Oud 11-11-2010, 19:37
Juxienn
Juxienn is offline
Hier een paar gedichten.
Expressionistisch, met al mijn gevoel, zoals het klopt voor mij.
Enjoy!

i think of silence as the mystery of how
somehow!
everything's been said!
except the mystery of how

feelings don't need words to exist
just for their expression
at times words don't mean a thing
just the mystery of how

i look in your eyes
in them i see the truth reflected
this feeling of tenderness is mutual
yet not a word's been uttered

as somehow in the unspeakable
understanding is found
somehow!

solitude

the source of the silence
lies strewn across the page
life is a journey
the destiny of your grave
look at the gap between the words
utter them to break the silence
and fly away in the echo of the moment

No need for more .

Love it or hate it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2010, 19:40
Bright Blue
Bright Blue is offline
Heb je een Engelse achtergrond of vindt je Engels gewoon mooier klinken?
Oud 11-11-2010, 19:41
Verwijderd
Waarom schrijf je in het Engels?
Misschien kan ik Engels niet goed waarderen en is mijn commentaar helemaal niet zinnig, maar een paar dingen:
- waarom die uitroeptekens in gedicht één? Ze maken het gedicht nogal wanhopig en ontnemen het alle stille kracht. Terwijl het gedicht over stilte gaat.
- Ik heb het idee dat je het Engels meer gebruikt om je geen zorgen te hoeven maken om dingen als ritme. Het zijn vooral... ja, een verzameling kreten, eigenlijk. In het Engels, dus wel hip, maar daar is geen gedicht voor nodig. Dat kan je ook gewoon wel zeggen.
- Ik houd niet zo van gedichten met zoveel gebiedende wijs.
- Waarom eindig je met 'love it or hate it'? Wil je dat wij zeggen 'love it' of 'hate it' zonder tussenweg, of wil je zinnig commentaar?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:41
Juxienn
Juxienn is offline
Ik ben verliefd op Engels.
Ik vind het een prachtige taal, veel meer emotie en liefde dan in het platte Nederlands...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:44
Juxienn
Juxienn is offline
Citaat:
Waarom schrijf je in het Engels?
Misschien kan ik Engels niet goed waarderen en is mijn commentaar helemaal niet zinnig, maar een paar dingen:
- waarom die uitroeptekens in gedicht één? Ze maken het gedicht nogal wanhopig en ontnemen het alle stille kracht. Terwijl het gedicht over stilte gaat.
- Ik heb het idee dat je het Engels meer gebruikt om je geen zorgen te hoeven maken om dingen als ritme. Het zijn vooral... ja, een verzameling kreten, eigenlijk. In het Engels, dus wel hip, maar daar is geen gedicht voor nodig. Dat kan je ook gewoon wel zeggen.
- Ik houd niet zo van gedichten met zoveel gebiedende wijs.
- Waarom eindig je met 'love it or hate it'? Wil je dat wij zeggen 'love it' of 'hate it' zonder tussenweg, of wil je zinnig commentaar?
Meningen verschillen, en over smaak valt niet te twisten. Mijn gedichten schrijf ik altijd in één keer, heel snel, zonder te denken. Soms krijg je rare dingen zoals veel kreten achter elkaar. Het maakt mij niet uit wat je er van vindt, daarom love it or hate it. Gebiedende wijs is, zoals ik eerder al zei, gewoon iets wat in mij opkomt. Ik laat het gaan en doe er niets meer aan.
Toch bedankt voor de reactie .
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Meningen verschillen, en over smaak valt niet te twisten. Mijn gedichten schrijf ik altijd in één keer, heel snel, zonder te denken. Soms krijg je rare dingen zoals veel kreten achter elkaar. Het maakt mij niet uit wat je er van vindt, daarom love it or hate it. Gebiedende wijs is, zoals ik eerder al zei, gewoon iets wat in mij opkomt. Ik laat het gaan en doe er niets meer aan.
Toch bedankt voor de reactie .
Graag gedaan
Maar - als het je niet uitmaakt wat wij ervan vinden, waarom post je ze dan? Als je voor jezelf schrijft is dat natuurlijk prima en in orde enzo, maar het doel van een topic op DoP is dat anderen commentaar leveren op je werk.
En over smaak valt niet te twisten, maar het is wel leuk om gedichten te perfectioneren in stijl e.d. Met behulp van anderen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 19:54
Juxienn
Juxienn is offline
Citaat:
Graag gedaan
Maar - als het je niet uitmaakt wat wij ervan vinden, waarom post je ze dan? Als je voor jezelf schrijft is dat natuurlijk prima en in orde enzo, maar het doel van een topic op DoP is dat anderen commentaar leveren op je werk.
En over smaak valt niet te twisten, maar het is wel leuk om gedichten te perfectioneren in stijl e.d. Met behulp van anderen.
Daar heb je me, haha. Ik wilde ze met jullie delen, enigszins wel om een reactie te krijgen, maar het maakt me niet uit of deze reactie positief of negatief is .
Het perfectioneren doe ik d.m.v. het lezen van gedichten van o.a. jullie allemaal .
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 20:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
Maar begrijp ik hieruit dat je eigenlijk jezelf ook niet verbeteren wilt? Want ik heb wel wat tips, maar als dit geen zin heeft dan post ik ze niet.
Oud 11-11-2010, 20:27
Geel
Geel is offline
Dit zijn de eerste twee gedichten in het Engels, geschreven door een Nederlandse (ik neem aan dat je Nederlands bent?), waarbij het Engels mooi loopt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten