Citaat:
LoeLoe schreef op 09-02-2006 @ 20:17 :
Ik woon ook al bijna een jaar op mezelf en ik kan bevestigen dat studiefinanciering niet als inkomen mag worden berekend.
Dus in het geval jij alleen van je studiefinanciering moet rondkomen, dan nemen ze dit niet mee in de berekening als 'inkomen'.
Daar je een lage huur hebt, krijg je ook minder huursubsidie. 200 Euro is echt bijna niks. Iemand hierboven beschreef dit ook al.
Ik heb bijvoorbeeld inderdaad een huur van tegen de 300 aan, waarvoor ik nu maandelijks 99 euro huurtoeslag ontvang. Komt me huur eigenlij kweer op die 200 euro neer.
Ik zou het gewoon aanvragen. Je hebt er in principe recht op. Misschien valt het iets hoger uit dan jij hebt berekend. En alle beetjes helpen.. of niet?
|
Hm inderdaad, de kale huur op zich (2001) is weinig, maar het zijn dus die servicekosten (voor water/gas/elektra o.a.) die de prijs hoger maken...Ach ja.
En elk beetje helpt, idd
Citaat:
Ivo schreef op 10-02-2006 @ 17:27 :
Zolang je je diploma nog niet in handen hebt, is je stufi zelfs helemaal geen inkomen, maar slechts een lening. Pas als je binnen 10 jaar je diploma haalt (en het eerste jaar stufi als je binnen 1 jaar je P haalt), is je ontvangen geld werkelijk van jou.
En lening, en dus ook ontvangen stufi is nooit belast.
|
Ja precies. Overigens, het maakt niet uit hoe lang je over je P doet; 2 jaar mag ook. Als je maar binnen 10 jaar je diploma haalt.