Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
uit een boek "olympische spelen"
verhaaltje over de trainer en zijn vak, blablabla.. De training geschiedde niet alleen aan de hand van de sporten die op het programma van de Olympische spelen stonden. Zo werden er verschillende vormen van balspelen beoefend. De spelregels kennen we niet en het is daarom niet duidelijk in hoeverre deze sport een teamsport was..... verhaaltje gaat verder over de trainingen....... verder geen idee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De spelregels kennen we niet en het is daarom niet duidelijk in hoeverre deze sport een teamsport was..... weten ze dus niet ![]() oftopic: dit is m'n 400-ste post!! ![]() *zijn nog niet veel, maar is inelkgeval een sig waard ![]() [Dit bericht is aangepast door marianne22 (26-01-2002).] |
![]() |
|
Nadat niet jagen, maar landbouw van ons levensonderhoud voorzag kwamen er sporten.
Ik denk dat de 1e sporten gooispellen waren, omdat zo ook de dieren werden gedood. En of dat dan teamsporten waren, dat weet ik niet. In Italie spelen ze, sinds eeuwen, nogsteeds een wilde vorm van rugby, rugby zonder regels zegmaar.
||
Citaat:
|
![]() |
bedoel je nu de 'Oudheid' van die tentoonstelling, van de teamsporten of van het hele museum? Niet dat het veel uitmaakt, want ik kan je toch maar één antwoord geven. Twas de gebruikelijke periode, met de meeste dingen uit rond 5/400 BC maar ook wel oudere dingen en voor het Romeinse aandeel vooral 2e eeuw na. (Maar in de rest van museum ook Etrusken en Egypte enzow)
Als je het echt zo boeiend vindt, kijk dan hier: http://www.uba.uva.nl/apm (is de site van het museum)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
HELPP, mondeling duits donderdag!!?? charmaine | 3 | 15-04-2010 17:57 | |
Psychologie |
Heel erg in de problemen!! gwenix | 50 | 29-01-2007 14:10 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
welke sport? Verwijderd | 41 | 26-01-2004 11:37 | |
Psychologie |
Ik zei iedereen de oren van z'n lijf..help me :( Lil'Girl | 10 | 15-10-2003 18:15 | |
Vrije tijd |
Teamsporten in de oudheid Kirk22 | 0 | 17-02-2002 12:05 |