Oud 13-09-2006, 12:07
Anonimi
Anonimi is offline
Is er een groot verschil tussen economie 1 en 2 op het vwo? Op de havo weet ik dat er flink een verschil in zit, maar is dat op vwo ook zo? Want ik twijfel als bijvak, eco1 of eco2?

Wie kan mij ervaringen vertellen of tips geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 12:14
Crimson
Crimson is offline
ik heb met economie1 1 lesuur in de week.. de mensen met economie 1,2 hebben er 3. eco1,2 is niet makkelijker of moeilijker, maar is gewoon meer stof.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:03
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 13-09-2006 @ 13:14 :
ik heb met economie1 1 lesuur in de week.. de mensen met economie 1,2 hebben er 3. eco1,2 is niet makkelijker of moeilijker, maar is gewoon meer stof.
bij ons hadden eco1 2 uur per week maar sommige stonden er een 10 voor terwijl ze niks deden. erg makkelijk dus. Eco2 weet ik niet. het is iig meer zoals hier gezegd wordt.
Oud 13-09-2006, 15:10
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens mij zitten in economie 2 wat meer berekeningen.

Ik doe economie 1 en het is niet zo heel moeilijk

Oh, en als je voor sommige opleidingen economie nodig hebt is het bijna altijd economie 1
Oud 13-09-2006, 18:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In mijn middelbare schooltijd (maja dat is al weer een tijdje geleden ) had ik Economie en Handelswetenschappen, en op de meeste scholen staat dat laatste vak bekend als Economie II. Handelswetenschappen gaat meer over de administratie van een bedrijf zelf: journaalposten, verschillende posten, de balans, de verlies- en winstrekening, ook nog een stuk kostprijsberekening etc. zat er bij. Economie I zijn meer algemenere vraagstukken en issues, bredere onderwerpen, ook wat meer theoretischer en meer begrippen.

Althans, zo was het bij mij althans. Gek genoeg was ik beter in Economie II dan I, en ik vond Economie II ook leuker dan I. Maja, dat is voor iedereen verschillend.
Oud 13-09-2006, 20:43
Verwijderd
Bij ons op school bestaat economie 2 vooral uit berekeningen van modellen en dan het Keynesiaans model in het bijzonder. Modellen in de vorm van Y=C+I+O+E-M waar elke letter voor een bepaald getal staat die per som verschillend zijn. Vanuit deze som kan je dan verschillende andere waardes uitrekenen zoals de werkeloosheid (mits de totale beroepsbevolking is gegeven).

Het is dus (bij mij op school) vooral rekenwerk. Het is niet echt uitdagend, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:58
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-09-2006 @ 19:10 :
In mijn middelbare schooltijd (maja dat is al weer een tijdje geleden ) had ik Economie en Handelswetenschappen, en op de meeste scholen staat dat laatste vak bekend als Economie II. Handelswetenschappen gaat meer over de administratie van een bedrijf zelf: journaalposten, verschillende posten, de balans, de verlies- en winstrekening, ook nog een stuk kostprijsberekening etc. zat er bij. Economie I zijn meer algemenere vraagstukken en issues, bredere onderwerpen, ook wat meer theoretischer en meer begrippen.

Althans, zo was het bij mij althans. Gek genoeg was ik beter in Economie II dan I, en ik vond Economie II ook leuker dan I. Maja, dat is voor iedereen verschillend.
Handelswetenschappen = Management & Organisatie nu, waarbij het stuk van boekhouden wegvallen is, omdat het toch niet belangrijk geacht werd voor havo/vwo'ers. Er wordt wel de kostprijs berekent en liquiditeit, solvabiliteit, hefboomfunctie, enz. Vreemd dat boekhouden er niet bij hoort, want dat is wel de basis van een balans en geeft een goed inzicht in de veranderingen op een balans.

Ontopic:
Ik raad je aan om Economie 1,2 te kiezen, omdat je daar meer aan hebt. Je krijgt meer stof en het is inhoudelijk dieper. Ec12 is niet echt zwaarder, want je krijgt meer tijd om de stof tot je te nemen. Bovendien vind ik 1 uur te weinig in de week om echt een vak te leren, dat geldt ook voor de andere deelvakken.

(Bijv. In VMBO 4 heb ik meer Frans geleerd, dan in Havo 4 en 5 bij elkaar met Frans 1, simpelweg vanwege het aantal lesuren)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten