Oud 30-08-2006, 17:52
Verwijderd
Weet iemand of het gebruik van biergisttabletten schimmelinfecties in je lichaam kan veroorzaken/verergeren (bv candida)?
En kan je ze gebruiken als je hypoglycemie hebt?
Op internet staat nogal tegenstrijdige info...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 19:01
Verwijderd
Hmm. De gisten bestrijden bacteriën, omdat het allebei ééncelligen zijn (concurrentie). En de bacteriën bestrijden normaal gesproken schimmels, ook al omdat het allebei ééncelligen zijn. Dus je hebt minder bacteriën om de schimmels te bestrijden, maar het is wel weer mogelijk dat de gisten zélf de schimmels gaan bestrijden. Eh. Lastige. Zo lang je geen schimmelinfectie ergens hebt (of er nét van genezen bent) kan het geen kwaad denk ik.

En voor zo ver ik weet heeft biergist geen invloed op je bloedsuikerspiegel
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2006 @ 20:01 :
Hmm. De gisten bestrijden bacteriën, omdat het allebei ééncelligen zijn (concurrentie). En de bacteriën bestrijden normaal gesproken schimmels, ook al omdat het allebei ééncelligen zijn. Dus je hebt minder bacteriën om de schimmels te bestrijden, maar het is wel weer mogelijk dat de gisten zélf de schimmels gaan bestrijden. Eh. Lastige. Zo lang je geen schimmelinfectie ergens hebt (of er nét van genezen bent) kan het geen kwaad denk ik.

En voor zo ver ik weet heeft biergist geen invloed op je bloedsuikerspiegel
En bestrijden die gisten bepaalde bactieriën, of gewoon "alles wat ze tegenkomen"?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten