Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei mensen laat wat horen. Alvast bedankt, Groeten, Rob. |
![]() |
||
Citaat:
mvg, Rob. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je geen antidepressiva kreeg voorgeschreven komt omdat een psycholoog geen arts is (dit in tegenstelling tot een psychiater) en dus geen medicijnen mag voorschrijven. Ik begrijp uit je reactie op mijn vorige reply dat je het afgelopen jaar erg hard hebt moeten werken om je diploma te halen en dat je leven tot dan toe voornamelijk op feesten was gericht. Dat betekent dat je, om je diploma te kunnen halen, een forse omschakeling hebt moeten maken. Ik weet niet of je het afgelopen jaar ook voldoende rustpauzes voor jezelf hebt ingelast. Als dat niet het geval is zou dat namelijk wel eens een mogelijke oorzaak voor jouw burn out kunnen zijn. Mensen van jouw leeftijd zullen waarschijnlijk niet zo gauw een burn out krijgen, tenzij zich zeer uitzonderlijke omstandigheden voordoen, en mogelijk is dat bij jou ook het geval geweest. Ik heb begrepen dat je na het intakegesprek tot nu toe maar 1 vervolggesprek hebt gehad. Ik denk dat het ook te optimistisch is om na 1 vervolggesprek al een flinke verbetering te kunnen verwachten, maar het is in ieder geval goed dat je naast je negatieve gevoelens af en toe ook positieve gevoelens ervaart. Door je op die positieve gevoelens te concentreren is het misschien mogelijk om de negatieve gevoelens op enige afstand te houden zodat ze minder vat op je hebben. Het is een eerste stap om over je depressie heen te komen en het komt er nu op aan om met behulp van de psycholoog de volgende stappen te zetten.
|
![]() |
Ik schaam me te veel om hulp te zoeken, schoolbegeleiding is me aangeboden.. maar daar voel ik me helemaal niet veilig.
Ik heb het bijna elke dag, soms niet zo erg.. maar je spaart het op. Ik heb het langzamerhand gekregen, staat een topic over hier ergens. Maar het zou heel goed kunnen dat het in mijn genen zit. Hoe ik het weg moet halen zou ik echt niet weten, maar als je er goed over kan praten.. laat het dan zoveel mogelijk weten aan anderen zodat je kan worden gesteund ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mvg, Rob. |
![]() |
||
Citaat:
Succes ermee mvg, Rob. |
![]() |
|
![]() |
Thanks voor je advies, wat is de GGZ eigenlijk? *blushing*
Ja, mijn moeder heeft anti depressivia geslikt. Doet ze nu nog maar af en toe, en ik kwam er eigenlijk pas vorig jaar achter. En omdat ze het btw af en toe doet is het thuis HEEEEL leuk! ahum.. ![]() Anyway, kan ik naar de huisarts zonder dat die gelijk contact met mijn ouders opneemt? ... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Wasteland: ik zag in je antwoord op mijn reply dat je ook uit Brabant komt (ik kom zelf uit Beek en Donk) omdat je de term "frotten" gebruikte. Het is inderdaad zo dat ik zelf ook de nodige ervaring heb. Ik heb in 1988 gesprekken gehad met een studentenpsychologe aan de TU Eindhoven omdat ik toen problemen had met mijn wiskundestudie en ben vorig jaar bij een psychologe in behandeling geweest wegens emotionele problemen op sexueel gebied. Mogelijk is het voor jou erg wennen om bij een psycholoog in behandeling te zijn als je zoiets nog nooit eerder hebt meegemaakt, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Waar het om gaat is dat je in ieder geval de mogelijkheid hebt om onder professionele begeleiding een oplossing voor je problemen te vinden. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
Citaat:
Succes ermee Groeten, Rob. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Slaapstoornis voorbode voor depressie Troy McClure | 17 | 13-12-2009 09:50 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
Placebo-depressies Mr_Akkerhuis | 31 | 07-04-2004 11:27 | |
Psychologie |
Burn-out en/of depressie. Verwijderd | 12 | 07-12-2003 16:33 | |
Psychologie |
de psychologie van depressie fruitmand | 10 | 25-10-2002 19:02 | |
Drugs & Alcohol |
'Frequent marihuanagebruik leidt tot depressie' Onzekere Derk | 7 | 07-02-2002 23:40 |