Oud 19-07-2006, 20:32
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Een heel simpel vraagje... Waar iemand hier mssn het antwoord op weet
Waar vind je een agenda voor aankomend schooljaar waar níet de 'middelbare schooluren' in staan vermeld, dus van t 1e t/m t 9e uur zeg maar..
En dan ergens anders dan bij de uni, of is dat er niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 20:40
Verwijderd
Bijenkorf, V&D, Hema. Die hebben allemaal wel niet-middelbare school agenda's hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Poe, die heb ik nog nooit gezien iig. Zelfs in de simpele agenda's van de Hema enzo staat dat wel. Volgens mij staat dat ook in mijn agenda die ik kreeg van de Hogeschool. Maar is dat zo storend voor je dan? Je kunt er toch zelf de tijden bijschrijven of je rooster uitprinten en inplakken oid?
Oud 19-07-2006, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2006 @ 21:40 :
Bijenkorf, V&D, Hema. Die hebben allemaal wel niet-middelbare school agenda's hoor.
Maar daar staat volgens mij wel zo'n roosterding in.
Oud 19-07-2006, 20:44
Luminon
Luminon is offline
Neem zo'n hervulbare agenda (fifax heet dat geloof ik) en koop een gewone vulling. Of kijk eens bij de kantoorspullen ipv de schoolspullen voor een agenda.
Oud 19-07-2006, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-07-2006 @ 21:41 :
Maar daar staat volgens mij wel zo'n roosterding in.
Oh ja, dat is waar. Maar in mijn agenda is er ruimte voor tijden in het rooster, en bij de dagen zelf is ook genoeg schrijfruimte. Ik gebruik al een paar jaar gewone simpele agenda's, die 1 t/m 9 staan me echt niet in de weg.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:45
Verwijderd
Zo storend is dat toch idd niet...? Plak er desnoods iets overheen. Ik weet niet of simpele Hema-agenda's zo'n roosterding hebben, zou je even moeten kijken. En anders kan je altijd nog een docentenagenda kopen, die heeft een ander rooster er in staan.

Of gewoon een (kalender)jaaragenda, die heb ik zelf meestal.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:48
Verwijderd
Kalenderjaar-agenda's zijn inderdaad ook handig. De Hema heeft altijd wel leuke, simpele dingen, die je goed voor de uni kan gebruiken. Maar ze lijken enorm op de middelbare school-dingen, alleen is er geen ruimte voor een rooster (persoonlijk vind ik ruimte voor een rooster wél erg handig, mijn uni heeft gewoon 4 perioden waarin vakken en uren vaststaan) en ja; de 1 t/m 9 voor de dagen is weg.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:53
Ieke
Ieke is offline
Ik gebruik gewoon een schoolagenda. Maakt verder echt niet uit en ik vind deze gewoon veel leuker. Je kan er toch in schrijven wat je wil.
Oud 19-07-2006, 20:53
Verwijderd
Die paar uur dat ik naar school/uni moet onthoud ik wel zonder roosterruimte. Maar ik schrijf ze meestal gewoon op de eerste dag van een blok, als ik het dan niet meer zeker weet kan ik het even opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 21:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Elke winkel die schoolspullen verkoopt voor de middelbare school, verkoopt ook schoolspullen van hogere opleidingen.
Oud 19-07-2006, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2006 @ 21:53 :
Die paar uur dat ik naar school/uni moet onthoud ik wel zonder roosterruimte. Maar ik schrijf ze meestal gewoon op de eerste dag van een blok, als ik het dan niet meer zeker weet kan ik het even opzoeken.
Ik heb altijd zeker 4 dagen en vind het wel fijn om even het lokaal op te kunnen zoeken in m'n agenda
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 07:10
Verwijderd
Tijdens je studententijd heb je geen agenda nodig cq. moet je geen agenda gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 08:24
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-07-2006 @ 08:10 :
Tijdens je studententijd heb je geen agenda nodig cq. moet je geen agenda gebruiken.
Ik zou toch echt niet zonder willen. Maar goed, ik heb dan ook elke dag een ander rooster en zoveel te doen dat ik het gewoon vergeet anders.
Oud 20-07-2006, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Tja, kennelijk verschillen studies onderling en dus ook of je een agenda nodig hebt Bij mij willen locaties nogal eens per week verschillen, en hetzelfde geldt voor deadlines. Toch handig als je dat dan overzichtelijk ergens kwijt kan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:38
Verwijderd
v&d verkoopt minstens 3 verschillende studentenagenda's, je moet ze even zoeken want ze zien er een stuk onopvallender uit. En je kunt natuurlijk ook een gewone agenda kopen, een 2006 agenda dus.

en geen agenda nodig, pf, zelfs al heb je een regelmatig rooster, studeren is toch niet het enige wat je doet? Of zijn je sociale afspraken ook voor elke dag van de week hetzelfde? Ik ken geen enkele student zonder agenda.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:44
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ieke schreef op 19-07-2006 @ 21:53 :
Ik gebruik gewoon een schoolagenda. Maakt verder echt niet uit en ik vind deze gewoon veel leuker. Je kan er toch in schrijven wat je wil.
Oud 20-07-2006, 10:28
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
agenda's zijn voor mensen zonder geheugen, inderdaad.
Oud 20-07-2006, 10:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-07-2006 @ 11:28 :
agenda's zijn voor mensen zonder geheugen, inderdaad.
Ik heb een kalender gekregen van mijn ouders omdat ik nog wl eens wat vergat.. Je kan ook gewoon een te volle agenda hebben.
Oud 20-07-2006, 11:02
Luminon
Luminon is offline
Ik gebruik de kalender van outlook om m'n papers en zo in te plannen. Maar een agenda heb je inderdaad niet nodig.
Oud 20-07-2006, 11:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-07-2006 @ 10:38 :
en geen agenda nodig, pf, zelfs al heb je een regelmatig rooster, studeren is toch niet het enige wat je doet? Of zijn je sociale afspraken ook voor elke dag van de week hetzelfde? Ik ken geen enkele student zonder agenda.
Ik kan ook niet zonder agenda hoor. Gebruik hem heel veel en lang niet alleen voor schooldingen. Ook voor afspraken buiten school, planning van mijn weekenden, wanneer mijn medicijnen op zijn ed. Je kunt er zoveel meer mee.
Oud 20-07-2006, 13:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-07-2006 @ 12:39 :
wanneer mijn medicijnen op zijn ed. Je kunt er zoveel meer mee.
Wat een geniaal idee, dat ga ik voortaan ook opschrijven.

Ik heb helaas al een agenda gekocht, een gewone voor de middelbare school. Maar wat zijn precies de voordelen van een studentenagenda?
Oud 20-07-2006, 14:01
Nyawa
Hoe zit het eigenlijk voor de rest op de universiteit wat betreft schoolspullen? Neem je nog steeds je oude Eastpak mee als je naar werkcollege gaat? En wat zijn verder de standaard benodigdheden, gewoon collegeblok en schrijfmateriaal?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 14:20
Verwijderd
collegeblok en schrijfmateriaal is voor de meeste studies genoeg, ja. En de meeste mensen zie ik gewoon met een normale rug- of schoudertas.

Voordelen van studentenagenda's zijn er niet heel duidelijk; het ziet er minder blij uit dan een middelbareschoolagenda, dat kun je een voordeel of een nadeel vinden; het loopt over een studiejaar ipv een kalenderjaar zoals een gewone agenda, ook dat kun je een voordeel of een nadeel vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 20-07-2006 @ 15:01 :
Hoe zit het eigenlijk voor de rest op de universiteit wat betreft schoolspullen? Neem je nog steeds je oude Eastpak mee als je naar werkcollege gaat? En wat zijn verder de standaard benodigdheden, gewoon collegeblok en schrijfmateriaal?
Ik heb een simpel collegeblok, een map waar alle informatie inzit (handouts, aantekeningen van vorige colleges etc ), een etui met pennen (gewone pen om mee te schrijven, paar aanstreep-pennen) en dan vaak ook nog de studieboeken voor de vakken die ik die dag heb. Maar ik zit elke dag 4 uur in de trein, en dan is het handig om in de trein stof door te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2006, 16:43
***ailá***
***ailá*** is offline
ik had wel een leuke agenda gevonden afgelopen jaar... moest ook even goed zoeken omdat het mn 1e jaar universiteit was. Maar het is gewoon een vulling, met een heel leuke kaft erom heen. Misschien haal ik hem wel eruit en koop ik een nieuwe vulling

verder, ik leef ook van mn agenda hoor ik sta bekend als een warrig persoon, zonder mn agenda ben ik nergens
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 16:51
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
ik heb er 1tje van de action... staat ook t/m het 9e uur in... hij was maar 1.69 dus
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 17:38
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-07-2006 @ 15:20 :
collegeblok en schrijfmateriaal is voor de meeste studies genoeg, ja. En de meeste mensen zie ik gewoon met een normale rug- of schoudertas.

Voordelen van studentenagenda's zijn er niet heel duidelijk; het ziet er minder blij uit dan een middelbareschoolagenda, dat kun je een voordeel of een nadeel vinden; het loopt over een studiejaar ipv een kalenderjaar zoals een gewone agenda, ook dat kun je een voordeel of een nadeel vinden.
Ah oke, dankjewel.

Ik heb dit jaar opnieuw een hema agenda van 2 euro. De voorkant is vrolijk met kleurtjes, maar de inhoud is gewoon normaal/saai.
Oud 20-07-2006, 20:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ik zou er toch echt niet zonder kunnen. Je hebt dan wel weinig colleges (alhoewel ik alles nog zeer secuur erin vermeld wat school betreft ), maar ik schrijf ook graag andere dingen in mijn agenda, zoals afspraken, wedstrijden van mijn cluppie en veel belangrijke sportwedstrijden die ik wil volgen. Verder is een (e-mail)adressenlijst en telefoonnummerlijst altijd wel handig.
Oud 20-07-2006, 22:28
innogen
innogen is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 20-07-2006 @ 15:01 :
Ik neem nog steeds mijn oude Eastpak mee ja. Waarom niet?
Voor de rest is een collegeblok handig en een map om alles in te doen. Meer heb je niet echt nodig, het is niet alsof je nog met schriftjes gaat werken. Ik niet in ieder geval.

Ik heb gewoon een standaard schoolagenda van de Hema, met een middelbare school uren rooster maar daar schrijf ik gewoon mijn eigen uren en vakken in. Boeiend dat je dan 1e tm 9e uur erbij hebt staan.
Oud 20-07-2006, 23:02
Verwijderd
Oh, ik heb ook een Eastpak trouwens, en die zie ik veel om me heen op de campus.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 00:20
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Pen + papier is handig als je wat wilt opschrijven, maar dat is doorgaans niet nodig. Voorbereid aanwezig zijn en opletten is zeker zo effectief en veel plezieriger.

Wat agenda betreft gebruiken de meeste (alle?) faculteiten in Utrecht bepaalde internet omgevingen (osiris, webct, blackboard o.i.d, etc.) waar aangegeven staat waar je wanneer college hebt. Voor persoonlijke zaken kan je een agenda gebruiken maar dan maakt het ook niet uit dat er een middelbare school tijdsindeling gebruikt wordt. Al geef ik zelf de voorkeur aan gewoon onthouden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 21-07-2006 @ 01:20 :
Wat agenda betreft gebruiken de meeste (alle?) faculteiten in Utrecht bepaalde internet omgevingen (osiris, webct, blackboard o.i.d, etc.) waar aangegeven staat waar je wanneer college hebt. Voor persoonlijke zaken kan je een agenda gebruiken maar dan maakt het ook niet uit dat er een middelbare school tijdsindeling gebruikt wordt. Al geef ik zelf de voorkeur aan gewoon onthouden.
Heb jij altijd een computer bij je dan?
Ja, als jij het ook zo wel allemaal onthoudt dan is dat niet nodig natuurlijk maar de meeste mensen onthouden niet zomaar alle afspraken die ze maken en de colleges die ze hebben (als ze een onregelmatig rooster hebben iig).

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 09:23.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:44
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 10:21 :
Heb jij altijd een computer bij je dan?
Ja, als jij het ook zo wel allemaal onthoudt dan is dat niet nodig natuurlijk maar de meeste mensen onthouden niet zomaar alle afspraken die ze maken en de colleges die ze hebben (als ze een onregelmatig rooster hebben iig).
Zoveel vakken heb je toch niet? Ik heb osiris gewoon bij mijn koppelingen staan en elke ochtend kijk ik even wat ik heb. Ik heb het afgelopen jaar iig nooit de behoefte gehad aan een agenda.
Oud 21-07-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 21-07-2006 @ 10:44 :
Zoveel vakken heb je toch niet? Ik heb osiris gewoon bij mijn koppelingen staan en elke ochtend kijk ik even wat ik heb. Ik heb het afgelopen jaar iig nooit de behoefte gehad aan een agenda.
Ik heb de agenda ook niet enorm nodig voor de vakken, soms is het wel handig voor de locaties, maar ik gebruik hem vooral voor de deadlines en andere afspraken.

Maar goed, ik zit iedere dag 4 uur in de trein, dan is plannen wel handig en dus een agenda ook.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 09:54
Verwijderd
Citaat:
ik zet 's ochtends nooit de computer aan, want ik ben niet zo goed in het uit zetten ervan
en je wil toch ook wel eens meer dan 1 dag vooruit plannen? Ik plan liever geen dingen tegelijk met een college, dus is het wel handig als iig mijn colleges voor de komende paar weken in m'n agenda staan.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:04
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Dit jaar heeft Osiris bij mij nog geen blok het goede rooster aangegeven.

En daarbij gebruik ik mijn agenda ook vooral voor afspraken, werktijden etc.
Oud 21-07-2006, 10:51
Roos
Roos is offline
Ik heb gewoon een agenda met 1 t/m 9.
Ik schrijf gewoon de tijd erbij.

Waarom moeilijk doen?
Oud 21-07-2006, 11:48
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2006 @ 10:54 :
ik zet 's ochtends nooit de computer aan, want ik ben niet zo goed in het uit zetten ervan
en je wil toch ook wel eens meer dan 1 dag vooruit plannen? Ik plan liever geen dingen tegelijk met een college, dus is het wel handig als iig mijn colleges voor de komende paar weken in m'n agenda staan.
Ik gebruik wel een kalender voor het vooruit plannen, maar een agenda neem ik naar school niet meer mee.

En over dat uitzetten, mijn laptop heeft zo'n mooie klep die ik dicht kan gooien.
Oud 23-07-2006, 20:23
Dzjun
Dzjun is offline
Citaat:
Luminon schreef op 19-07-2006 @ 21:44 :
Neem zo'n hervulbare agenda (fifax heet dat geloof ik) en koop een gewone vulling. Of kijk eens bij de kantoorspullen ipv de schoolspullen voor een agenda.
Filofax

(die heb ik trouwens al 3 jaar..)
Oud 23-07-2006, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 21-07-2006 @ 11:51 :
Ik heb gewoon een agenda met 1 t/m 9.
Ik schrijf gewoon de tijd erbij.

Waarom moeilijk doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren