Advertentie | |
|
![]() |
|
En ik zie niemand op huidskleur afgaan?
Ik weet zeker dat als die ene enkele op het linker spoor precies mijn kind of een broertje/zusje zou kunnen zijn geweest, dat ik die 3 mensen links zou laten liggen. (woordgrap) Maar ook minder extreem. Als die ene een blank kind is, blond haar, een aureool op het hoofd, en die 3 anderen een ghetto neger/marokkaan/turk zouden zijn.. Op zo'n cruciaal moment denk ik toch dat ik de keus al had gemaakt voor ik eraan zou denken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kijk eens naar die PVV stemmers, zij zouden dat allemaal doen (die anderen zijn crimineel en allochtoon, reden genoeg voor ze). Nu zijn er mensen als ik die tegen de PVV zijn maar toch daarvoor zouden kiezen. Dat zullen er veel zijn, want er zijn veel mensen die wel wat tegen die criminelen hebben maar niks met de PVV als partij. Ik nam wel de extremen, dus het is niet zo dat ik zomaar "een blank kind zou laten leven voor de dood van drie gekleurden". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het trouwens wel kort door de bocht om meteen te zeggen dat allochtonen criminelen zijn. Dat kun je toch niet zien aan de buitenkant? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat spijt me dat voor je. |
![]() |
|
Hoe moeilijk is het om het begin van mijn post te lezen?
"En ik zie niemand op huidskleur afgaan?" Ziedaar, ik verklaar daar mijn uitleg voor die PVVers Ik zeg ook niet eens dat alle allochtonen criminelen zijn, ik zei ghetto<vul in>, zegt genoeg toch? (ghetto en multiculturele wijken zijn niet hetzelfde hoor) En waar ziet iemand staan dat ik een "'blank leven' meerderwaardig aan een 'gekleurd leven'" vind? Ik heb wel "Ik nam wel de extremen, dus het is niet zo dat ik zomaar "een blank kind zou laten leven voor de dood van drie gekleurden"" geschreven. Vind ik een beetje opmerken dat een appel er anders uitziet dan een peer. |
![]() |
|
Ik denk dat het best héél goed mogelijk is dat je onbewust toch gaat vooroordelen. Bij drie tegen één zal je oordeel er misschien niet zo vanaf hangen, maar bij één tegen één? Het zou me werkelijk niets verbazen als de meerderheid van de blanke Nederlanders voor een mede-blanke zou kiezen in plaats van een gekleurd iemand. Inclusief mezelf - al wil ik nog zo niet discrimineren en ben ik het heel oneens met de pvv, wie weet wat ik onbewust doe? Mensen zijn toch kuddedieren en ik denk/gok dat je eerder het leven van iemand redt die op je lijkt. Net zoals je eerder vrienden maakt met iemand die op je lijkt dacht ik me te herinneren.
En dat gaat dus over onbewust, dus ik verwacht/hoop niet dat er veel mensen hier zullen posten met 'nou, ik zou eerst naar de huidskleur kijken, natuurlijk'. Want dan is het bewust en zo. |
![]() |
|
@LA: geen keuze maken is ook een keuze maken. Wat jij zegt, is voor mij hetzelfde als iemand zien verdrinken, maar hem niet redden omdat hij kennelijk zelf in dat water is gesprongen. En dan zeggen dat je er niks aan kon doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou de wissel maar half overzetten en hopen dat ze allemaal gered worden. Mocht dat een situatie veroorzaken die zelfs nog erger is doe ik alsof ik zo in shock ben dat ik er niet over kan praten en in de tussentijd zoek ik uit ik wat het slimste is om te zeggen dat er is gebeurd. Dikke kans dat ik die shok niet eens hoef te faken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik mezelf maar voor de trein zou gooien op zo'n moment.
|
Verwijderd
|
omdat in het geval wat jij aanhaalde, 1 iemand zeer zichtbaar zelf verantwoordelijk is, en totaal in de war. Die ene iemand want daar gaat het hier over, kan ik in mijn eentje waarschijnlijk nog best wel uit de rivier vissen en redden.
In de openingspost is het onmogelijk om een keuze te maken. Een dergelijk wreed spelletje met teveel mensenlevens, laat ik me niet toe verleiden. Ik wens geen keuze te moeten maken tussen het leven van verschillende mensen. Degene die dat soort spelletjes bedenkt is op zoek naar een Spiderman of zo. En dat ben ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
ook best lullig om dood te gaan door iemand die het spoor half over had gezet (waarvan ze dan waarschijnlijk denken dat ie het voor de lol deed)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ga dan inderdaad maar leuker dingen doen. Zal vast schelen in je humeur ![]() |
![]() |
|
![]() |
Geen poll erbij?
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ik niemand kan losmaken en dat die kinderen zullen blijven kijken. Als ze alle vier onbekend zijn, zou ik zoveel mogelijk levens redden. Dus ik zou de wissel omzetten. Als één van hen een vriend van me was, of familie, zou ik die redden. Zelfs als ik daarmee drie anderen laat sterven. Als ze alle vier onbekend waren, maar bij die vrouw kinderen stonden te kijken, zou ik de wissel niet omschakelen. Wanneer je dood bent, voel je niets meer. De dood is vooral voor anderen vervelend. Dat is waarom ik die vrouw zou laten leven. Anders zouden de kinderen ongelukkig worden. Natuurlijk zouden die andere drie ook nog nauw verwante familie of hechte vrienden kunnen hebben, maar daar ga ik niet zomaar vanuit. Nu de volgende vraag: Stel je bent een arts. In je ziekenzaal liggen vijf onbekenden, die allen binnenkort zullen overlijden als ze niet snel een orgaan krijgen. Toevallig zit in de wachtkamer een volledig gezonde onbekende, die al de vijf patiënten een orgaan geven kan. Zou jij hem, als arts, doden, om de vijf andere te redden?
|
Natuurlijk niet. Dat is toch immoreel en dat gebeurt toch normaal gesproken ook niet, dat er in het ziekenhuis wordt gezegd: hé jij daar, jij hebt een nier, nu beslis ik dat je die aan deze persoon hier gaat geven.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-12-2010 om 15:18. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |