Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 19:31
little nemo
little nemo is offline
alle niet rokers zitten altijd zo te zeiken over roken enzo

dus lijkt t me tijd voor een topic waar de voordelen van roken goed naar voren komen. want zeg nou zelf, roken is gewoon lekker en het is een erg leuke bezigheid.

dus:
wanneer vind je roken het lekkerst??
wat voegt roken toe aan jouw leven??
waarom zijn niet-rokers gewoon zeikerds??

TS begint:
roken vind k t lekkerst na een biertje
door te roken voel ik mezelf erg voldaan en ik beleef veel plezier aan het inhaleren en het uitblazen van de rook
en niet rokers moeten niet zeuren want iedereen gaat dood en liever op mn 70e aan longkanker ofzo dan dat ik 10 jaar half dement in 1 of ander lame bejaardentehuis moet doorbrengen.
Oud 12-08-2004, 19:40
Verwijderd
Roken is het chillst met een biertje idd, standaard heb ik bier mot ik roken, rook ik mot ik bier (naja tijdens het uitgaan dan). Ik word er relaxed van en de rook is mooi en het is gezellig samen een peukie roken als je wat te bespreken heb en en en...ik ben helaas verslaafd.
Niet-rokers zijn alleen zeikerds als ze uit principe niet roken. Als ze echt last hebben van benauwdheid (astma bijvoorbeeld) door de rook om hun heen, is het logisch dat ze zeiken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:41
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Oma schreef op 12-08-2004 @ 20:40 :

Niet-rokers zijn alleen zeikerds als ze uit principe niet roken. Als ze echt last hebben van benauwdheid (astma bijvoorbeeld) door de rook om hun heen, is het logisch dat ze zeiken.
ja hoevaak is dat nou weer...maar das idd wel een redelijke reden
Oud 12-08-2004, 20:39
Wammus
Wammus is offline
Er zijn eigenlijk een paar peuken die ik het lekkerst vind. Metteen s'ochtends als ik wakker word, na het eten, en idd bij een biertje

Of het echt iets toevoegt aan mn leven weet ik niet. Maar ik weet wel dat het gewoon lekker is. En op een of andere manier is het gezelliger praten in de kroeg met een peuk dan zonder. Verder vind ik kringetjes blazen leuk . Oftewel de rook is gewoon vet.

Niet rokers die zeiken omdat: Ze alleen hun eigen bekrompen kortzichtige mening willen geloven en dus alleen naar de slechte kant kijken en niet eens willen luisteren waarom ik het eigenlijk doe. Maar meteen beginnen met: Aaaa het stinkt, oooooeee je gaat eerder dood. Dat soort clichematige onzin die iedereen ondertussen al lang weet.

Of als ik ergens zit te roken en dan erbij komen zitten en zeiken of ik mn peuk uit wil maken omdat hij of zij erbij zit. Ja DAAAAAAG . Flikker op je gaat zelf maar ergens anders zitten.

Ok als je astma of wiv hebt en er ECHT last van hebt, dan kan ik begrijpen dat je er wat van zegt maar ga ook dan niet zitten zeuren of ik weg wil gaan als ik er eerder zat. Dan wacht je maar ff.
Oud 12-08-2004, 20:40
Verwijderd
Roken is alleen lekker als je er al verslaafd aan bent.

Alle rokers zijn meelopers (geweest).

Maar goed, positief... Je verveelt je minder? Zoiets? Misschien kun je beter scoren bij vrouwen die ook roken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:44
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2004 @ 21:40 :

Alle rokers zijn meelopers (geweest).
Nee niet mee eens. Waarom ben je een meeloper als je begint met roken. Het is toch ten eerste je eigen keuze om eraan te beginnen. En ik zou echt niet weten waarom je zou denken: Go hij rookt, cewl dat ga ik ook doen. Ik iig niet.
Oud 12-08-2004, 21:11
Verwijderd
Lekkerst? Het lekkerst na het eten en tegelijk met een biertje.
Wat het toevoegd? Een lege portomonnee, slechte conditie, etc.
Zeikerds? Nja, ik kan het me best voorstellen, voordat ik rookte vond ik het ook goor.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 12-08-2004 @ 21:44 :
Nee niet mee eens. Waarom ben je een meeloper als je begint met roken. Het is toch ten eerste je eigen keuze om eraan te beginnen. En ik zou echt niet weten waarom je zou denken: Go hij rookt, cewl dat ga ik ook doen. Ik iig niet.
Het is een conclusie die ik trek uit het feit dat ik nog nooit een geldig argument heb gehoord om te beginnen met roken. "Ik was nieuwsgierig" zie ik niet als argument, tenzij diezelfde mensen ook bijvoorbeeld stront eten of hun handen er af hakken uit nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:45
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
In de bergen in Tsjechië met ongeveer 15 graden. Als het buiten een klein beetje fris is dus en dan na het skateboarden.
Niets. Ik vind het stom staan, word niet graag met sigaret gezien, maar kan er wel van genieten, puur om af en toe eens te doen, voor de lekkere smaak en het fijne gevoel.
Omdat iedereen lekker zelf moet weten wat/hoe/hoeveel hij rookt. Het is natuurlijk wel verstandig om niet te beginnen omdat het vrij verslavend is, maar daar heb ik persoonlijk geen last van aangezien ik na één pakje weer genoeg heb gehad voor de komende weken/maanden.

edit: geen van mijn vrienden rookt, het wordt zelfs als slecht gezien. Ik ben dus een voorbeeld van een niet-meeloop-roker, maarja zoals ik al zei rook ik maar af en toe.

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:46
Luna
Luna is offline
ik ben net 4 weken gestopt en heel trots.
dus dit topic is niet goed voor mij.
Oud 12-08-2004, 22:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2004 @ 22:54 :
Het is een conclusie die ik trek uit het feit dat ik nog nooit een geldig argument heb gehoord om te beginnen met roken. "Ik was nieuwsgierig" zie ik niet als argument, tenzij diezelfde mensen ook bijvoorbeeld stront eten of hun handen er af hakken uit nieuwsgierigheid.
Nieuwsgierigheid naar stront eten of handen er af hakken zijn nogal rare voorbeelden ook. Als iemand een sigaret opsteekt en er van geniet (dat zie ik mensen niet zo snel doen bij je 2 voorbeelden.) en daarmee je interesse wekt, is dat niet meteen meeloop gedrag, lijkt mij.
Oud 12-08-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 12-08-2004 @ 23:47 :
Nieuwsgierigheid naar stront eten of handen er af hakken zijn nogal rare voorbeelden ook. Als iemand een sigaret opsteekt en er van geniet (dat zie ik mensen niet zo snel doen bij je 2 voorbeelden.) en daarmee je interesse wekt, is dat niet meteen meeloop gedrag, lijkt mij.
Nee, maar als dat het enige was zouden ze nog niet beginnen. Roken is namelijk voor iedere beginnende roker vies.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 23:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-08-2004 @ 00:30 :
Nee, maar als dat het enige was zouden ze nog niet beginnen. Roken is namelijk voor iedere beginnende roker vies.
Uit het feit dat je hierop reageert maak ik op dat je zelf ook rookt of bijna rookt of weet ik veel wat. Daaruit trek ik de conclussie dat je dus ook een eerste sigaret op hebt gestoken. Je zegt zelf dat iedere beginnende roker zn eerste peuk ranzig vond. Why the fuck ben je er dan mee doorgegaan???
Oud 13-08-2004, 01:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ik vond m'n eerste peuk niet vies, ook niet bijzonder of lekker, maar iig niet vies. Ik bleef alleen wel benieuwd, dus nog 'n aantal keren geprobeerd. Resultaat; een verslaving voor 't leven, maar ja. kniesoor die daar op let.
Oud 13-08-2004, 01:13
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
little nemo schreef op 12-08-2004 @ 20:31 :
en niet rokers moeten niet zeuren want iedereen gaat dood en liever op mn 70e aan longkanker ofzo dan dat ik 10 jaar half dement in 1 of ander lame bejaardentehuis moet doorbrengen.
en hier ben ik 't overigens volledig mee eens.
Oud 13-08-2004, 01:47
Verwijderd
Citaat:

dus:
-tijdens het uitgaan of als je met iemand zit en geen zak te doen hebt
-minder verveling
-en die zeikerds achja, maakt me niet veel uit zolang ze maar niet beginnen met 'ieuw het stinkt' want ze stinken zelf gewoon.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 02:07
Vice
Vice is offline
Wat kunnen rokers toch zeiken over niet-rokers.
Oud 13-08-2004, 02:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-08-2004 @ 03:07 :
Wat kunnen rokers toch zeiken over niet-rokers.
Ze zeiken ook over ons.... REVENGE
Oud 13-08-2004, 10:37
Verwijderd
ik vond me eerste peuk echt wel lekker
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:47
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
Oma schreef op 13-08-2004 @ 11:37 :
ik vond me eerste peuk echt wel lekker
idem.

Nu rook ik toch wel vrij regelmatig. Het lekkerste vind ik het in 'savond achter de pc als ik aant forummen ben. Het is gewoon lekker, en een sociaal gebueren. Samen met wat mensjes een peukje roken is gewoon gezellig. Maar ach ik moet nu wat minderen want me gebruik komt nu wel dicht in de buurt van een verslavin
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:42
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bleater schreef op 13-08-2004 @ 11:47 :
idem.

Nu rook ik toch wel vrij regelmatig. Het lekkerste vind ik het in 'savond achter de pc als ik aant forummen ben. Het is gewoon lekker, en een sociaal gebueren. Samen met wat mensjes een peukje roken is gewoon gezellig. Maar ach ik moet nu wat minderen want me gebruik komt nu wel dicht in de buurt van een verslavin
Sociaal op t forum met ze allen een peuk roken.
Oud 13-08-2004, 13:43
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Word!
Oud 13-08-2004, 13:56
Footprint
Footprint is offline
als ik gedronken heb
Oud 13-08-2004, 14:10
Verwijderd
na bier
of na een blow

minder geld

geen last van
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:25
My Info
My Info is offline
na sex
Oud 13-08-2004, 14:26
Mir-idiotA
dus:

ehm..ja eeh...buiten lekkerder dan binnen
het voegt niets toe
zijn ze niet..ik bewonder ze er wle om
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:37
Verwijderd
Wanneer: tijdens het werk, als je pauze net is begonnen, voor je werk, als je boos bent, verdrietig, als je rust wil, altijd toch gewoon....

Roken is mijn momentje rust.

Ik vind ze geen zeikerds... Maar als er een rokersplek is, niet geen zeiken dat alle rokers ongezellig doen door op de rokersplek te zitten. (a la Kerkerkamp 2004 )

Kus

Lilith vanuit CARNAC FRANCE!!!

me on vakantie
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 17:08
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
My Info schreef op 13-08-2004 @ 15:25 :
na sex
Oud 13-08-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 13-08-2004 @ 00:34 :
Uit het feit dat je hierop reageert maak ik op dat je zelf ook rookt of bijna rookt of weet ik veel wat. Daaruit trek ik de conclussie dat je dus ook een eerste sigaret op hebt gestoken. Je zegt zelf dat iedere beginnende roker zn eerste peuk ranzig vond. Why the fuck ben je er dan mee doorgegaan???
Ik rook niet, heb wel ooit sigaretten gerookt en het boeide me niets. Blowen, daarentegen, heb ik vrij regelmatig gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 23:39
JCG
JCG is offline
na het bedrijven van de liefde
naast een financieele last, iets maar sociaal gedrag: je iemand een vuurtje vragen.
de meeste niet rokers zijn geen zeikerd, maar een paar wel. Ik stond op het perron (dit was voor het rookverbod). Er stond nog iemand op het perron, 100 meter van me vandaan. De wind stond niet zijn richtig op en nog heeft die er last van
Oud 14-08-2004, 00:02
Verwijderd
ik rook zelf niet, maar ieder voor zich he. Roken is zo geaccepteerd dat zeuren ook echt zeuren is. Ik vind heel dat antirook beleid ook nergens op slaan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 08:05
shifty
shifty is offline
Citaat:
ik ging blowen omdat ik wou experimenteren, maar ik heb toen zo veel geblwot dat ik nicotine verslaafd werd, en dus begon ik met roken en te stoppen met blowen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 08:12
Verwijderd
's ochtends, bij een kop koffie, en ik voel me meer mens.
's avonds na het eten, om uit te buiken.
Bij een biertje is ook een aanrader.
Als je gigantisch in de stress zit, is het ff weg van de wereld met en peuk.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 09:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
toen ik voor t eerst een sigaret rookte had ik al vaak geblowd. dus ik vond t zeker niet vies (maar ook niet erg boeiend omdat een joint nou eenmaal lekkerder is)
Oud 14-08-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:

Van dement zijn merk je weinig hoor. Van longkanker wel. Daar hoef je echt niet blij mee te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:38
funkypunk
funkypunk is offline
ik schaar me onder de semi-rokers, ik rook heel weinig thuis en heel veel als ik uit ga

een Davidoff en een glas Baileys is de beste combinatie
roken is ook een sociaal gebeuren (behalve voor de niet-rokers dan )
Oud 14-08-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
shifty schreef op 14-08-2004 @ 09:05 :
ik ging blowen omdat ik wou experimenteren, maar ik heb toen zo veel geblwot dat ik nicotine verslaafd werd, en dus begon ik met roken en te stoppen met blowen.
Hmm, ja, dat is wel een begrijpelijke reden om te gaan roken, maar dan is het ook niet echt een bewuste keuze geweest (je was immers al verslaafd).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:48
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 13-08-2004 @ 02:12 :
Ik vond m'n eerste peuk niet vies, ook niet bijzonder of lekker, maar iig niet vies. Ik bleef alleen wel benieuwd, dus nog 'n aantal keren geprobeerd. Resultaat; een verslaving voor 't leven, maar ja. kniesoor die daar op let.
zo snel trouwens? Bij mij duurde het zeker wel 2 jaar voordat ik verslaafd was en zelfs nu kan ik 2 dagen zonder.
hehe dat 'zelfs' klinkt vrij zielig eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:49
Verwijderd
Hm tis trouwens maar net of je zelf de keuze maakt om meteen elke dag te gaan roken of niet...tenminste lijkt me niet dat je na een paar keer echt al verslaafd ben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:11
Verwijderd
ik ben al een week gestopt
en het kost me dus echt geen centje moeite, waarschijnlijk omdat ik nog wel dagelijks de nodige jointjes rook
maar toch, na ruim 5 jaar 'non-stop' gerookt te hebben..

ik heb trouwens eigenlijk zelden last gehad van anti-rook-zeikerds, gelukkig.

Roken/blowen is iig het lekkerst na het eten & sex, en bij stress & spanning enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 23:49
zeehond23
zeehond23 is offline
@katje: Blow je ook meer nu dan?
Oud 15-08-2004, 00:11
Verwijderd
hmm, misschien een héél klein beetje
zo ongeveer 4 á 7 per dag denk ik

edit: dat wordt wel minder ald ik weer wat te doen heb
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 02:02
Verwijderd
na/tijdens: opstaan, dineren, sex, pc, jointje, posen

je weet toch
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Robo schreef op 14-08-2004 @ 16:26 :
Van dement zijn merk je weinig hoor. Van longkanker wel. Daar hoef je echt niet blij mee te zijn.
nah van dement zijn merk je weinig, maar dement worden lijkt me het ergste wat er is, dat wil ik echt niet meemaken. en als k longkanker zou krijgen (wat btw niet zo is, ik ben een semiroker ) dan doe ik gewoon euthanasie.
Oud 15-08-2004, 14:36
Verwijderd
Tja, tis kiezen tussen 2 kwade.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 15-08-2004 @ 13:18 :
nah van dement zijn merk je weinig, maar dement worden lijkt me het ergste wat er is, dat wil ik echt niet meemaken. en als k longkanker zou krijgen (wat btw niet zo is, ik ben een semiroker ) dan doe ik gewoon euthanasie.
jij hebt lekker makkelijk praten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 15-08-2004 @ 15:58 :
Krachtige weerlegging van mijn argumenten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 15-08-2004 @ 17:08 :
jij hebt lekker makkelijk praten
?? hoe bedoel je??

...of gewoon dat ik makkelijk praat? ja dat klopt
Oud 15-08-2004, 16:13
Verwijderd
nou als het je lukt ben ik trots maar ik heb nog nooit iemand gewoon euthanasie zien plegen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten