Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2004, 15:36
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een nieuwe sport voor mijn condite alleen ik weet nog niet welke, ik heb een lijstje samen gesteld en vraag me af welke jullie zouden nemen. kies uit de lijst! o ja en waar deze smile achter staat lijkt me heel tof! en deze lijkt me ook wel vet

normale sporten:

American football
Atletiek
Duiken
Fietscross/mountenbike
Hockey
Honkbal
Basketbal
Handbal
Korfbal
IJshockey
Schaats
Volleybal
Waterpolo

extreme sporten:

Downhill boarding
Kite surfing
Parachuut springen
Wandklimmen
wakeboarden
windskating

ik zou zeggen overtuig me!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:40
Verwijderd
het ligt eraan of je het allemaal kan beoefenen in je omgeving..
mij lijkt ook vanalles leuk, maar helaas woon ik in een dorp waar alleen een pony- en voetbal club is

Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:44
Verwijderd
Mjah, wat wil je horen dan?

American football, ijshockey en de extreme sporten die je noemt kun je bijna nergens beoefenen, moet je maar net de mazzel hebben dat er zo iets bij je in de buurt is.

Duiken en parachuut springen zijn duur. Basketbal en handbal zijn leuke sporten.

Waterpolo is de meest geweldige sport die er is. Maar wat dat betreft ben ik nogal bevooroordeeld, denk ik. 't is iig ook erg goed voor je conditie.

Van een aantal sporten die je noemt krijg je nou niet echt een betere conditie, denk ik, die zou ik dus meteen schrappen.

Ik ga ff met ekki overleggen of dit niet meer op het sportforum thuis hoort.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:53
Verwijderd
thanks alvast... jah ff mijn lijst kleiner maken...

Hockey
Handbal
IJshockey (20 km ver)
Waterpolo
fitness

zo nou dit blijft er over beetje weinig maarja je kan niet alle sporten beoefenen. laat je mening maar horen!!

en over dat ie misschien verplaats wordt dat maakt me niet zo veel uit....

en is fitness ook gezellig alleen of moet je dat echt samen doen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:02
Verwijderd
Ik vind fitness verschrikkelijk saai. Je doet het, voor zo ver ik weet, ook alleen.

Handbal heb ik een jaartje gedaan, vind ik een erg leuke sport. IJshockey lijkt me ook wel leuk, maar 20 km is best ver, 'k zou eerst bedenken of je volhoudt om dan elke week één of twee of drie keer te gaan. 't is ook een heel harde sport volgens mij, moet je ook maar van houden. 'k denk dat het ook handig is als je al een beetje kunt schaatsen.

Waterpolo vind ik, zoals ik in m'n vorige post al zei, de meest geweldige sport die er is. 'Vroeger' heb ik het een jaar of 6 gedaan, daarna een paar jaar gestopt en nu sinds een paar maanden weer begonnen. Waterpolo is iig goed voor je conditie (die andere sporten vast ook wel, maar waterpolo iig ).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:11
Verwijderd
ok ijshockey en fitness zijn geschrapt... ik denk dat ik eens waterpolo proeflessen gaan doen als dat kan en handbal proeflessen ook misschien. hockey zit m'n zusje onder, kan wel eens kijken daar, maar geen proeflessen bij hockey. thx alvast
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:14
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 17:11:
ok ijshockey en fitness zijn geschrapt...
Je hoeft het niet te schrappen om wat ik zeg.
Tenzij je het daar natuurlijk mee eens bent.

Citaat:
ik denk dat ik eens waterpolo proeflessen gaan doen als dat kan en handbal proeflessen ook misschien. hockey zit m'n zusje onder, kan wel eens kijken daar, maar geen proeflessen bij hockey. thx alvast
Waarom geen proeflessen bij hockey?

Maar goed, proeflessen is idd een goed plan, kan je kijken of het wat voor je is. Succes.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:17
Maarten
Maarten is offline
Bokstraining zou ik doen als ik jou was, dat is het allervetst

Daar bouw je conditie en spierkracht mee op. Ik ga het zelf denk ik volgend jaar doen.

Lekker touwtje springen en opdrukken en tegen een boksbal rammen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 24-01-2004 @ 17:17:
Daar bouw je conditie en spierkracht mee op.
Doe je met waterpolo lekker ook. En das veel vetter.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:20
Maarten
Maarten is offline
Bokstraining lijkt mij vetter, waterpolo lijkt me zo onhandig in het water spartelen met zo een bal
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 24-01-2004 @ 17:20:
Bokstraining lijkt mij vetter, waterpolo lijkt me zo onhandig in het water spartelen met zo een bal
Je kunt wel merken dat je niet waterpolo't.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:21
Maarten
Maarten is offline
Klopt, maar heb jij ooit bokstraining gedaan dan?

Ik wil het best een keer proberen. Hou van balsporten dus.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 24-01-2004 @ 17:21:
Klopt, maar heb jij ooit bokstraining gedaan dan?

Ik wil het best een keer proberen. Hou van balsporten dus.
Nee, dus je hoort mij ook niet dat het niet leuk zal zijn of dat het me zo onhandig lijkt of wat dan ook. Ik wilde alleen zeggen dat het bij waterpolo wel mee valt met het 'onhandig spartelen met zo een bal'. Mits je een beetje kunt zwemmen en een beetje balvaardig bent natuurlijk. Maar dat kun je trainen, net als dat je bij boksen ook dingen moet trainen.

Boksen lijkt me op zich best leuk, maar die blessures trekken me niet zo...verder ben ik nogal 'blauwe-plek-gevoelig', met waterpolo heb ik genoeg blauwe plekken en kneuzingen, bij boksen zou dat wat uit de hand lopen, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:03
Verwijderd
ik ben niet zo "breed gebouwd" en ik ben nog maar 14... dus boksen zie ik niet echt zo zitten
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:04
Maarten
Maarten is offline
Je hoeft ook niet te boksen, je kan toch gewoon bokstraining doen?

Maar ga dan maar ballet doen ofzo mietje! Just kidding

Neej, kan het begrijpen hoor. Dan zou ik waterpolo gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:11
Verwijderd
oja nog wat extra info: ik heb onder voetbal gezeten, was ik niet goed in en kreeg nooit de bal (van mijn 5-6 jaar ofzoiets)
ik heb onder judo gezeten, maar dat vond ik ook niet zo leuk al die grepen uit me kop kennen en ik houd niet zo van vechtsport
ik heb onder tennis gezeten pas onderuit omdat ik het al geen jaar meer deed, ik zocht het gewoon niet en het was saaai ( 9-12-13 jaar gedaan) nou dat was het wel.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 18:03:
ik ben niet zo "breed gebouwd" en ik ben nog maar 14... dus boksen zie ik niet echt zo zitten
Wordt je juist breder van. Waterpolo net zo. (Ook op waterpolo zitten vaak aardig wat brede mensen. Maar niet allemaal en breed kun je worden. )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 16:36:
*lijst*
sowieso dom waarom wij jou zouden moeten overtuigen. Jij moet jezelf overtuigen....

naja zelf doe ik meer richting 'fietscross/mountainbike'. Ik mountainbike een beetje in de zomer en doe freestyle bmxen in de winter (alleenw einig, kutweer) en in de zomer.

freestyle bmx is het mooiste wat er is
http://bmx.agoride.com/pages/liste_v...&idRubrique=29

Daarnaast ga ik weer thaiboxen doen (was gestopt na 2 jaar).... en ik heb ook op boksen gezeten. JE hoeft echt geen brede aap van 180 kg te zijn hoor. JE krijgt er kracht en snelheid door, je leert er kijken naar de ander en voor sommigen helpt het bij zelfvertrouwen.

Naast BMX zijn martial arts de mooiste sporten

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:24
Verwijderd
kheb laatste tijd een beetje geskate met een paar vrienden op zo'n baantje maar khou er niet zo van.... oefenen oefenen wordt saai op een gegevoment(schrijf ik het zo goed?) bmx-en lijkt er veel op...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 18:24:
kheb laatste tijd een beetje geskate met een paar vrienden op zo'n baantje maar khou er niet zo van.... oefenen oefenen wordt saai op een gegevoment(schrijf ik het zo goed?) bmx-en lijkt er veel op...
Ik denk dat alle sporten dan saai worden op een gegeven moment...bij vrijwel alle sporten is het oefenen... Hoewel het bij een wedstrijdsport wel de wedstrijden zijn die het leuk maken. Vind ik iig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:32
Verwijderd
daarom... ik hou niet van sporten om jezelf heletijd te verbeteren, maar met wedstrijden is dat dus anders
turnen ofzo lijkt me echt het ergste heletijd zo'n jury blerg
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:42
Verwijderd
Waterpolo krijg je inmens sterke armspieren van, een goede conditie + zwemconditie, en ik meen dat bij het trainen in water in water beter is, vanwege de andere weerstand.

Ja, een vriend van mij doet het.. en ik ben na 10 baantjes moe, en hij absoluuuut niet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:33
Verwijderd
het is rustig ....
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 19:33:
het is rustig ....
Wat is rustig? In deze topic?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:58
Verwijderd
jah
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
powerguy schreef op 24-01-2004 @ 19:58:
jah
Het is niet altijd super druk en niet iedereen post in elke topic. Je hebt al best veel reacties.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:14
Verwijderd
jah en het ligt ook aan de title hoe "aantrekkelijk" die is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 21:51
marlies
marlies is offline
Wat dacht je van korfbal? Wel eens gedaan? Zo niet, ga het eens doen. Echt een geweldige sport.
Interval-loop doe je als je speelt (de bal is niet altijd bij je in het vak) dus beregoed voor je conditie!
Oud 24-01-2004, 23:18
Maarten
Maarten is offline
Sorry, maar Korfbal vinnik echt een gare sport.

Kan je beter gaan basketballen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:50
BaLLooN
BaLLooN is offline
Waterpolo, lijkt mij heel goed voor je conditie. En bovendien krijg je er ook nog eens een lekkere gespierde torso van!
Oud 25-01-2004, 12:58
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 13:29
Balance
Balance is offline
Fitness vind ik echt mega saai, maar je conditie wordt d'r wel veel beter van. Alleen is fitnessen met 14 jaar volgens mij niet zo goed, maar 't kan ook zijn dat dat alleen voor krachttraining geldt.

Hockey lijkt me niks. Ik vind het sowieso al achterlijk dat je moet bukken om met je stok bij de bal te komen. Maak dan die stok wat langer!

Handbal lijkt me erg leuk. We hebben dat met gym best wel vaak gedaan en het is echt een sport waarbij je veel moet samenwerken en waar veel vaart in zit.

Waterpolo heb ik nog nooit gedaan, maar 't lijkt me wel leuk. Toch ben ik niet zo geweldig met zwemmen en zou ik het zelf nooit gaan doen.

En ijshockey zou veel te wild voor mij zijn.

(kortom: ik zou persoonlijk voor handbal gaan en daarna voor waterpolo)
Oud 25-01-2004, 14:10
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 25-01-2004 @ 10:50:
Waterpolo, lijkt mij heel goed voor je conditie. En bovendien krijg je er ook nog eens een lekkere gespierde torso van!
Dat is best wel een beetje onzin ...je kan van ongeveer iedere sport een atletisch lichaam krijgen als je hem fanatiek beoefend, en van alleen 1 x waterpolo in de week krijg je het dus sowieso niet....

anders moet je gewoon èn fitness èn waterpolo gaan doen, is balloon ook weer blij
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Marshall schreef op 25-01-2004 @ 15:10:
Dat is best wel een beetje onzin ...je kan van ongeveer iedere sport een atletisch lichaam krijgen als je hem fanatiek beoefend, en van alleen 1 x waterpolo in de week krijg je het dus sowieso niet....

anders moet je gewoon èn fitness èn waterpolo gaan doen, is balloon ook weer blij
Meestal train je twee keer in de week en heb je een wedstrijd, oftewel je polo't drie keer in de week. (Van één keer in de week fitnessen krijg je ook niks. )

En als je drie keer in de week fanatiek traint met zwemmen/waterpolo, dan wordt je bovenlijf toch zeker wel breder. (Of ik en de meeste mensen die ik ken die poloën zijn heel raar.)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:49
Roos
Roos is offline
Ik weet niet hoe oud je bent.. maar het lijkt me echt bagger om op late leeftijd nog met een teamsport te gaan beginnen. Dan kan je er niks van en werk je eigenlijk heel het team tegen.

Van de 'extreme sporten' zou ik wandklimmen kiezen, dat is denk ik ook het meest toegankelijk: er zijn best veel hallen in de buurt. En in de zomer kun je natuurlijk ook echte bergen op
Oud 25-01-2004, 15:41
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-01-2004 @ 15:49:
Ik weet niet hoe oud je bent.. maar het lijkt me echt bagger om op late leeftijd nog met een teamsport te gaan beginnen. Dan kan je er niks van en werk je eigenlijk heel het team tegen.

Je hebt natuurlijk bijna altijd wel teams van verschillende niveaus, dus dat hoeft geen probleem te vormen .

Ik ga voor hockey en volleybal
Oud 25-01-2004, 15:45
Susanne
Susanne is offline
Zelf vind ik hockey erg leuk, maar het is precies wat Roos al zegt, als je er op late leeftijd nog mee begint zoals jij, werk je het team wel wat tegen. Maargoed als je snel dingen oppakt..

Waterpolo vond ik ook altijd erg leuk
Oud 25-01-2004, 15:48
Verwijderd
't ligt ers sowieso erg aan of je het al een beetje kunt. En ik denk ook dat het er erg aan ligt of je een sport gaat doen als voetbal, waar veel mensen al vanaf jongs af aan op zitten of dat je een sport kiest waar mensen vaker pas later op gaan.

Bij waterpolo ligt dat ook erg aan de vereniging, bij de ene vereniging komen ze als mini-pupillen, terwijl bij de andere vereniging het grootste deel pas later binnen komt. Hoe het bij andere sporten zit, weet ik niet. 'k zou gewoon eens gaan kijken, zie je vanzelf hoe het gaat en of het mensen stoort dat ze je misschien nog dingen moeten leren ed.

Wij (ik speel in dames 1) hebben nu weer twee nieuwe in het team, eentje heeft al gepolo't, de ander heeft gehandbald. Die tweede moet wat meer leren ed, maar ze is echt niet slecht. Tuurlijk heeft ze misschien ook gewoon talent, maar dat kan iedereen hebben. (En anders moet je het gewoon leren. )

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:28
Verwijderd
bedankt allemaal voor het reageren, ik ga denk gwon binnekort es kijken en misschien wel proeflessen doen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:33
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zou zeggen waterpolo, das een gave sport, en goed voor je conditie.

Ik zelf heb het ook gedaan, een jaartje. Maar moest stoppen vanwege blessure

Waterpolo=
Oud 26-01-2004, 11:35
Hulk
Hulk is offline
Je moet echt gaan kickboxen. Dat is 100 % zeker de beste sport voor conditie, lenigheid, kracht, behendigheid en je leert natuurlijk vechten. Als je vechtsporten niet leuk vind moet je basketballen Ik zelf basketbal ook en het is gewoon leuk... Maar wat conditie betreft echt kickboxen
Oud 26-01-2004, 11:37
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 17:02:
Ik vind fitness verschrikkelijk saai. Je doet het, voor zo ver ik weet, ook alleen.
Voor fitness is inmiddels een heel goed alternatief, bodypumping. Doe je in een groep met een halter op muziek oefeningen

Regels voor berichten