Oud 06-05-2007, 09:10
Verwijderd
Vannacht was ik eventjes batterijen ergens van aan het verwisselen, in het donker met een piep klein beetje licht.

Vanochtend kwam ik erachter dat die batterijen die ik eruit heb gehaald aan het lekken waren en dat op de vingers die ik gebruikt heb om het te verwisselen een soort jodium-kleurige vlek zit.

Nu maakte ik mijzelf een beetje zorgen, zeker omdat het er met een het wassen van mijn handen het er niet af gaat.

Is dit erg? Moet ik er wat aan/mee doen? Of moet het wegslijten?

Laatst gewijzigd op 06-05-2007 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:02
Stefanie
Stefanie is offline
Overal wordt gewaarschuwd: hou lekkende batterijen niet met blote handen vast. Maar wat er precies kan gebeuren als je dat wel doet weet ik eerlijk gezegd niet. Bel anders even naar de huisartsenpost, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 06-05-2007 @ 11:02 :
Overal wordt gewaarschuwd: hou lekkende batterijen niet met blote handen vast. Maar wat er precies kan gebeuren als je dat wel doet weet ik eerlijk gezegd niet. Bel anders even naar de huisartsenpost, dan weet je het zeker.
Omdat ze het overal roepen dacht ik dat ik zeg maar wel op internet kon vinden wat ik moest doen in het geval van dat het gebeurde . Maar dat staat nergens, misschien het toch zo maar even met mijn mams overleggen en dan kijken wat verstandig is
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 13:31
JanDeVries
JanDeVries is offline
Lekkende batterijen kunnen irritatie van de huid veroorzaken en in het ergste geval zelfs brandwonden geloof ik, maar ik dacht niet dat je er permanente schade door kon oplopen.
Oud 06-05-2007, 14:30
Verwijderd
Oh ik heb heel vaak lekkende batterijen vastgehouden met blote handen en ik heb nooit wat opgelopen Misschien heeft 't feit dat mijn vader bij Tjernobyl heeft gewerkt er wat mee te maken en ben ik nu een übermensch.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 14:53
JanDeVries
JanDeVries is offline
TS heeft er blijkbaar ook geen last van he
Oud 06-05-2007, 15:32
deoxyribose
deoxyribose is offline
In batterijen zit een sterk zuur(zwavelzuur), dat is de reden dat je een lekkende batterij niet moet vasthouden, aangezien je brandwonden kan oplopen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 15:38
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 06-05-2007 @ 16:32 :
In batterijen zit een sterk zuur(zwavelzuur), dat is de reden dat je een lekkende batterij niet moet vasthouden, aangezien je brandwonden kan oplopen.
Ja, ik had ookal geconcludeerd dat mijn huid gewoon een beetje beschadigd is, maar omdat ik op dit moment alleen nog een vaag plekje zie / een lichte verkleuring heb ik bedacht dat ik er niet dood aan zal gaan en dat het dus wel wegslijt .

Het zijn geen brandwonden of wondjes geworden dus ik ben wel gerustgesteld denk ik?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 17:27
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb ook wel eens per ongeluk een lekkende batterij vastgehouden en er inderdaad van die plekjes aan over gehouden (toen) , maar die gaan er gewoon weer af binnen een korte tijd en ik leef nog. Ik zou me geen zorgen maken .
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:02
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 06-05-2007 @ 18:27 :
Ik heb ook wel eens per ongeluk een lekkende batterij vastgehouden en er inderdaad van die plekjes aan over gehouden (toen) , maar die gaan er gewoon weer af binnen een korte tijd en ik leef nog. Ik zou me geen zorgen maken .
Dank, hier mag een slotje op.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:15
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik ben hier ook maar n leek in, dus vandaar dat ik t ook wel wilde weten, maar als k t goed begrijp merk je t dus meteen ...

je ziet gelijk wat de schade is, zeg maar, naja dan is t dus tog eigelijk helemaal niet zo extreem gevaarlijk, als t op je handen komt dan..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 19:30
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 06-05-2007 @ 20:15 :
ik ben hier ook maar n leek in, dus vandaar dat ik t ook wel wilde weten, maar als k t goed begrijp merk je t dus meteen ...

je ziet gelijk wat de schade is, zeg maar, naja dan is t dus tog eigelijk helemaal niet zo extreem gevaarlijk, als t op je handen komt dan..
Tja, net hoe je het bekijkt. Heel veel wondjes genezen weer. Maar een brandwond, een ontsteking of een schaafwondje kan er altijd voor zorgen dat de huidcellen rare dingen gaan doen.
Oud 07-05-2007, 13:49
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 06-05-2007 @ 16:38 :
Ja, ik had ookal geconcludeerd dat mijn huid gewoon een beetje beschadigd is, maar omdat ik op dit moment alleen nog een vaag plekje zie / een lichte verkleuring heb ik bedacht dat ik er niet dood aan zal gaan en dat het dus wel wegslijt .

Het zijn geen brandwonden of wondjes geworden dus ik ben wel gerustgesteld denk ik?
Pas toch maar op. Zwavelzuur reageert trouwens heftig met water. Ik werk vaak met dit soort chemicalien en kreeg een aantal maanden geleden een aantal kleine spetters geconcentreerd zwavelzuur op mijn labjas. Inmiddels zijn deze uitgegroeid tot enorme gaten en moet ik binnenkort een nieuwe jas aanschaffen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten