Oud 22-10-2006, 11:38
Vlooienband
Vlooienband is offline
Hoi liefjes,

Ik heb een vader en hij wilde perse windows op zijn pc, dat heeft hij nu, maar het is een engelse (illegale) versie. Hij heeft hier een nederlandse legale versie liggen, maar ik heb no wai zin in het opnieuw installeren van windows en al zijn prutseltjes. Help! Ik kan met mac OS X de taal veranderen en dat is tof, kan dit ook met windows?

Kusjes, ()

Piloff en Vlooi.
Oud 22-10-2006, 11:40
freyk
freyk is offline
Zover ik het weet kan dat niet.
(of je zou het eens aan piloff vragen)
Oud 22-10-2006, 11:44
Vlooienband
Vlooienband is offline
Piloff zegt dat ze het niet weet.

Damn, wat naar. Ik hoop dat iemand anders een workaround weet.
Oud 22-10-2006, 11:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, dat kan niet.
Oud 22-10-2006, 12:15
M@rco
M@rco is offline
Nee, helaas...
Oud 22-10-2006, 13:23
Vlooienband
Vlooienband is offline
bedankt.
Oud 22-10-2006, 13:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je kunt opnieuw installeren zonder te formatteren, dan blijft de Documents and Settings map behouden en kun je daarna relatief gemakkelijk My Documents map overzetten tezamen met favorieten/bookmarks en emails/adresboek. Maar programma's zul je wel opnieuw moeten installeren enzo.
Oud 22-10-2006, 14:48
Verwijderd
Hm, goed punt. Ik laat het nu maar even zo, het ding doet het weer en als hij na een week nog verschrikklijke problemen heeft, dan gaat ie misschien over op een macje.

Offtopic: Enlight, jij draait trouwens bsd, huh? Mag ik wat screenshots van jouw desktop als je het als desktop draait?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:36
smvs
smvs is offline
Ik dacht tot voorkort ook dat het niet kon. Ik wist echter wel dat er multi language Windowsen bestaan. Hier heb ik laatst op het werk mee te maken gekregen. Zo'n multi language Windows blijkt te bestaan uit een gewone Engelstalige Windows met een extra CD er bij met taalpakketten. Als je dus die CD er overheen kachelt en Nederlands selecteert heb je een Engelse Windows (technisch, qua update compatibiliteit enzo) met een Nederlands schilletje. Ideaal. Zo'n CD moet je echter maar net tegenaan lopen, bij mij zat hij bij een 2e hands Compaq PC.

http://www.microsoft.com/technet/pro...te/muiovw.mspx

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 22-10-2006 @ 16:36 :
Ik dacht tot voorkort ook dat het niet kon. Ik wist echter wel dat er multi language Windowsen bestaan. Hier heb ik laatst op het werk mee te maken gekregen. Zo'n multi language Windows blijkt te bestaan uit een gewone Engelstalige Windows met een extra CD er bij met taalpakketten. Als je dus die CD er overheen kachelt en Nederlands selecteert heb je een Engelse Windows (technisch, qua update compatibiliteit enzo) met een Nederlands schilletje. Ideaal. Zo'n CD moet je echter maar net tegenaan lopen, bij mij zat hij bij een 2e hands Compaq PC.
Cool. Is vat ook veel duurder en moeilijker te krijgen. :/
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:54
smvs
smvs is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-10-2006 @ 16:42 :
Cool. Is vat ook veel duurder en moeilijker te krijgen. :/
Mwoah hij is zo gevonden hoor. Gewoon zoeken op "Windows XP Multilingual User Interface Pack" dutch.

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 15:57.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 22-10-2006 @ 16:54 :
Mwoah hij is zo gevonden hoor. Gewoon zoeken op "Windows XP Multilingual User Interface Pack" dutch.
Er konden geen torrents gevonden worden die met jouw zoekopdracht overeen komen. op piratbay en isohunt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 17:09
Nietzman
Nietzman is offline
Voor zover ik me kan herinneren heb je daar ook een multilingual installatie voor nodig, het is niet zo dat je die gewoon over een al geinstalleerde Windows heen kunt knallen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 17:11
smvs
smvs is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 22-10-2006 @ 18:09 :
Voor zover ik me kan herinneren heb je daar ook een multilingual installatie voor nodig, het is niet zo dat je die gewoon over een al geinstalleerde Windows heen kunt knallen.
Kan wel.

Citaat:
Windows XP Multilingual User Interface

The Multilingual User Interface Pack is installed on the English version of Windows XP. There are no binary differences between the English version and the English version with the Multilingual User Interface Pack. The English Windows XP is built with support for the Multilingual User Interface mechanism in its final form.
(bron: technet link in een post van mij hier boven)

Citaat:
Citaat:
Piloff schreef op 22-10-2006 @ 17:08 :
Er konden geen torrents gevonden worden die met jouw zoekopdracht overeen komen. op piratbay en isohunt.
Google.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 22-10-2006 @ 18:09 :
Klopt, uit nieuwsgierigheid heb ik het even geprobeerd bij mijn legale Windows XP Prof. Engelstalig en ik krijg niet zomaar een nieuwe Nederlandstalige interface.

Bovendien zou je ook Servicepack2 in het Nederlands geinstalleerd moeten hebben meen ik.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 17:49
Verwijderd
Google hielp.

Allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga nu voor het geval mijn vader bij windows wil blijven die multil downloaden. (Wel jammer van zijn officiele home cd, maar goed, his loss. )

Ik ben nog wel benieuwd naar
Citaat:
Bovendien zou je ook Servicepack2 in het Nederlands geinstalleerd moeten hebben meen ik.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:25
Verwijderd
Ok nog wat meer informatie: voor je kunt omzetten naar andere talen, heb je een MUI pakket nodig.

Dat zijn 5 a 6 cd-roms of 1 dvd met language packs. Die zijn enkel te krijgen bij zogenaamde Volume Licensing versies van Windows XP.
Bedrijven hebben die vaak.

Die mogelijkheden zijn er niet bij de gewone retail Windows XP versies.

Kortom: opgeven, gaat niet werken. Of je moet een pirated versie downloaden en installeren, die zijn er wel, maar dat is ook niet alles.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:32
smvs
smvs is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-10-2006 @ 19:25 :

Of je moet een pirated versie downloaden en installeren, die zijn er wel, maar dat is ook niet alles.
Wat is er volgens jou mis met een pirated versie van een MUI pack?

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:44
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 22-10-2006 @ 19:32 :
Wat is er volgens jou mis met een pirated versie van een MUI pack?
Als ik de mogelijkheid heb om legaal software te gebruiken dan doe ik dat ook.

Daarnaast heb ik geen zin om zoveel GB te downloaden om even de taal van mijn OS te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:01
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-10-2006 @ 19:25 :
Ok nog wat meer informatie: voor je kunt omzetten naar andere talen, heb je een MUI pakket nodig.

Dat zijn 5 a 6 cd-roms of 1 dvd met language packs. Die zijn enkel te krijgen bij zogenaamde Volume Licensing versies van Windows XP.
Bedrijven hebben die vaak.

Die mogelijkheden zijn er niet bij de gewone retail Windows XP versies.

Kortom: opgeven, gaat niet werken. Of je moet een pirated versie downloaden en installeren, die zijn er wel, maar dat is ook niet alles.
Sodeju, zou je dan niet gewoon alleen het Nederlandse taalpakket kunnen downloaden?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 21:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-10-2006 @ 15:48 :
Offtopic: Enlight, jij draait trouwens bsd, huh? Mag ik wat screenshots van jouw desktop als je het als desktop draait?
Sure:
http://dev.fluffles.net/images/Enlig...nt-Desktop.png

Zoveel zie je niet.
Ik hou van een schone desktop, dus niet allerlei icoontjes direct op je desktop maar allemaal mooi weggewerkt in menu's.

Ik heb in totaal drie BSD desktops en diverse BSD servers, op deze desktop draai ik geen XGL/Composite extensies; dus niet superveel eyecandy. Op andere wel en dat bevalt opzich prima. Verder draai ik bekende applicaties als Firefox, Thunderbird, aMule, etc. Als Window Manager gebruik ik KDE. Ik heb wel heel lang XFCE gebruikt maar KDE is toch echt wat uitgebreider.

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 23:20
Verwijderd
Laat ik nou net een officiele Multi Language Pack Dutch cd hier hebben liggen

Deze gaat over mijn XP Prof. Engels heen e ndan alle settings naar NL etc zetten en dan heb je in principe NL windows.. je krijgt (wanneer nodig) ook via Windows Update.. updates voor je language pack..
En ik heb idd een Corporate Edit. van XP Pro... Heb wel eens geprobeerd om het ove reen "normale" versie van XP Pro te zetten, maar dan geeft ie een foutmelding!

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 15:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten