Oud 14-09-2006, 21:02
Fantôme
Fantôme is offline
hallo!

Ik heb een beetje een vage klacht en ik vroeg me af of iemand weet wat het kan zijn.
Sinds mn 12e heb ik, bij onverwachtte beweging een pijnscheut vanuit mn bovennek naar mn hoofd. het doet heel even ontzettend pijn, heb het gevoel dat ik in elkaar kan zakken, alles wordt wazig en zwart, daarna trekt het weg is het wel gevoelig maar niet meer pijnlijk.
Vroeger had ik dit echt heel af en toe (paar keer per jaar) maar het afgelopen 1 1/2 jaar heb ik het toch gemiddeld 2 keer per maand.
iemand enig idee wat dit is, en is er iets aan te doen?
xxxx fantome
Oud 14-09-2006, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad, de ene keer vaker dan de andere keer. Het voelt ook echt eng vind ik omdat je het echt zo door je hoofd voelt trekken en dan alles zwart wordt. Ik denk dat er dan tijdelijk even een zenuw klem zit ofzo maar ik weet het niet zeker.
Oud 14-09-2006, 21:08
Bloem
Bloem is offline
Wat het precies is weet ik niet, maar ik heb het ook wel eens (en bij vlagen regelmatig), echt een rotgevoel
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:56
Nienna*
Nienna* is offline
Volgens mij is het inderdaad dat een zenuw klem zat en op dat moment losschiet.

Ik heb er enorm veel last van gehad, nu gelukkig wat minder. Ik weet nu ook hoe ik mijn hoofd níet moet draaien .
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:09
Poepkind
Poepkind is offline
als het beklemde zenuwen zijn (dat weet ik niet) kan je fysiotherapie proberen.
Oud 14-09-2006, 22:16
Verwijderd
Voel je dan ook een soort van warm gevoel?

Dan heb ik het nl ook wel eens (ook wel eens een topic over geopend, volgens mij). Is idd een enorm verrot gevoel...volgens mijn huisarts kon het door een verkeerde houding/beweging komen. Vroeger had ik het veel vaker dan nu, maar was het wisselend hoeveel pijn het deed en hoe snel het wegtrok, als ik het nu heb doet het eigenlijk altijd echt veel en lang pijn.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:26
DDM
DDM is offline
Dat zijn gewoon zenuwen die uitgerekt worden en dat geeft dan een soort stroomstoot. Je kan die zenuwen ook zelf voelen in de nek. Net van de overgang van je nek naar je schouders voel je allemaal soorten kabels lopen die je tussen je vingers kan pakken. Zo een bundel vezels heet een plexus. De reactie die daarna plaats vindt van zwart zien en zo heeft daar niet direct mee te maken. Dat is een vasovagale reactie van je lichaam op de pijn. De een is daar wat gevoeliger voor dan de ander.
Oud 15-09-2006, 11:37
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dat heb ik ook wel eens, idd ook met dat warme gevoel wat Lenonoor aangeeft. Dacht altijd dat ik de enige was, kon ook nooit goed uitleggen wat ik precies voelde Maar nu blijken meer mensen dit dus wel eens te hebben. Heb me er nooit zorgen over gemaakt ofzo, maar het voelt wel altijd echt even heel vervelend. Had het als kind zijnde regelmatig, daarna heel lang niet, en de laatste twee jaar heb ik het ook weer wat vaker.
Oud 16-09-2006, 10:43
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Zoooo dat doet echt pijn inderdaad!
Ik vind het atlijd alsof er een soort bal schuin naar achtere schiet richting je hoofd. Vreselijk pijnlijk, maar trekt gelukkig ook snel weer weg!
Oud 16-09-2006, 10:45
Verwijderd
Ik had dat vrij vaak in de tijd dat ik noodgedwongen twee maanden op een te zachte matras moest slapen. Dus als jke dat vaak hebt: misschien is je matras niet goed.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 10:57
juno
juno is offline
Ik was vroeger bang dat er ergens een aneurisma op knappen stond, want het was zo'n gemene felle pijnscheut, (een soort kiespijn als d etandarts aan het boren is, maar dan in je hoofd), maar mijn huisarts zei toen dat het gewoon een soort hoofdpijn was, maar dan heel gemeen. Toen ik daar geen stress meer over had, werd het ook al minder.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 13:03
Hartje
Hartje is offline
Ik ken het ja. Vroeger had ik het vaker dan nu. Bij mij voelt het wel een beetje als een zenuw die losschiet oid. Dat je bijvoorbeeld ineens een rare beweging met je hoofd maakt en die zenuw dan uitrekt.
Volgens mij is het niet iets om je heel druk om te maken, al is het wel irritant natuurlijk.
Oud 17-09-2006, 16:15
Fantôme
Fantôme is offline
opvallend hoeveel mensen het herkennen nog!
DDM, je klinkt alsof je er verstand van hebt, doe je een studie in die richting ofzo? wat is er tegen te doen?
hebben anderen nog tips.
wat matras betreft, ik weet niet of het daarmee te maken heeft, ik heb het niet meer of minder als ik ergens anders slaap...
groetjes, fantome
p.s. ervaringsdeskundigen nog tips verder?
Oud 17-09-2006, 18:00
DDM
DDM is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-09-2006 @ 17:15 :
opvallend hoeveel mensen het herkennen nog!
DDM, je klinkt alsof je er verstand van hebt, doe je een studie in die richting ofzo? wat is er tegen te doen?
Bijna afgestudeerd in de Geneeskunde Maar er valt helaas niet zo veel aan te doen. Behalve dan te "grove" bewegingen van de nek en het hoofd te voorkomen. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Aangezien het toch altijd onverwachts optreedt. Ik heb het ook weleens. Maar je hoeft je er in ieder geval geen zorgen om te maken
Oud 17-09-2006, 21:41
Fantôme
Fantôme is offline
@ DDM: oww vandaar.
jammer dat er niets tegen te doen is, vooral omdat het soms echt slecht uitkomt (midden op een overvolle roltrap bij amsterdam centraal ofzo ) en dat het best behoorlijk pijn doet.
iemand zei wat over fysiotherapie, misschien het proberen waard...?
xxx
Oud 17-09-2006, 22:58
DDM
DDM is offline
In theorie zou ik zeggen dat het niets zou uitmaken. Maar als je het vaak hebt zou ik het toch eens proberen. Dan kan je zien of het helpt. Als je het namelijk niet zo vaakt hebt dan valt het niet zo op dat het wel of niet helpt. S6

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten