen bestaan tussen bepaalde nationaliteiten. Dat heeft natuurlijk ook alles te maken met de cultuur en de daaropvolgende opvoeding. Ik weet dus niet of zoiets genetisch bepaald kan worden en of het land van herkomst hiermee in verbinding staat.
Uiteraard bestaan er grote verschillen tussen bevolkingsgroepen, dat geldt ook voor binnenlandse subculturen.
Intelligentie is wellicht wel erfelijk, misschien ook niet.
Misschien hangt de ontwikkeling van intelligentie ook samen met de mensen waarmee je omgaat en je opvoeding.

En twiety,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat Paars zo door heeft kunnen sukkelen.
Ik denk namelijk niet dat Paars de oorzaak is van de onwetendheid van de kiezer.
De volgende dingen die ik ga zeggen, zeg ik niet als anti LPF’er tegen een pro LPF’er.
Wellicht kan ik ook t-shirtjes gaan bedrukken met 100% anti LPF en liedjes zingen zoals: ‘En wie niet springt is voor LPF!’ Of zou burgermeester Cohen, om een beetje in zijn rol te blijven, dan maatregelen nemen?
Ik ken namelijk een heleboel LPF stemmers die niet garant staan voor een hoge intelligentie, een intentie om de politiek te willen volgen en een cognitieve bijdrage kunnen en willen leveren aan welke willekeurige discussie dan ook.
Integendeel!
Onder deze jongens toch ook bij elkaar zo’n 353 jaar stadionverbod rondloopt, zo’n 200 kilo speed, waarschijnlijk een flink aantal tonnen aan belastinggeld (is het niet aan slooppartijen, ziekenhuisbehandelingen, politie-inzet, dan wel aan één of andere uitkering) en 40 liter onnodige inkt die kranten wekelijks denken te moeten schrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 23:20
twiety
twiety is offline
Citaat:
AGH schreef:
....
En twiety,
........
Ik ken namelijk een heleboel LPF stemmers die niet garant staan voor een hoge intelligentie, een intentie om de politiek te willen volgen en een cognitieve bijdrage kunnen en willen leveren aan welke willekeurige discussie dan ook.
Integendeel!
Onder deze jongens toch ook bij elkaar zo’n 353 jaar stadionverbod rondloopt, zo’n 200 kilo speed, waarschijnlijk een flink aantal tonnen aan belastinggeld (is het niet aan slooppartijen, ziekenhuisbehandelingen, politie-inzet, dan wel aan één of andere uitkering) en 40 liter onnodige inkt die kranten wekelijks denken te moeten schrijven.
1. Ook domme mensen hebben stemrecht.
2. Ook andere partijen hebben domme, niet in politiek geinteresseerde aanhangers.
3. Het is toch juist goed dat mensen die drugs gebruiken en geweld niet schuwen stemmen op een partij die het ze moeilijker maakt om deze dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 11:30
AGH
AGH is offline
Inderdaad ook domme mensen mogen stemmen, maar dan belanden we weer uit op de discussie van vorige antwoorden.
‘Is het niet gevaarlijk om mensen te laten stemmen die niet weten waarop ze stemmen en al helemaal niet weten waarop ze niet stemmen.’

Met punt twee ben ik het inderdaad ook met je eens.
Ik denk dat elke partij wel domme aanhangers heeft, misschien ben ik zelf ook wel niet echt intelligent. De nationale IQ test van BNN ben ik helaas vergeten te maken…..!!!

En punt drie lijkt me een beetje dubbel.
Als partij moet je het hebben van kiezers die je eigenlijk zelf wilt tegenwerken.
Het zou treurig zijn als de kiezers die zelf niet in zouden zien.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 13:44
suze02
suze02 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Oh oh oh oh juistum Eindelijk, ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die politicologie studeert. Ik wil dat ook gaan doen, om daarmee de hopelijk de journalistiek in te kunnen Kun je mij wat over de studie vertellen, niet wat het inhoud dat weet ik wel. Maar jouw verwachtingen en iin hoeverre die zijn uitgekomen enz. enz.
Ik zit in het tweede jaar dus nieuws over verwachtingen die zijn uitgekomen heb ik nog niet.Ik vind de opleiding heel leerzaam.Maar pas als je voor je master gaat weet je of je er echt iets mee kan.Op verder te gaan in de politiek zoals ik dat wil zul je toch echt meer moeten doen dan alleen politicologie studeren.Maar aangezien je de journalistiek in wil kan dat heel goed met deze opleiding.En mijn verwachtingen.... dat zie ik wel ik zal er voor knokken om ze uit te latne komen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 13:50
suze02
suze02 is offline
Wat ik denk dat de oorzaak is:

Nou een heleboel van die allochtone jongens krijgen van huis uit alles wat ze willen omdat ze er goed voor de familie en buitenwereld uit moeten zien.Ze worden dus gruwelijk verwend niks is teveel(uit eigen ogen gezien).Dus ze dneken daardoor dat ze alles kunnen maken dat is de eerste fout.De tweede is dat een heleboel mensen te schijterig zijn om er wat van te zeggen.En inderdaad het zijn messentrekkers.Nederlanders doen dit misschien ook maar 90% van de criminaliteit in Rotterdam wordt door allochtonen gepleegd en 70% in heel Nederland!Dan ga ik ze niet meer zielig vinden omdat ze het zo zwaar hebben.Ze lopen maar te zeiken ga dan terug naar je eigen land.Als ik het hier zo kut zo vinden zou ik ook naar een ander land vertrekken!(Trouwens ze zijn niet allemaal zo maar een groot gedeelte wel en die verneukt het voor de rest)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 18:40
AGH
AGH is offline
Ze worden ook verwend door de Nederlandse jongeren en ook zeker door de politie.
Ik wil niet beweren dat de politie integer is, maar inconsequent in sommige situaties wel.
Hoe vaak zien we niet rondhangende allochtonen in het centrum?
Als ik bij elkaar na probeer te gaan hoe vaak wij wel niet zijn weggestuurd en of boetes hebben gekregen voor het fenomeen ‘samenscholing.’
Niet in de vorm van samenscholing, maar het niet opvolgen van politie orders.
Overigens terecht, want regels zijn er om aan te houden.
Maar dat geldt dan toch voor elke bevolkingsgroep?

Ik kom net uit het centrum waar een heel stil feest uit brak na de overwinning van Turkije op Senegal. Wij hadden ons voor deze wedstrijd verborgen in een café vlakbij een groot verzamelpunt voor Turken en juist voor ons café kwam politie staan om ons in de gaten te houden.
Terwijl een massa Turken toeterend het verkeer stond op te houden.
Op het moment dat een jongen uit ons café naar buiten loopt, met een Nederlands elftal shirt aan met achterop (wellicht wat nationalistisch) ‘Holland’ slaat de sfeer wat om en wordt het dreigend als de jongen wat rake klappen oploopt.
De Turken rukken namelijk langzaam op naar ons café, wat ook al leegloopt.
De politie probeert een zenuwachtige linie te vormen, terwijl wederom een Turk hevig met een mes loopt te zwaaien blijft de linie zich agressief naar ons opstellen.
Sterker nog, er wordt een charge uitgevoerd en één jongen wordt opgepakt omdat hij had geroepen: ‘Kom dan met je mes, stomme kankerturk.’
Na deze charge slaat de sfeer bij de Turken weer om naar euforie en gaan ze verder met feest vieren, wat verder trouwens rustig is verlopen.
Misschien is dit een vertekenend verhaal, omdat de sfeer vrolijk had kunnen blijven als één jongen van ons niet provocerend met zijn Nederlands elftal shirtje rond had gelopen daar. Kortom, van de ‘vechtende’ partijen is iedereen even fout.
Maar waarom geeft de politie de Turken de vrije hand, terwijl ik al heel veel mensen opgepakt heb zien worden voor het drinken van alcohol, wildplassen of andere lichte overtredingen.

Toch wil ik niet uitgaan van de cijfers.
Dat is 90% van alle overvallen etc.
Fraude is hier niet meegerekend en dan komen de Nederlanders toch weer hoog aan bod vermoed ik.
Ik ben het met je eens dat een ieder die zeikt altijd vrij is om weg te gaan.
Geldt zowel voor Nederlanders als voor allochtonen.
Messentrekkerij is inderdaad een opvallend verschijnsel, omdat het ook bij Nederlanders voorkomt (voornamelijk toch Feyenoorders) komt het bij allochtonen veel meer voor.
Wellicht een norm die aangeleerd moet worden.
Als ik hier om me heen kijk is het bijna een onvoorwaardelijke erecode dat je enkel mag vechten met je blote handen. Misschien een bierglas, barkruk of riem.

Maar je hoort mij bij deze ook niet roepen dat ze zielig zijn.
Inderdaad ze verneuken het voor zichzelf, maar dat kent altijd een oorzaak.
Die oorzaak moet aangepakt worden en niet de gevolgen.
Zelf maak ik passief deel uit van de harde kern van mijn favoriete voetbalclub.
Niet omdat ik achter het geweld sta, maar meer omdat het me min of meer is opgedrongen. M’n vader ging altijd al naar het voetbal en nam mij sinds m’n vierde mee naar het stadion. In de buurt had ik vriendjes die dezelfde passie droegen (min of meer opgelegd natuurlijk) en zodoende hoor je al heel snel bij een harde kern.
Ik veroordeel het geweld ten zeerste, doe ook niet mee wanneer ik er niet bij betrokken word en probeer alles zo objectief mogelijk te bekijken.
Het vormen van een antibeleid lost niets op, dat wekt enkel problemen in de hand.
Zowel voor het voetbal als voor allochtone jongeren die voor problemen zorgen.

Vrijwel elke vorm van geweld komt toch voort uit frustraties of gewenning.
Als je opgroeit in een gewelddadige samenleving weet je niet anders.
Kortom, bij de opvoeding inderdaad aanpakken.
Dat is de grondslag voor normen en waarden.
En als Nederlander niet over je heen laten lopen, zodat ‘ze’ denken dat ze alles kunnen maken.

* 'ze' betekend in deze context niet alle buitenlanders, maar een ieder die voor problemen zorgt. Dus ook Nederlanders, voetbalsupporters, links-extremisten, rechts-extremisten en andere ordeverstoorders.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Wat ik denk dat de oorzaak is:

Nou een heleboel van die allochtone jongens krijgen van huis uit alles wat ze willen omdat ze er goed voor de familie en buitenwereld uit moeten zien.Ze worden dus gruwelijk verwend niks is teveel(uit eigen ogen gezien).Dus ze dneken daardoor dat ze alles kunnen maken dat is de eerste fout.De tweede is dat een heleboel mensen te schijterig zijn om er wat van te zeggen.En inderdaad het zijn messentrekkers.Nederlanders doen dit misschien ook maar 90% van de criminaliteit in Rotterdam wordt door allochtonen gepleegd en 70% in heel Nederland!Dan ga ik ze niet meer zielig vinden omdat ze het zo zwaar hebben.Ze lopen maar te zeiken ga dan terug naar je eigen land.Als ik het hier zo kut zo vinden zou ik ook naar een ander land vertrekken!(Trouwens ze zijn niet allemaal zo maar een groot gedeelte wel en die verneukt het voor de rest)
het lijkt mij dat de jongere allochtonen grotendeels in nederland zijn opgegroeid. hoe kunnen ze dan worden teruggestuurd waar hun ouders vandaan kwamen?
Oud 23-06-2002, 19:52
suze02
suze02 is offline
Citaat:
Joostje schreef:

het lijkt mij dat de jongere allochtonen grotendeels in nederland zijn opgegroeid. hoe kunnen ze dan worden teruggestuurd waar hun ouders vandaan kwamen?
Ja ze zijn hier opgegroeid,maar trouwen daar halen daar ook hun vrouw vandaan hebben daar vaak een huis(de wat oudere) en worden daar begraven.En alles hier moet op hun cultuur worden aangepast klopt niet helemaal toch?Ze noemen zich ook geen Nederlanders want dat zijn ze niet(volgens eigen zeggen) ik vind dus dat ze best wel terug kunnen.(Nogmaals dit geld niet voor allemaal)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 23:00
twiety
twiety is offline
Ik vind niet dat criminele allochtonen teruggestuurd moeten worden naar het land waar ze oorspronkelijk vanaf stammen. Niet omdat ik ze zo graag hier wil hebben, maar omdat je op zo'n manier er zeker van bent dat ze in hun eigen land hun straf niet ontlopen.......al is 't natuurlijk wel een idee om ze daarna terug te sturen, maar dat wordt lastig omdat ze dan hun straf al gehad hebben. Dan zou je dit onderdeel moeten laten worden van de straf, maar dat wordt juridisch erg lastig lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:33
AGH
AGH is offline
Eerlijk gezegd vond ik de oplossing die een gevangenis in Tilburg had gevonden wel goed.
Recidivisten hier in Nederland vasthouden en terwijl zoeken naar een baan in het land van herkomst ofwel het land waar de ouders vandaan komen.
Onderwijl natuurlijk ook de studie bijspijkeren en na de gevangenisstraf de personen terugsturen met zekerheid van een baan.
Ik heb het nu natuurlijk wel over recidivisten en niet over het jongetje wat een Donald Duck fietsbel bij de V&D heeft gestolen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten