Ik ben sinds vandaag gestopt met roken..heb het al een paar keer eerder geprobeert maar dat mislukte dan. Maar dit keer is het definitief, ik heb mijn pakje sigaretten en jointjes aan een vriend gegeven. Vandaag heb ik ook de hele dag niet gerookt. Nou vraag ik me af of ik nou longkanker heb, want ik ben 16..en ik rook sinds februari 2006, en dan zegmaar heel veel, van sigaretten tot sjek, en blowen deed ik ook doordeweeks als het me uitkwam en in het weekend zowieso meestal. Nu ben ik met beide gestopt, maar ben bang dat ik longkanker heb. Heb ook gisternacht gedroomd dat ik bloed ophoestte, en longkanker had.

M'n conditie is ook achteruit gegaan, als ik al opsta en paar meter loop of de trap op ga, dan ga ik me benauwd voelen en word ik moe. Ik heb af en toe ook last van angs/depri gevoelens, dan hou ik mezelf steeds bezig met de dood, en ben ik bang dat ik doodga, of denk ik steeds wanneer ik doodga, en af en toe denk ik ook dat ik kanker/tumor in mn lichaam heb. Ik weet niet hoe dat komt, en wat het is, mischien een psychose of afkick/ontwenningsverschijnselen van het blowen? Een vriend van me zei ook dat als je geest gelooft dat je ziek bent of iets hebt, dat je lichaam het dan ook gaat geloven en dat je t gaat krijgen. En daardoor werd ik heel bang. Ik weet het echt niet meer.

Als ik ga slapen denk ik soms dat ik de volgende dag ook niet wakker wordt, of word ik heel zenuwachtig..tot ik uiteindelijk in slaap val. Soms moet ik ineens uit het niets gaan huilen.
Sorry voor m'n lange verhaal maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen, zo vaak heb ik zulke angst/depri down gevoelens. Nu ook.
Iemand advies/raad, please?