Hoi mensen,
Ik moet in deze maand mijn keuze maken voor welke opleiding ik wil volgen na m'n middelbareschool. Ik heb dus 2 beroepen in gedachten die ik wil doen, alleen ik zit dus in een dilemma.
Optie 1: Brandweerman, dat lijkt mij een leuk beroep, en ik wil een beroep waarbij je elke dag iets anders beleeft. Alleen ik ben 16 als ik mn diploma haal, en je moet minimaal 18 zijn als je die opleiding wilt volgen. Waar ik aan dacht is dat ik een vooropleiding neem, soort van bij de politie, dat is 1.5 tot 2 jaar, en dus ben ik net 18 voor de brandweer opleiding. Alleen als ik die vooropleiding neem, (dat is in Amsterdam) en het is ver reizen, dan heb ik geen OV-kaart (ben nog geen 18), dus moet ik alles zelf betalen. ..Ik ben niet iemand die veel leert, dus ik wil zo min mogelijk opleidingen doen

als je snapt wat ik bedoel
Optie 2: In een ziekenhuis werken, als een verpleegkundige. Dat is wat handiger voor mij, omdat de school met die opleiding in mijn eigen stad zit, dus ik kan er heen fietsen, en als je 16 bent, dan mag je daar al die opleiding volgen, leuk natuurlijk!
Maar de beroep die ik liever wil beoefenen is brandweerman, alleen moet dan ver reizen, alles betalen, en een vooropleiding nemen...
Weet iemand raad?
.