![]() |
|
Hoi,
wie kan me uitleggen hoe het universiteitssysteem in het Verenigd Koninkrijk werkt? Er zijn meerdere universiteiten (logisch), maar als ik dan bij wikipedia kijk http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...United_Kingdom dan snap ik het toch niet helemaal. Bijv. bij de University of London: er staan een aantal namen onder. Als ik dan naar die naam (college/university) ga, dan lijkt dat toch ook een volledige universiteit met veel verschillende richtingen en volledige programma's. Maar dat zou betekenen dat London zo'n 15 universiteiten zou hebben, en dat lijkt me een beetje veel. Edit: misschien ook niet, aangezien er 10x zoveel mensen wonen als in Amsterdam. Als ik dan naar bijv. King's College London kijk, dan hebben ze 9 'schools of study', dat zijn denk ik bij ons de faculteiten? En dan hebben ze ook nog meer colleges binnen King's College. Wat zijn dat dan? Een soort studieverenigingen met hun eigen gebouwen en huizen? Misschien dat iemand met ervaring me kan uitleggen hoe het zit? Alvast bedankt!
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Uitdagende studie Reversistence | 25 | 17-04-2015 16:47 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Psychiatrie achter de Holocaust - Waarheid? ScienceJapan | 20 | 20-01-2007 15:26 | |
Algemene schoolzaken |
Ierse Taal en Cultuur? Severus | 15 | 04-07-2004 18:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rasterfahndung Machiavelli | 3 | 01-07-2003 12:51 |