Oud 24-06-2006, 20:08
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Woman of Chrome ditmaal:

Hey

Ik heb een vraagje mbt herpes genitalis. Ik had een vorige week een blaasje in mn lies (zeg maar op de rand van schaamhaar <-> geen schaamhaar ongeveer 3/4 cm onder de bovenlijn van begin schaamhaar)en nu deze week nog eentje.

Nu twijfel ik een beetje of dit herpes is of gewoon een puistje door scheren. Is niet echt dé plek voor herpesblaasjes of wel? Bovendien stond er op sites waar ik informatie heb opgezocht dat de blaasjes helder vocht bevatten, terwijl die van mij eerder een kopje van pus hadden en daarna bloederig vocht hadden. Lijkt meer op een blaasachtig puistje

Het is wel precies op het moment dat ik normaal ook weer last zou krijgen van de geschoren haartjes en ik scheer me de laatste tijd wel erg veel, maar ben er toch niet helemaal gerust op...

Heb maar 1 blaasje per keer en heb ook verder geen andere symptomen dan deze puistachtige dingetjes? Heb bij mijn vriend nog nooit van deze blaasjes opgemerkt en hij is de enige met wie ik seks heb (en omgekeerd)...

Zou iemand eens verduidelijking kunnen verschaffen? Of iemand die dit herkent en zijn diagnose?

Voor de duidelijkheid: ben dus een vrouw

Groetjes
Oud 24-06-2006, 20:12
Nebel
Nebel is offline
Mja ik heb ook wel eens van die vage bultjes door het scheren, het lijkt me dat het gewoon dat is en dat vocht misschien een soort van wondvocht, maar als je je zorgen maakt moet je anders toch maar naar de huisarts..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:22
Koen M
Koen M is offline
Het lijkt eerder gewoon een ontstoken haarzakje, of een verstopte porie die ontstoken is. Een gewoon puistje dus. Herpes heeft andere kenmerken. Tik bij google maar eens herpes genitalis in en druk op afbeeldingen. Dan zie je duidelijke afbeelding van herpes genitalis bij vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:33
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Op die plaatjes zijn al die blaasjes echt duidelijk op de schaamlippen, rond de vagina en rond de anus. Bij mij ligt het dus gewoon een stuk verder naar boven, zoals ik al beschreef.

Op 1 foto lijkt het blaasje er wel een klein beetje op, maar bij mij zat er duidelijk bloedachtig vocht in en een soort wit kopje, zeker geen doorzichtig vocht, zoals op de sites van herpes staat geschreven.

Ik had dus vorige week één blaasje en die is nu weer verdwenen en heb er nu op bijna dezelfde plek (2 cm lager) weer eentje... Is dus ook niet echt zoals het ziektebeeld van herpes zoals met meerdere blaasjes of wel?
Oud 25-06-2006, 10:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Herpes kan ook gewoon een enkel blaasje geven. Wat betreft de plaats lijkt het eerder iets anders, maar in theorie zou het wel kunnen. Het herpes virus kan je bij je dragen en in bepaalde periodes (als je afweer laag is bijvoorbeeld) kan het opvlammen. Je partner kan het virus dus bij zich dragen (en jou ermee besmet hebben) maar er zelf (op dit moment) geen last van hebben. Als het zeker wilt weten moet je gewoon een test laten doen (alhoewel het inderdaad niet de gebruikelijk plek voor herpes is).
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten