|
|
Bekijk resultaten poll: Worden gamers geweldadig van agressieve games | |||
ja; je wordt er agressiever van |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 10.34% |
nee; je was waarschijnlijk al geweldadig |
24 | 41.38% |
nee; dat heeft geen invloed |
28 | 48.28% |
geen mening |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het effect op de spelers is dan ook ontspannend. Dat het onder psychologen überhaupt nog een issue is zeg... Aanleg en omgevingsfactoren drijven mensen. Neem iemand die toch al labiel was, plaats die in een samenleving waar geen fatsoenlijk betalend werk te krijgen is, waar je huis een houten krot is, je auto een krot is, waar je baas op je neerkijkt, je geen leven hebt en waar wapens in elke winkel met de airmiles te koop zijn en je hebt een volledig recept voor willekeurig geweld. (lees: Amerika) De rol van games in dit proces? Nada.
||
Citaat:
![]() Het is een manier ter ontspanning, een uitlaatklep, een vorm van stress-release. Niks heerlijker dan aan het eind van de dag al je frustraties loslaten op pixels en polygonen (ipv dat ik ze loslaat op mijn medemens ![]() (ik wordt juist extreem geweldadig van een spel als pacman omdat ik dan steeds dood ga ![]()
||
Citaat:
ik wordt juist extreem geweldadig van een spel als pacman omdat ik dan steeds dood ga Heb ik ook last van Nog zo een game lemmings Ik word eigelijk wel aggressief van games Tijdens vechtspelletjes ga ik schelden tegen dat poppetje enzo. Maar ik doe dit soort dingen niet buiten in praktijk enzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelf heb ik verder geen last van agressie door games. Behalve natuurlijk pokemon-games. Als die gele rat in beeld verschijnt moet alles met vier poten en een gele kleur in een kilometer in de omtrek het bezuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik gestemd op de optie dat je er dan waarschijnlijk al aanleg voor had. Games kunnen als trigger werken. Maar boeken (denk aan Marc David Chapman met The Catcher in the Rye) of films kunnen dit ook doen. Beter nog, van alles kan een trigger zijn. Ruzie met een vriend bijv. of een slecht cijfer op school. Alleen het ene zal misschien net iets vaker als trigger werken dan het andere. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het inlevingsvermogen bij films en games wel gelijk ligt hoor. Blijft uitiendelijk persoonlijk, maar ik denk dat beide evenveel invloed uit kunnen oefenen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij is het niet het videospelletje dat ervoor zorgt dat een persoon gewelddadig wordt. Natuurlijk zijn er zoveel verschillende mensen met nog meer verschillende motieven. Ik denk dus dat zo'n game enkel invloed kan hebben op een persoon wanneer deze al vanuit zichzelf geweldadig is aangelegd.
Even een voorbeeld, ik heb 2 neefjes van beide ongeveer dezelfde leeftijd. Eén van de twee is stukken ruiger en agressiever dan de ander, dit zal ongetwijfeld ook te maken hebben met ADHD .. Maar de meest rustige van de twee kan makkelijk een geweldadig videospelletje spelen en daarna rustig gaan kleuren (ik noem maar wat), terwijl de drukste van de twee helemaal los gaat tijdens en ná zo'n spel. Met dit (enigzins overdreven) tot gevolg . |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Tja, als je het dan zo in je profiel zet blijft het alsnog niet erg geheim ![]() En dat andere deel zal vast wel zijn omdat jij zo'n type bent die vind dat geweld WEL door zulke dingen wordt veroorzaakt ![]()
|
Verwijderd
|
Nog een tip: klik
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders zou iedereen in het leger wel games voorgeschoteld krijgen zodat die eerste echte kill in een oorlog ze toch niet emotioneel raakt, want ze zijn er al aan gewend. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
The War of the Worlds PC GAME ymmij44 | 1 | 25-12-2008 10:07 | |
Psychologie |
game geweld marijntje | 53 | 26-10-2006 14:31 | |
Games |
Playstation 2 - Europese games op Amerikaanse Psx2 Gornetsnoaker | 7 | 15-10-2004 17:55 | |
Games |
Games verboden in 2007? p-chez | 42 | 03-04-2004 21:50 | |
Games |
Games Importeren Illegaal? D@mien | 14 | 31-01-2004 22:50 |