Oud 03-10-2008, 18:46
StarBucks
StarBucks is offline
Ik ben net begonnen met de opleiding mondzorgkunde en ik vind het een hele leuke studie en alles, alleen het probleem is dat ik elke keer als we praktijk lessen hebben gehad (2 keer per week, 4 uur per keer) ik de rest van de dag enorm last heb van mijn handen en polsen.

Het is namelijk zo dat ik hele lang tijd heb gekickboxed (6,5 jaar waaan 2 jaar pro) totdat ik een ongeluk kreeg en sindsdien mag ik eigenlijk ook niet meer sporten op lichte krachttraining en zwemmen na. Eerder heb ik nergens last van gehad maar nu we echt intensief iedere keer bezig zijn met onze handen heb ik na de les tot ver in de avond gewoon niks meer aan mijn handen...ik kan dan niet eens meer met 1 hand een 1,5 liter pak drinken oppakken om iets in te schenken....
Ik het begin van de opleiding viel dit nog mee en ik dacht gewoon van het is kwestie van wennen maar het wordt gewoon steeds erger en naarmate ik ook uit mezelf ga oefenen in de loop van de week wordt het nog erger

Ik weet echt niet of ik nu wel of niet moet doorgaan met de studie, ik vind het erg leuk maar kan amper meekomen met biologie lessen en nu komt dit ook nog op me pad, daarbij komt dat het echt een enorm dure studie is (2500,- per jaar ongeveer) die ikzelf helemaal moet betalen, zonder hulp van me ouders...
Dus ik zou het heel erg waarderen om wat meningen te horen van buitenstaands
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2008, 18:54
wallflower
wallflower is offline
Ik zou zeggen ga even langs bij de huisarts/fysio en kijk wat die ervan zegt.
Oud 03-10-2008, 19:00
StarBucks
StarBucks is offline
Citaat:
Ik zou zeggen ga even langs bij de huisarts/fysio en kijk wat die ervan zegt.
Fysio weet ervan, die zegt dat het aan mezelf ligt of ik wel of niet doorga, want het zal niet overgaan, ook niet met therapie want die heb ik al 3 jaar ongeveer...al sinds het ongeluk
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 22:25
T_ID
T_ID is offline
Mwo, wat erg van belang is, is weten hoe dit effect zal hebben op je functioneren. Als jij eventueel met wat pijnstillers kan functioneren dan is dat prima, want je hebt praktisch baangarantie in die hoek van de arbeidsmarkt, plus dat het vrij riante tarieven kent. Vica versa, als het erger zal worden ben je misschien niet meer in staat dat beroep uit te oefenen.

Als je fysio je kan vertellen hoe het met die aspecten zit kun je een afweging maken.
Oud 04-10-2008, 06:59
dasEllenmonster
dasEllenmonster is offline
Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan. als jij 't toch leuk vind? En dat je d'r dan last van kan hebben, kan gebeuren. Ik zou kijken of 't met pijnstillers zit enzo. Maar als je d'r toch zoveel last van hebt, dan kun je toch ook niet doorgaan als je afgestudeerd bent?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 11:11
fib
fib is offline
Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:
- De biologievakken gaan lastig
- De praktijkvakken gaan lastig
Oud 06-10-2008, 08:29
StarBucks
StarBucks is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:
- De biologievakken gaan lastig
- De praktijkvakken gaan lastig

Ja klopt idd

En op het pijnstiller gebeuren, dit kan wel, dat zijn dan pijnstillers van de huisarts speciaal voor gewrichtspijn, Maar die mogen maximaal een jaar worden geslikt
daarbij komt dat ik verder gewoon gezond ben maar die pijnstillers een heleboel bijwerkingen met zich meebrengen waar ik ook weinig zin in heb (lever, aankomen, hoofdpijn, lusteloosheid)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:53
Lente
Lente is offline
het lijkt mij niks om tijdens je opleiding zo veel pijn te hebben, en als je eenmaal werkt altijd als het niet over gaat, zou ik iets anders gaan doen want je moet fysiek natuurlijk wel in staat zijn je werk uit te voeren.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 22:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
het lijkt mij niks om tijdens je opleiding zo veel pijn te hebben, en als je eenmaal werkt altijd als het niet over gaat, zou ik iets anders gaan doen want je moet fysiek natuurlijk wel in staat zijn je werk uit te voeren.
Wie weet kan de TS met een beetje snoeien in de overige lichaamsbeweging (wat handen betreft dan) wel prima functioneren?
Oud 07-10-2008, 14:23
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Heb je geen adviseur of mentor op die opleiding waarmee je kan praten en je probleem kan voorleggen?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten