Oud 18-09-2006, 19:27
Gadje
Gadje is offline
Ik moet voor mijn digitale camera een nieuwe compact flash kaart. Ik had voor mijn oude camera al een aantal cf kaarten, 32, 128 en 256 mb. Dit zijn gewoon standaard cf kaarten.
Maar tegenwoordig heb je van bijvoorbeeld scandisk Ultra II, Extreme III en zelfs Extreme IV. Ik ben dus opzoek voor naar een nieuwe grote kaart, minstens 1 gb. Ik snap ook dat er een verschil qua schrijfsnelheid is (en in prijs).
Nou is mijn vraag, is er een groot verschil tussen de gewone cf kaarten en bijvoorbeeld de Ultra II, of zijn die paar (tientalle) euro's het waard om een Extreme III of zelfs IV te kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 19:48
Igorrrai
Igorrrai is offline
Welke digitale camera heb je? Een snelle kaart is alleen maar handig bij een camera die de bestanden snel erop kan zetten. (Bij het overzetten op de computer heb je meestal toch iets meer tijd)
Oud 18-09-2006, 19:50
Gadje
Gadje is offline
Ik heb nu sinds kort een canon eos 400d.
Geen doorsnee compact camera vandaar dat ik wel een goede en vooral ook grote cf kaart wil.Dus het heeft ook te maken met de tijd dat je ze overschrijft op je pc?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 21:32
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ah lol ik heb de 350d. Enige leuke verschil is het Sensor cleaning systeem, 2,5" scherm, 230.000 pixels en 10,1MP. Ik gebruik zelf de Ultra II kaartjes omdat de camera de foto's niet sneller op het kaartje kan zetten.

Over dat van de camera naar de computer; ja daar zit ook verschil tussen maar dat zullen echt geen minuten zijn. Waarschijnlijk is jouw camera even snel als die van mij en dan zou ik gewoon de ultra II kaartjes adviseren. De snelheid van overzetten naar de computer zal toch niet zo veel uitmaken. Ik denk dat je meer hebt aan een extra kaartje ipv 1 hele dure kaart te kopen.

Welke lens heb je er bij gekocht? En waarom de 400d en niet de 350d?
Oud 18-09-2006, 21:55
Gadje
Gadje is offline
Ik had eerst de 350d gekocht, maar die heb ik na 2 dagen terug gebracht omdat ik toch liever de 'nieuwste' wil hebben en daarbij komt het grotere scherm, de 10mp en dat sensor cleaning system. En dat het verschil in prijs echt niet veel is.
Ik heb nu de losse body en ik bestel voorlopig de normale 18-55 en de 55-200 lens. Meer geld heb ik even niet en ik moet ook nog op vakantie . Maar over een tijdje breid ik m nog wel uit denk ik.

Ok, ik zat zelf ook al aan de ultra II te denken. De anderen zijn gewoon belachelijk duur en ik zie er t nut (nog) niet van in. Dus ik ga denk ik voor de 2 gb kaart.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 13:36
]{ing
]{ing is offline
Ik heb een 350D, met een Dane Elec XS kaart (2GB). Passen +-500 foto's op. Deze kostte een dikke 50 euro maar Sandisk was nog duurder en voor mij niet merkbaar sneller met de 350D.

Ik heb de 350D gekocht omdat de 400D preorder was en ik wilde het snel hebben en de 100+ euro meer was het mij niet waard. Door het grotere scherm van de 400D ontbreekt wel het kleine LCDtje van de 350D. Met als gevolg hoger stroomverbruik..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 13:39
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gadje schreef op 18-09-2006 @ 20:50 :
Ik heb nu sinds kort een canon eos 400d.
Geen doorsnee compact camera vandaar dat ik wel een goede en vooral ook grote cf kaart wil.Dus het heeft ook te maken met de tijd dat je ze overschrijft op je pc?
Tja dat gaat ook snel met een ietwat sneller kaartje dan standaard zoals die van mij, 600MB aan foto's is in een minuut ofzo overgezet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:09
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-09-2006 @ 14:36 :
Ik heb een 350D, met een Dane Elec XS kaart (2GB). Passen +-500 foto's op. Deze kostte een dikke 50 euro maar Sandisk was nog duurder en voor mij niet merkbaar sneller met de 350D.

Ik heb de 350D gekocht omdat de 400D preorder was en ik wilde het snel hebben en de 100+ euro meer was het mij niet waard. Door het grotere scherm van de 400D ontbreekt wel het kleine LCDtje van de 350D. Met als gevolg hoger stroomverbruik..
Je bent uiteindelijk dus wel voor de 350d gegaan ondanks dat het geen metalen behuizing enzo was?
Ik vraag me of of het een merkbaar hoger stroomverbruik heeft dan de 350d. En ik heb sowieso nog een extra accu en ik overweeg nog een grip.

Ik heb trouwens een transcend cf kaart gezien van 2gig (of was het toch 4) voor 70 euro. Op de site stond dat ie vergelijkbaar was met de Extreme III. Die ga ik denk ik wel halen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 14:24
]{ing
]{ing is offline
Ja ik twijfelde wel heel erg maar het was uiteindelijk wel 300 euro meer voor alleen een metalen body (kwaliteit van beelden is namelijk gelijk tussen 350D en 20D).

Achteraf blij dat ik mezelf dat bespaard heb, de 350D ligt toch wel redelijk in de hand, al is ie wat aan de kleine kant (lang gebruiken zou wel eens voor kramp kunnen zorgen). Maar voor het geld kan ik me beter tweedehands een 17-85 USM IS lens kopen om maar wat te noemen. Ik ga zelf ook een battery grip kopen, ook omdat dan de handstrap (E1) erop past. Al met al zou ik met al die accesoires (statief, grip, strap, lens..) erg duur uitkomen als ik voor 20 of 30D was gegaan.

Ik denk niet dat de 400D merkbaar hoger stroomverbruik heeft, omdat het een nieuwe generatie is zal canon hier ook wel verbetering in hebben aangebracht (weet niet of de accu's gelijk zijn). Wel slim is dat de 400D het scherm uitschakelt zodra je in de buurt van de zoeker komt. Die 70 euro lijkt me een redelijke prijs voor een dergelijke kaart, ongeveer evenveel als een Sandisk Ultra II of 133x Dane Elec.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 15:57
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
]{ing schreef op 19-09-2006 @ 15:24 :
Ja ik twijfelde wel heel erg maar het was uiteindelijk wel 300 euro meer voor alleen een metalen body (kwaliteit van beelden is namelijk gelijk tussen 350D en 20D).

Achteraf blij dat ik mezelf dat bespaard heb, de 350D ligt toch wel redelijk in de hand, al is ie wat aan de kleine kant (lang gebruiken zou wel eens voor kramp kunnen zorgen). Maar voor het geld kan ik me beter tweedehands een 17-85 USM IS lens kopen om maar wat te noemen. Ik ga zelf ook een battery grip kopen, ook omdat dan de handstrap (E1) erop past. Al met al zou ik met al die accesoires (statief, grip, strap, lens..) erg duur uitkomen als ik voor 20 of 30D was gegaan.

Ik denk niet dat de 400D merkbaar hoger stroomverbruik heeft, omdat het een nieuwe generatie is zal canon hier ook wel verbetering in hebben aangebracht (weet niet of de accu's gelijk zijn). Wel slim is dat de 400D het scherm uitschakelt zodra je in de buurt van de zoeker komt. Die 70 euro lijkt me een redelijke prijs voor een dergelijke kaart, ongeveer evenveel als een Sandisk Ultra II of 133x Dane Elec.
Daar heb je idd een heel groot punt, als je die extra accesoires ook voor de 20 of 30d moet kopen ben je veel geld kwijt. Dat is ook een reden dat ik het niet heb gedaan. Dat geld kan je idd beter gebruiken voor een extra lens. En ja de accu's zijn gelijk, zelfs de bg-e3 grip past op de 400d. Ze lijken heel erg op elkaar.

Waar heb jij die dane elec kaart vandaan? Ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomen maar ik vind het fijne kaarten (mn 256 kaart is ervan)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:56
Igorrrai
Igorrrai is offline
De 350d is idd erg klein. Zeker met de toeter die ik erop heb zitten.

Ik ga ook een grip erbij kopen (lees: ik heb er net een besteld ) Dan nog de handstrap erbij wat dat is echt handig. En eens kijken voor een telelens.
Oud 19-09-2006, 19:20
]{ing
]{ing is offline
Welke flitser is dat?

Ik vroeg bij mn lokale shop om de handstrap maar die was niet op voorraad en ook nog eens 40 euro+ om daar te bestellen. Online gaan zoeken in duitsland kwam ik uit op 20 euro.. nog steeds fucking duur voor een stukje nepleer en nylon.

Dane elec kaart kwam van www.kamera-express.nl, alleen staat die van mij al niet meer op de site en er is een nieuw maar duurder type (ook 70 euro).
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:24
Igorrrai
Igorrrai is offline
De Speedlight 430 EX. Ik had op het moment dat ik die kocht geen geld voor z'n grote broertje en deze is goed genoeg voor mijn doen. Misschien dat ik ooit nog z'n grote broertje koop maar voorlopig niet.

In het begin flitste ik met de interne flits maar dat is echt niet te doen. Zeker op de plaatsen waar ik fotografeer (discotheken enzo) Voor scherp te stellen gaat dat ding als een stroboscoop flitsen en dat is echt irritant. Nu stelt hij scherp dmv twee ledjes die een raster projecteren en dat is echt zo fijn! Daarbij is het indirect flitsen (als dat mogelijk is ) ook superfijn. Ik ben echt verliefd op dat ding.

Eerst voor een nieuw objectief kijken. Ben eigenlijk op zoek naar eentje die wat meer groothoek heeft. (Heb nu de Sigma 24-70 f2.8) en dat is eigenlijk net te weinig maar op zich wel te doen voor portretten in bijvoorbeeld een discotheek. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen een echte groothoeklens of een fisheye. Fisheyes zijn zo mooi.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten