Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik studeer nu psychologie in maastricht. Maar ik hoop volgend jaar ingeloot te worden in Utrecht om daar verder te kunnen gaan. En ik hoop dat het me lukt om daarnaast nog sociologie te gaan studeren want de combinatie lijkt me echt vet en daarnaast komen vakken als statistiek, M&T en Academische vaardigheden overeen dus hoop ik dat ik die kan laten vallen bij sociologie omdat ik ze al bij psychologie heb gehad. Maar dat moet ik nog even uitzoeken. De studielast van psychologie vind ik tot nu toe nog niet heel zwaar, dus ik hoop dat t me gaat lukken
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
@Metallica, qua werkgelegenheden ben ik wel in een hoekje gedreven maar aangezien je wel andere werkzaamheden kunt verrichten op de arbeidsmarkt lijkt me Sociologie wel wat breder omdat het ook meer focust op de maatschappij en hier kun je bijvoorbeeld ook weer denken aan hoe de maatschappij is enzo en je kunt denk ik ook veel vrijstelling krijgen na je studie; denk dat er ook master opleidingen zijn voor Sociologie; voor Psychologie weet ik het wel in ieder geval maar zal kijken wat de Master opleidingen zijn voor Sociologie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je met "Psycholoog" bedoelt dat je enkel consulten hebt, nee, dat niet. Dan moet je toch al gauw Klinische en Gezondheidspsychologie gaan doen en daar is erg beperkt plek voor in Nederland (en in Nederland is er geen Europees erkende GZ-Psychologie opleiding, daarvoor moet je naar bijv. Leuven oid).
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik studeer zelf sociologie. Ik kan de studie erg aanraden, het is een zware studie maar ook een hele leuke studie. Sociologie richt zich op interactie tussen mensen, samenlevingen (voornamelijk westerse) en groepen mensen. Psychologie focused zich op het individu. Je krijgt dus te maken met de individuele geest en weinig met sociale structuren en grotere oorzaken van sociale fenomenen. Bij sociologie houdt je je o.a. bezig met sociale ongelijkheid, hierarchie, omgangsnormen, interactie, machtsverhoudingen, interdependentie (onderline afhankelijkheid), instituties (de overheid met al zijn instanties) en verder is er ook aandacht in mijn studie voor politieke en bestuurlijke vraagstukken.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studiekeuzevraagje Psychologie! Meisje27 | 1 | 27-04-2014 10:47 | |
Studeren |
Studenten Psychologie/Sociologie gezocht nachtmens | 1 | 14-01-2014 16:31 | |
Studeren |
University College Verwijderd | 500 | 04-05-2006 17:44 | |
Studeren |
eerst SPH afronden, dan psychologie doen kliwie | 40 | 30-09-2004 15:43 | |
Algemene schoolzaken |
Wat wilde je vroeger altijd worden? Verwijderd | 57 | 15-07-2002 17:37 | |
Psychologie |
psychologie en sociologie op jezelf toepassen? tacidvs | 11 | 18-05-2002 19:56 |