Oud 27-01-2008, 17:39
zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoi,

wie kan me uitleggen hoe het universiteitssysteem in het Verenigd Koninkrijk werkt?
Er zijn meerdere universiteiten (logisch), maar als ik dan bij wikipedia kijk http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...United_Kingdom dan snap ik het toch niet helemaal. Bijv. bij de University of London: er staan een aantal namen onder. Als ik dan naar die naam (college/university) ga, dan lijkt dat toch ook een volledige universiteit met veel verschillende richtingen en volledige programma's. Maar dat zou betekenen dat London zo'n 15 universiteiten zou hebben, en dat lijkt me een beetje veel.
Edit: misschien ook niet, aangezien er 10x zoveel mensen wonen als in Amsterdam.

Als ik dan naar bijv. King's College London kijk, dan hebben ze 9 'schools of study', dat zijn denk ik bij ons de faculteiten?
En dan hebben ze ook nog meer colleges binnen King's College. Wat zijn dat dan? Een soort studieverenigingen met hun eigen gebouwen en huizen?

Misschien dat iemand met ervaring me kan uitleggen hoe het zit? Alvast bedankt!
Oud 28-01-2008, 21:18
Breg
Breg is offline
Ben geen expert, en het verchilt ook nog eens per universiteit, wat het er niet makkelijker op maakt.

University of London is een soort mega-universiteit, onderverdeeld in kleinere universiteiten. Als je ziet dat er aan de University of London zo'n 135.000 studenten studeren, dan snap je dus waarom het is opgedeelt in 'kleinere' universiteiten (zoals King's College). Als je aan de University of London wilt gaan studeren, meldt je je over het algemeen niet aan voor University of London, maar voor 1 van de colleges, bv. King's College.

Bij King's College is het dus inderdaad weer verder opgedeelt in 9 faculteiten (bv. sociale wetenschappen). En die faculteiten zijn dan weer verder verdeelt in studie-richtingen (bv. aardrijkskunde).
Zie alleen nergens staan dat King's College weer verdeelt is in kleinere colleges, alleen maar in de zgn. schools, of anders zijn er wel verschillende campussen.

Zoals gezegd: dit systeem verschilt echter per universiteit, en komt vooral voor bij de grote/traditionele universiteiten.
Oud 30-01-2008, 15:21
leah1
leah1 is offline
Hoi zoemzoem,

Ik ben ook van plan om in september te gaan studeren aan een universiteit in london (Bachlor).
Ik heb begrepen dat je via UCAS je moet aanmelden en dit maar 1x per jaar kan. (de deadline is inmiddels al gesloten op 15januari, maar je kan je nog aanmelden tot juni)

Wie heeft hier ervaring mee? en is momenteel al aan een bachlor studie begonnen inlondon?
wie o wie kan mij tips geven?
Groet,

Leah1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten