Oud 31-01-2007, 08:11
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Olga Zuiderhoek, Porgy Franssen e.a.

Who’s Afraid of Virginia Woolf van de Amerikaanse toneelschrijver Edward Albee is misschien wel de beklemmendste huwelijksthriller ooit. George (46) en Martha (52) hebben het idealistische en net getrouwde stel Nick en Honey uitgenodigd om nog een laatste borrel te drinken na het faculteitsfeestje van Martha’s vader. Het resultaat: een lange avond stevig drinken, die uitmondt in een nachtmerrie van verraad en onthullingen. Met kopstukken als Porgy Franssen en Olga Zuiderhoek kan het niet anders dan een onvergetelijke toneelavond worden. De bizarre humor en herkenbare frustraties in de scherpe dialogen van Albee zijn beiden op het lijf geschreven. En in de regie van Gerardjan Rijnders wordt het gegarandeerd anders dan anders. Komen dus!

productie: Hummelinck Stuurman, foto: Piek

Is dat wat? Mijn criteria zijn voornamelijk of het niet zo 'modern' is dat het niet meer te volgen is en je achteraf denkt: waar ging het nou over + het lijkt wel alsof ze expres maar van het ene naar het andere onbegrijpelijke stukje springen?
En of men niet zo overdreven acteert zoals men nogal eens wil doen met theater, zodat je de hele tijd het gevoel hebt 'dit is toneel/theater en ze willen het je wel erg graag doen geloven.'

Aldus.
Oud 31-01-2007, 11:41
Verwijderd
Ik ben op dit moment het stuk (eindelijk) aan het lezen en ik geloof dat 'het beste stuk ooit' (zoals veel van m'n schoolgenoten het noemen) geen understatement is.
Geweldige tekst, heerlijk pijnlijke situaties en fantastische rollen.
Olga Zuiderhoek en Porgy Franssen vind ik bijzonder goed, en naar de regie van Gerardjan Rijnders ben ik erg benieuwd.
Heb dus ook al een kaartje voor 24 maart in Chassé Breda.
Oud 31-01-2007, 13:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 31-01-2007 @ 12:41 :
Ik ben op dit moment het stuk (eindelijk) aan het lezen en ik geloof dat 'het beste stuk ooit' (zoals veel van m'n schoolgenoten het noemen) geen understatement is.
Is het ook niet.
Oud 01-02-2007, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 31-01-2007 @ 14:55 :
Is het ook niet.
Uhh, ja, ik zie mijn fout.
Ik bedoel dus dat ze zowaar wel eens gelijk kunnen hebben.
Oud 04-02-2007, 16:28
Changshan
Changshan is offline
Het is onder de regie van ongeveer de briljantste leerling van onze school een erg goed stuk geworden. Ik ken alleen geen professionele versies.
Oud 05-02-2007, 17:25
stado
stado is offline
dit stuk is echt cool ik heb de film gezien, en op school hebben we een scene gespeelt uit het begin over dat gedoen met dat zoontje
Oud 06-02-2007, 07:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Changshan schreef op 04-02-2007 @ 17:28 :
Het is onder de regie van ongeveer de briljantste leerling van onze school een erg goed stuk geworden. Ik ken alleen geen professionele versies.
Uh...dit gaat over een professionele versie?
Oud 06-02-2007, 10:02
Verwijderd
Citaat:
stado schreef op 05-02-2007 @ 18:25 :
dit stuk is echt cool ik heb de film gezien, en op school hebben we een scene gespeelt uit het begin over dat gedoen met dat zoontje
Spoiler
Oud 07-02-2007, 17:35
stado
stado is offline
haha ik zeg verder niks
Oud 10-02-2007, 17:00
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 06-02-2007 @ 08:38 :
Uh...dit gaat over een professionele versie?
En dan kan ik niet meer zeggen dat ik het onder de regie van een ander een goed stuk vond?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten