Oud 13-12-2007, 12:45
Voorbeeld
Voorbeeld is offline
Een minder vrolijk topic: ben jij wel eens in ongelukkige aanvaring met een dier gekomen?
Oud 13-12-2007, 12:49
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb met de fiets een keer een musje aangereden dat door mn spaken heen wou vliegen terwijl ik aan het fietsen was.
Ik ben maar heel even gestopt om te kijken wat er gebeurd was , maar het vogeltje hupste een beetje duizelig weer weg, dus dat is vast goedgekomen
Oud 13-12-2007, 12:53
Verwijderd
Nee. Wel enkele close calls gehad met dieren, voornamelijk duiven, maar gelukkig geen ongelukken.
Raarste vond ik de duif die recht op de auto af kwam en pas op het allerlaatste moment omhoog ging, achterlijk beest. Volgens mij snappen duiven niet dat een aanvaring met een auto oid voor de duif niet goed afloopt.
De enige beesten waar ik overheen gereden heb waren road kills die nog op de weg lagen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:24
PV
PV is offline
nee, ze vliegen/lopen tot nu toe altijd net op tijd weg.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:26
T_ID
T_ID is offline
Duif doodgereden tijdens rijexamen, eenmaal op een Frans landweggetje een konijn dat vlak na een bocht rechtop ging staan in plaats van weg te lopen geplet.
Oud 13-12-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Duif doodgereden tijdens rijexamen, .
Hoe werd daar op gereageerd?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 13:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zelf heb alleen een keer een vogel overreden die door mijn voorganger geraakt was en net voor mijn wielen op de weg belandde. Wel heb ik ooit twee wandelende eenden op de snelweg moeten/kunnen ontwijken, het was gelukkig niet druk.
Mijn vriend zijn auto schijnt dieren aan te trekken... Al een paar keer een vogel tegen de auto gehad, een keer een aantal eenden tegen de voorkant gehad (die gingen ineens met een grote groep laag over straat vliegen), wat (o.a.) de grill geen goed deed. En in Tsjechie zijn we gestopt voor een hert op de weg; die werd verblind door onze koplampen en bleef staan. Na het uitdoen van de lampen bleef hij nog steeds staan, dus is mijn vriend maar uitgestapt om hem weg te jagen zodat hij van de weg af zou zijn i.v.m. andere auto's.

Laatst gewijzigd op 13-12-2007 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 14:12
TopDrop
TopDrop is offline
Ik niet, maar mn vader wel. Duif oid doodgereden. We zaten toen geloof ik met zn 6en ofzo in de auto en verder was het op een 80km weg. Dus hard remmen oid zat er niet in. Helaas.
Oud 13-12-2007, 16:00
Tiño
Tiño is offline
nog nooit, op wat insecten na.
Oud 13-12-2007, 16:55
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Heb wel eens een konijn overreden. Voelde alsof je over een zakje boterhammen reed.

Heb ook wel eens gezien dat er een schildpad overreden werd.
Deze liep namelijk over de weg, ik denk ik zal stoppen en hem aan de kant zetten.
Dus ik nog keren, komt er een auto uit de tegenovergestelde richting, en ja hoor, voor mijn neus overreden. Was wel een bloedig geheel.
Oud 14-12-2007, 07:07
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Keer een konijn geramd, gestopt, en hij rende keihard weg, stom beest.
En een keer een rat verrot gereden, mooi laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 09:33
Verwijderd
Bijna een keer een muis aangereden op de fiets ik kon nog net op tijd remmen (gillend, zoals het een vrouw die een muis ziet betaamt).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 11:47
mar87
mar87 is offline
Ik heb een keer een merel doodgereden. Die zat op de weg en vloog wel weg maar bleef heel laag vliegen en dus reed ik er overheen. En eerst wist ik het niet zeker dus toen ik thuis was snel de fiets gepakt (twas 1 km bij huis vandaan) en in de stromende regen er naar toe gegaan om te kijken of ik 'tie echt platgereden was. Ja dus. Kvond het wel een beetje zielig maarja...het gebeurt nou eenmaal.
Gisteravond nog wel over een al platgereden rat heengereden..maar die was toch al dood. Verder op een hele lading insecten na geen andere beesten doodgereden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 13:31
coopergirl
coopergirl is offline
Eenmaal heb ik op zondagavond een kat overreden met de auto. De poes sprong vanuti de berm ineens voor de auto. Ik als kattenliefhebster vond het verschrikkelijk. Vervolgens ben ik bij de huizen die aan die straat gelegen waren, gaan aanbellen. Op deze manier heb ik de eigenaar kunnen achterhalen. (Heel sneu, de poes was van een dertien jarige jongen. Al zijn katten werden in no time overreden. Dit was zijn lievelingskat.).
Oud 14-12-2007, 14:06
drukknoopje
drukknoopje is offline
Had vorige bijna een ree onder mn auto, maar dat ging nog net goed gelukkig. Ik heb nog nooit dieren doodgereden.
Mn vriend wel een keer met een auto van een klant, daar zat een imperial op en toen ging een fazant daarin vliegen, gatverdamme, overal zat bloed en stukken vogel...
Oud 14-12-2007, 15:14
Nona
Nona is offline
Ik heb als kind met de fiets wel eens een hond aangereden, die kwam het fietspad opspringen. Ik vond het heel zielig want hij piepte even toen ik tegen hem op reed. Maar hij had niets en zijn baas kwam meteen aanrennen of alles wel goed was met mij.

Met de auto heb ik volgens mij nog nooit dieren veel groter dan een mug aangereden.
Oud 14-12-2007, 17:52
Joh@n
Joh@n is offline
Ik heb het alleen keer zien gebeuren, een kat die werd aangereden. Dat geeft nogal apart effecten als het beest niet in 1x dood is zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 21:16
MTpower
MTpower is offline
Meerdere keren...

Eerste dag dat ik mijn rijbewijs had meteen een kat aangereden, gelukkig geen schade...
Twee keer een duif doodgereden en een keer een muis doodgereden.

Keer hard op m'n rem gemoeten voor een groep overstekende herten en een aantal keer wat konijnen en egels ontweken
Oud 15-12-2007, 21:22
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Meerdere keren...

Eerste dag dat ik mijn rijbewijs had meteen een kat aangereden, gelukkig geen schade...
Twee keer een duif doodgereden en een keer een muis doodgereden.

Keer hard op m'n rem gemoeten voor een groep overstekende herten en een aantal keer wat konijnen en egels ontweken
waar woon je echt met al die beesten , Disneyland ofzo
Oud 15-12-2007, 21:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Zeeland
Oud 15-12-2007, 22:13
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
In Amsterdam slaag je daar mee!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
"Ach, had dat beest toch niet op de weg moeten gaan zitten? Ik had je alleen laten zakken als je zonder in je achteruitkijkspiegel te kijken voor het beest had geremd."
Oud 17-12-2007, 12:42
Balance
Balance is offline
Een pad overreden met m'n fiets.
Verder niet. Wel eens moeten uitwijken voor een zwaan die de weg op stapte of moeten stoppen voor eendjes. Maar niks doodgereden gelukkig. Wel een mens trouwens met de trein, maar dat is vast niet waar je op doelde
Oud 17-12-2007, 15:49
Krynn
Krynn is offline
^^ ja jasses, dat heb ik 3 keer meegemaakt, waarbij ik 2x niet in de trein zat :/

Op de fiets in de avondschemering enkele keren bijna een kat; met de auto op de snelweg een keer een merel oid, dat was -splut- en weg. Verder moet ik vaak stoppen voor eenden en konijnen...maar tot dusver ben ik daar nog wel op tijd mee.
Oud 17-12-2007, 16:03
Verwijderd
Nee, dat was inderdaad niet waar ik op doelde
Het ziet er idd wel ranzig uit - vlakbij mijn huis gebeurt dat ook nog wel regelmatig, dus ik heb het ook wel eens gezien ja - maar heeft gelukkig (!) weinig met de auto/motor/fiets/brommert te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2007, 20:29
Quantes
Quantes is offline
Mijn moeder had een keer een duif in de grill van de auto gekregen. Dat is best nasty.
Oud 26-12-2007, 01:10
kalinho
kalinho is offline
Ik heb het een keer gepresteerd met mn scooter (!) een kat over te rijden, met een gangetje van 40. Wonder boven wonder bleven ik en mn bijrijder er nog op zitten ook.

Dat achterlijke beest zat aan de linkerkant van de weg, midden in de nacht en besloot opeens een fatale sprint naar de overkant te trekken, waar ik reed.
Oud 26-12-2007, 12:39
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Mwoh, op de veluwe is het absoluut geen uitzondering om in de kleine uurtjes wat wild te spotten op of vlak naast het asfalt.
Zelfs bij ons in het Gooi moet je uitkijken in het bos. Op ons scoutingterrein is het geen uitzondering dat er hazen, een vos of wat reeën voor je neus het pad oversteken (verlaten defensie terrein van ca 50 hectare waar behalve wij op zaterdag met de groep kinderen maar een paar mensen komen). Als ik er in het donker kom rijdt ik dan ook altijd langzaam om aanrijdingen te voorkomen. De beestjes schrikken nu eenmal van het licht van je koplampen, dus vooral bij bochten levert dat gevaar op omdat je koplamp vlak voordat je de bocht in gaat de berm in schijnt en de weg donker is. Beestje rent naar het donkere gedeelte om niet gezien te worden en dat kan fataal zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 13:56
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Mwoh, op de veluwe is het absoluut geen uitzondering om in de kleine uurtjes wat wild te spotten op of vlak naast het asfalt.
Gister om 20.00 uur al had ik er bijna 3 herten onder zitten. En tijdens het mtb'en kom ik regelmatig wilde zwijnen tegen (rond de klok van 15.00 uur). Een dik half jaar geleden zaten ze achter me aan, maar wellicht dat ik me in het territorium van die beesten bevond. Best groot zijn ze trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 15:38
remy476
remy476 is offline
afgelopen week nog bijna een aanrijding met een fazant oeffff
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten