Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 14:01
Bloementje
Bloementje is offline
ik maak mij nogal druk om wat een week geleden als een plekje begon, maar inmiddels een vieze bultenbrij geworden is. Het begon een beetje als een klein puistje (in mijn nek dan alleen, dat vond ik al wel raar) alleen na een paar dagen begon het te groeien, zonder dat er een geel kopje of echte spanning op kwam. omdat het net onder mijn oor zit kan ik het zelf niet in de spiegel zien, dus had ik er foto's van gemaakt..

zo ongeveer 4 dagen geleden begon het heel pijnlijk te worden, de huid rond het plekje begon helemaal optezwellen. Na een nacht niet geslapen te hebben van de ongemakkelijke pijn ben ik naar de eerste hulp gegaan. De dokter zei dat ik een infectie had en nu heb ik antibiotica meegekregen, betadinezalf en van die idiootgrote verbandpleisters.

Nu ben ik al 3 dagen aan de medicijnen en het word alleenmaar erger. inplaats van 1 plek zijn het nu allemaal bultjes en de hele rechterkant van mijn nek tot achter mijn oor is opgezwollen.

aangezien ik in Italie zit, en het hier nogal raar werkt met dokters en bladiebla is het niet zo makkelijk om weer met die dokter in contact te komen. Wel heb ik woensdag een controle-afspraak, maar ben gewoon ongerust en zou zo graag willen weten wat ik heb

misschien dat iemand het herkent?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 10 juni 2009.jpg (503.3 KB, 52x gelezen)
Bestandstype: jpg 13 juni 2009.jpg (172.8 KB, 52x gelezen)
Bestandstype: jpg 14 juni 2009.jpg (557.3 KB, 64x gelezen)
Oud 15-06-2009, 14:22
Verwijderd
Hm, ik had dat ook een keer, maar dan gewoon alleen maar rood, zonder die rare groengeelachtige vlek op de derde foto. En op een andere plaats, op mijn hals. Voor de rest lijkt het me hetzelfde. Onee, volgens mij was het ook niet heel erg opgezwollen allemaal, behalve de lymfeklieren want hen beviel het kennelijk allemaal niet.

Ik ben toen niet naar de huisarts geweest want ik was te lui, na een week of twee(/drie?) was het vanzelf helemaal over.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 14:38
Alyssia
Alyssia is offline
Op de eerste foto ziet het er uit al een steek van iets, misschien een wesp ofzo? Als het gif er niet uitgezogen is, kan dat best een rotplek opleveren. Ik weet niet of het dan zo uit komt te zien, maar zou zoiets mogelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 15:07
Bloementje
Bloementje is offline
ja ik denk inderdaad ook aan een insectensteek....alleen ben ik regelmatig gestoken door bijen of wespen en is de reactie daarop heel anders. teneerste ben ik er zo overgevoelig voor dat als ik in mijn nek gestoken word meteen naar het ziekenhuis moet(door de hevige zwelling die ik er van krijg) dus het lijkt me geen wespen of bijensteek....

misschien een overgevoelige reactie op een mug die zich niet goed gewassen heeft voor mij te steken? maar het rare is, het plekje was eerst 4 dagen ofzo 'normaal' en toen pas begon het zich te veranderen....

een ander iets, zou het kunnen zijn dat de infectie zich doortrekt naar bijv. mijn oren (de zwelling is nu tot achter mijnoor en mijn oorlel is tintelig) of andere enge gedeeltes? of hoef ik me echt niet druk te maken
Oud 15-06-2009, 15:10
Kitten
Kitten is offline
't gaatje is driehoekig inderdaad. Dat is typisch voor dazen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Daas). Als je naar de dokter gaat moet je dat anders even vragen?
Oud 15-06-2009, 16:17
Verwijderd
Oh, ik had niet goed gekeken en dacht dat dat een moedervlek was. Dan had ik iets anders, want ik had dat niet en ben door niks gebeten volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 16:36
Bloementje
Bloementje is offline
ik kan me ook niet herrinneren gestoken of gebeten te zijn....weet gewoon dat ik ineens een bultje had, met inderdaad wel een raar bruin iets in het midden (omdat ik het zelf niet kon zien dacht ik eerst ook aan een ontstoken moedervlek, maar op de foto's leek het idd meer op een gaatje)
zo'n dazenbeet lijkt me toch wel pijnlijk op het moment zelf,vooral zo in je nek toch?

kan het ook iets zijn door de warmte (het is hier inmiddels weer een paar dagen boven de 35 graden)
Oud 15-06-2009, 17:04
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik kan me ook niet herrinneren gestoken of gebeten te zijn....weet gewoon dat ik ineens een bultje had, met inderdaad wel een raar bruin iets in het midden (omdat ik het zelf niet kon zien dacht ik eerst ook aan een ontstoken moedervlek, maar op de foto's leek het idd meer op een gaatje)
zo'n dazenbeet lijkt me toch wel pijnlijk op het moment zelf,vooral zo in je nek toch?

kan het ook iets zijn door de warmte (het is hier inmiddels weer een paar dagen boven de 35 graden)
Daarom zou ik gewoon weer naar de arts toegaan. Een dazenbeet hoor je inderdaad wel te voelen, maar volgens mij herinner je je niet altijd wanneer je gestoken wordt.
Oud 15-06-2009, 22:51
DDM
DDM is offline
Ziet er uit als impetigo; ook wel krentenbaard genoemd. Een antibioticum moet voldoende zijn. Heb je pillen of is het een zalf?
Oud 15-06-2009, 23:31
Verwijderd

Lijkt er anders niet op.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 00:05
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
[afbeelding]

Lijkt er anders niet op.
lekker paddestoelen op je rug
Oud 16-06-2009, 08:01
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ziet er uit als impetigo; ook wel krentenbaard genoemd. Een antibioticum moet voldoende zijn. Heb je pillen of is het een zalf?
Daar dacht ik ook aan, maar ik wilde het niet posten omdat ik het er niet zo korstig uit vond zien als je meestal ziet. Maarja, er zijn zo veel dingen die in een begin stadium er toch wat anders zien dan op het hele akelige plaatje hierboven. (en de kleine plekjes op de rug van die persoon lijken idd wel op de huid van TS)
Oud 16-06-2009, 09:54
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Hm, ik had dat ook een keer, maar dan gewoon alleen maar rood, zonder die rare groengeelachtige vlek op de derde foto. En op een andere plaats, op mijn hals. Voor de rest lijkt het me hetzelfde. Onee, volgens mij was het ook niet heel erg opgezwollen allemaal, behalve de lymfeklieren want hen beviel het kennelijk allemaal niet.

Ik ben toen niet naar de huisarts geweest want ik was te lui, na een week of twee(/drie?) was het vanzelf helemaal over.
Wat jij beschrijft zou wel eens een 'heropleving' kunnen zijn van de waterpokken. Ik heb dit ook gehad, je krijgt er een soort rode uitslag van met bolletjes. Het lijkt'n beetje op een concentratie van puistjes die niet wit geworden zijn. De uitslag doet zich blijkbaar alleen voor aan één zijde van je lichaam en kan invloed hebben op je klieren. Bij mij was de klier in m'n lies erg gezwollen (uitslag op onderrug) en voelde ik dit echt wel redelijk goed in m'n rechterbovenbeen en rechtse kant van m'n heup.

't Wordt vaak getriggerd door vermoeidheid... Als je er écht veel last van hebt, kan je er wel medicijnen voor innemen maar anders moet je het gewoon uitzitten.

Oh en geen idee of de TS dit ook heeft hoor, 't is gewoon als reactie op wat Paranoide zei
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:41
Verwijderd
't kan ook nog iets van Gordelroos zijn ofzo, dat heb ik ook wel eens gehad en lijkt hier een beetje op, ook het ontstaan. Nou weet ik dat dat bij oudere mensen in het gezicht voor kan komen, maar misschien ook wel bij jongeren...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 12:30
Verwijderd
Dazen zijn nare beesten. Ben er ook eens door gebeten op m'n arm toen ik 8 was; dat werd echt een megabult die ze er uit hebben moeten snijden... Ik zou dus echt terug gaan naar de huisarts en terug blijven gaan tot het helemaal weg is! (En als het niet van een daas is, dan geldt hetzelfde, want het ziet er inderdaad uit als een soort beet... of had je het misschien per ongeluk open gekrabt oid?)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 12:31
Bloementje
Bloementje is offline
Citaat:
Wat jij beschrijft zou wel eens een 'heropleving' kunnen zijn van de waterpokken. Ik heb dit ook gehad, je krijgt er een soort rode uitslag van met bolletjes. Het lijkt'n beetje op een concentratie van puistjes die niet wit geworden zijn. De uitslag doet zich blijkbaar alleen voor aan één zijde van je lichaam en kan invloed hebben op je klieren. Bij mij was de klier in m'n lies erg gezwollen (uitslag op onderrug) en voelde ik dit echt wel redelijk goed in m'n rechterbovenbeen en rechtse kant van m'n heup.

't Wordt vaak getriggerd door vermoeidheid... Als je er écht veel last van hebt, kan je er wel medicijnen voor innemen maar anders moet je het gewoon uitzitten.

Oh en geen idee of de TS dit ook heeft hoor, 't is gewoon als reactie op wat Paranoide zei

vandaag ben ik dus weer terug geweest naar die dokter en die schrok best van wat hij te zien kreeg. vorige keer was het nog 1 bult/blaas nu zit mn hele nek er inmiddels onder

ik moet inmiddels andere medicijnen slikken (5 gigantische op een dag) en hij zei tussenzn lippen door dat het nog wel eens herpes kon zijn. Kijk op inet en het lijkt inderdaad erg veel op herpes zoster= gordelroos, en dat is ook wat jij hier boven beschrijft.
Wordt veroorzaakt door het virusdat je van je waterpokken hebt overgehouden.

mja nog steeds geen zekerheid dus,,,,we kijken het maar weer aan tot donderdagochtend...mag ik weer terug komen

(en oooh gosh italiaanse ziekenhuizen zijn dooooolhofen en bureaucratie kennen ze hier niet)
Oud 16-06-2009, 12:31
Mara
Mara is offline
Krentenbaard denk ik ook, bij mijn broertje begon het precies zo.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 19:43
DDM
DDM is offline
Citaat:
[afbeelding]

Lijkt er anders niet op.
Als dit satirisch is bedoeld lach ik met je mee. Als dit serieus is bedoeld is het een onzinnige opmerking. Dit door het feit dat jij nou net de meeste extreme vorm van krentenbaard laat zien. Newsflash: ziekten presenteren zich in verschillende mate en uiten zich bij elk individu anders.

T.S: als het uitbreidt zou het gordelroos kunnen zijn. Mits het circulair verloopt, dus als een ketting om de hals. Gordelroos loopt zoals de naam al zegt als een gordel, dit omdat het virus zich in een zogenoemd dermatoom bevindt. Je zou dan eventueel anti-virale middelen er bij gehad kunnen hebben. Al is de vraag of dat in dit stadium nog zin heeft (denk het zelf niet). De antibiotica slik je ook nog door neem ik aan? Dit omdat het lijkt dat er wel een bacteriele infectie meespeelt (secundaire impetiginisatie). Dit kan je zien door het gelige aspect (crustae genoemd). Bij een primaire virale infectie verwacht je blaasjes met een heldere inhoud.
Oud 19-06-2009, 10:17
Bloementje
Bloementje is offline
oke, ik slik nu al een paar dagen 5x pd aciclin 800 mg en het slaat goed aan! Alle blaasjes die ik inmiddels had verzameld over mn hele nek drogen uit en de pijn gaat zo langzamerhand weg...Ben best opgelucht, vreesde namelijk best dat de dokter het nog aan het verkeerde eind had en het nog steeds maar erger zou worden.

ooh en best blij eigenlijk ook dat het spul uitdroogd want ik moest ook zalf smeren op de blaasjes, behalve dat dat een hele pijnlijke handeling was was het ook nog hartstikke vies,,,,heb nooit geweten dat ik zo bang kon zijn om aan 'mezelf' te zitten.....

Regels voor berichten