Oud 12-04-2007, 20:43
appiegogogo
appiegogogo is offline
Beste mensen,

Ik zit nu al 4 jaar in het hoger onderwijs. Maar ik moet nog 1 jaartje, betekent dit dat ik mijn OV moet gaan inleveren? of dat ik hier volgend jaar voor moet betalen of lenen? Wat soll er geboeren?

groet,

moi
Oud 12-04-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
appiegogogo schreef op 12-04-2007 @ 21:43 :
Beste mensen,

Ik zit nu al 4 jaar in het hoger onderwijs. Maar ik moet nog 1 jaartje, betekent dit dat ik mijn OV moet gaan inleveren? of dat ik hier volgend jaar voor moet betalen of lenen? Wat soll er geboeren?

groet,

moi
Als je niet wil lenen, dan neem je een 0-lening en dan mag je je OV gewoon houden, geloof ik. Staat ook op de site van de IB-Groep...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:52
Verwijderd
Je kunt een nullening nemen, dan heb je nog wel OV.
Op www.ib-groep.nl kun je klikken op 'vraag en antwoord' en dan op 'studiefinanciering' en dan zoeken op nullening, dan staat er meer informatie over.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:52
Verwijderd
haha
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:55
appiegogogo
appiegogogo is offline
euhm die ib-groep site werkt helemaal niet bij mij. Wat is dat dan precies? Is dat niet hetzelfde als gewoon geen lening nemen? En ehhh waarom lacht Sarah mij uit ???

groet,

moi
Oud 12-04-2007, 20:55
Verwijderd
ik lach jou niet uit, ik lachte omdat ik precies hetzelfde antwoord als Andijvie gaf op hetzelfde moment
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:56
Verwijderd
Van de site www.ib-groep.nl :
Na 4 jaar studiefinanciering kun je nog 3 jaar lenen. Je kunt ons vragen om de lening in die periode niet uit te betalen. Dan heb je een zogenaamde nullening. Je houdt dan wel recht op een OV-kaart. Bedenk wel dat je, ondanks het feit dat we niets aan je uitbetalen, wel studiefinanciering hebt (in de vorm van de OV-kaart) en dat je dus niet meer mag bijverdienen dan € 10.630,74 netto per kalenderjaar. Een nullening kun je heel makkelijk aanvragen via Mijn IB-Groep.

En ja, dat is precies hetzelfde als gewoon geen lening nemen, feitelijk.

En Sarah lacht je niet uit.

En leer zoeken op internet, want dit soort dingen staat dus letterlijk op de site van de IBG
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:58
Verwijderd
Verschil met 'geen lening' is dat je 'm wél moet aanvragen en je dus in hun systeem blijft staan. Sta je dat niet, dan geldt dit:

Wat gebeurt er als ik de OV-kaart te laat inlever ?
Laatst gewijzigd: 12-1-2007

Lever je de OV-studentenkaart te laat in, dan kost je dat 68,- euro per halve maand. Die halve maand gaat in op de eerste dag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 21:01
appiegogogo
appiegogogo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 21:56 :
Na 4 jaar studiefinanciering kun je nog 3 jaar lenen. Je kunt ons vragen om de lening in die periode niet uit te betalen. Dan heb je een zogenaamde nullening. Je houdt dan wel recht op een OV-kaart. Bedenk wel dat je, ondanks het feit dat we niets aan je uitbetalen, wel studiefinanciering hebt (in de vorm van de OV-kaart) en dat je dus niet meer mag bijverdienen dan € 10.630,74 netto per kalenderjaar. Een nullening kun je heel makkelijk aanvragen via Mijn IB-Groep.

En leer zoeken op internet, want dit soort dingen staat dus letterlijk op de site van de IBG
Leer zoeken op de internet zeg je dan. Wat denk je dat dit is?....en bedankt poppetje (k)
Oud 12-04-2007, 21:02
appiegogogo
appiegogogo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2007 @ 21:58 :
Verschil met 'geen lening' is dat je 'm wél moet aanvragen en je dus in hun systeem blijft staan. Sta je dat niet, dan geldt dit:

Wat gebeurt er als ik de OV-kaart te laat inlever ?
Laatst gewijzigd: 12-1-2007

Lever je de OV-studentenkaart te laat in, dan kost je dat 68,- euro per halve maand. Die halve maand gaat in op de eerste dag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
waaaaaaaaaaaaaa ! Morgen ga ik meteen die nul euro lenen.
Oud 12-04-2007, 21:02
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
appiegogogo schreef op 12-04-2007 @ 22:01 :
Leer zoeken op de internet zeg je dan. Wat denk je dat dit is?....en bedankt poppetje (k)
Dit is lui dingen vragen aan andere mensen.
Oud 12-04-2007, 21:04
appiegogogo
appiegogogo is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 12-04-2007 @ 22:02 :
Dit is lui dingen vragen aan andere mensen.
Het doel heiligt de middelen. Vind je het erg dat ik je 'een middel' noem ?? Maar goed, thnx voor je hulp in ieder geval you cuty you.
Oud 12-04-2007, 21:05
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
appiegogogo schreef op 12-04-2007 @ 22:04 :
Het doel heiligt de middelen. Vind je het erg dat ik je 'een middel' noem ?? Maar goed, thnx voor je hulp in ieder geval you cuty you.
Ik help je niet dus ik ben ook je middel niet.
Oud 12-04-2007, 21:07
Verwijderd
Ik ben te goed voor deze wereld
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 22:57
PV
PV is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 21:56 :

Kut is dat maar 3 jaar :/ dan moet ik toch maar eens af gaan studeren
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 06:42
Verwijderd
Hehe ja, daar liep een huisgenoot van me ook tegenaan (achtstejaars). Je moet het ook niet stimuleren dat mensen tot in de eeuwigheid op de uni lopen rond te ranzen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 08:48
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 12-04-2007 @ 23:57 :
Kut is dat maar 3 jaar :/ dan moet ik toch maar eens af gaan studeren
Ik dus ook
Ik moet nu waarschijnlijk nog precies 3 jaar, en dat is dan dus precies 7 jaar in totaal
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:07
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2007 @ 07:42 :
Hehe ja, daar liep een huisgenoot van me ook tegenaan (achtstejaars). Je moet het ook niet stimuleren dat mensen tot in de eeuwigheid op de uni lopen rond te ranzen.
Tja, je mag wel 10 jaar over je studie doen maar je mag maar 7 jaar lenen waar moet je die laatste 3 jaar dan van leven? van de lucht?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 17:46
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
PV schreef op 13-04-2007 @ 17:07 :
Tja, je mag wel 10 jaar over je studie doen maar je mag maar 7 jaar lenen waar moet je die laatste 3 jaar dan van leven? van de lucht?
Van al het geld dat je verdiende toen je blijkbaar niet aan het studeren was.
Maar dat is vast opgezopen voordat het binnen is.
Oud 13-04-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 13-04-2007 @ 17:07 :
Je mag net zo lang over je studie doen als je zelf wilt.
Alleen moet je het dan helemaal zelf betalen.

De meeste duren minder lang dan zeven jaar...als jij er dan toch graag langer over wilt doen, dan is dat meestal je eigen keus (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, wanneer je chronisch ziek bent of wat dan ook). Die tien jaar is volgens mij vooral voor als je er tussendoor een jaar tussenuit gaat ofzo; dan krijg je ook geen studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 22:14
PV
PV is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2007 @ 21:18 :
Je mag net zo lang over je studie doen als je zelf wilt.
Alleen moet je het dan helemaal zelf betalen.

De meeste duren minder lang dan zeven jaar...als jij er dan toch graag langer over wilt doen, dan is dat meestal je eigen keus (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, wanneer je chronisch ziek bent of wat dan ook). Die tien jaar is volgens mij vooral voor als je er tussendoor een jaar tussenuit gaat ofzo; dan krijg je ook geen studiefinanciering.
Blah :/ Ik vind het maar onzin... het geld dat je leent moet je toch terug betalen, waarom zou dat niet mogen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 23:01
Verwijderd
Wat ik me afvraag over die nul-ovlening. Moet je die wel terugbetalen of niet?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 14-04-2007 @ 00:01 :
Wat ik me afvraag over die nul-ovlening. Moet je die wel terugbetalen of niet?
nee, dat wordt ook mee omgezet in een gift, als je binnen tien jaar je diploma haalt
Daar staat die tien jaar dus ook voor.(is me ooit verteld)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 13-04-2007 @ 23:14 :
Blah :/ Ik vind het maar onzin... het geld dat je leent moet je toch terug betalen, waarom zou dat niet mogen.
Die OV-lening hoef je, voor zo ver ik weet, niet terug te betalen. En ik kan ook wel bedenken waarom lenen toch ook niet mag: omdat het je toch 'voorgeschoten' moet worden en dat meer 'kost' (of minder oplevert, hoe je het wilt bekijken) dan het niet uitlenen/pas over een paar jaar terug krijgen. Bovendien zijn er ook mensen die het uiteindelijk niet terug kunnen betalen en dan verliezen ze er dus wel op (helemaal als je dan 10 jaar geleend hebt). Enz. enz. enz. Ik vind het dus wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 21:55
PV
PV is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2007 @ 16:55 :
Die OV-lening hoef je, voor zo ver ik weet, niet terug te betalen. En ik kan ook wel bedenken waarom lenen toch ook niet mag: omdat het je toch 'voorgeschoten' moet worden en dat meer 'kost' (of minder oplevert, hoe je het wilt bekijken) dan het niet uitlenen/pas over een paar jaar terug krijgen. Bovendien zijn er ook mensen die het uiteindelijk niet terug kunnen betalen en dan verliezen ze er dus wel op (helemaal als je dan 10 jaar geleend hebt). Enz. enz. enz. Ik vind het dus wel logisch.
Nee oke, maargoed dan zou IB-groep bijvoorbeeld iets kunnen regelen dat je wel mag lenen maar geen OV meer krijgt.
en over aflossen mag je 15 jaar doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 14-04-2007 @ 22:55 :
Nee oke, maargoed dan zou IB-groep bijvoorbeeld iets kunnen regelen dat je wel mag lenen maar geen OV meer krijgt.
Volgens mij kan je ook regelen dat je geen OV-krijgt (en dat dus ook niet bovenop je lening komt naar x-jaar). Maar wel leent, ik had zoiets ergens gelezen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 09:04
Verwijderd
Citaat:

En? Sommige mensen kunnen zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig zelfs 25, dacht ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten