![]() |
|
Verwijderd
|
Maar is ze al een tweede keer bij jullie vorige huisarts geweest? Want je kan wel zeggen dat die niets doet, maar als hij zegt 'neem dit en het moet binnen een week over zijn' en het is niet binnen een week over, dan is de eerste logische stap om terug naar die huisarts te gaan in plaats van een andere te zoeken. Elimat kan het wel hebben over artsen die niets kunnen vinden, maar zo te horen is je moeder alleen aan het begin van haar klachten bij haar eigen huisarts geweest, en heeft ze verder alleen van spoeddiensten gebruik gemaakt, terwijl het een chronisch probleem is, waar spoeddiensten niets mee kunnen. Het lijkt me dat haar eigen huisarts eerst met deze nieuwe informatie haar opnieuw moet onderzoeken, en dan beoordelen of ze bijvoorbeeld naar een neuroloog doorverwezen moet worden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet uit ervaring dat je best wel heel erg last kan hebben van lichamelijke pijn terwijl het geen lichamelijke oorzaak heeft. Hoe kut het dan ook klinkt, maar nee, dan kan de huisarts gewoonweg niets vinden. Dan nog is het tijd om even bij een psycholoog langs te gaan. De eerste keren dat ik daar kwam moest ik een soort van test maken, en daaruit kunnen ze dan ook afleiden of de pijn die je hebt eventueel psychisch kan zijn. Het heeft gewoonweg met stress en dergelijke te maken dan. Ik kreeg toen ook nog een heel artikel over pijn die dus geen lichamelijke oorzaak heeft maar een psychische, dus misschien dat zoiets ook wel te krijgen is, ik herkende mezelf daar heel erg in.
|
![]() |
||
Citaat:
Inderderdaad is het niet echt duidelijk of haar moeder dit probleem ook echt heeft, maar als de artsen zo blijven reageren dan raad ik toch aan om dit te proberen. Maar goed ik denk dat ik mijn punt wel gezegd heb ![]() Natuurlijk zijn er heel erg veel mogelijke oorzaken dus ik zal ook nooit zeggen dat ik zeker weet dat haar moeder dit ook heeft, maar het zou best kunnen. Sterkte! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja. Dat is dus het probleem, jij kan vanaf hier natuurlijk niet zien wat er met zijn moeder aan de hand is wel
![]() |
![]() |
|
Ik wijs alleen op de mogelijkheid en het bestaan van Altrecht, omdat het mijn moeder ruim 35 jaar heeft gekost om erachter te komen dat het bestaat en om die hulp te krijgen..
Vandaar dat ik het beter te vroeg kan zeggen dan te laat. En volgens mij is Sjembekshine prima in staat om zelf te kijken met haar moeder hoe ze het gaan aanpakken. Ik geef alleen een mogelijkheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou toch weer naar de huisarts gaan en dan zeggen dat het nog steeds niet over is, dus dat een virus onwaarschijnlijk is en dat ze graag verder onderzocht wil worden omdat ze er veel last van heeft. Misschien kun jij aan je moeder vragen of je een keer mee mag met haar naar de huisarts? Dan heeft ze mogelijk steun aan jou en krijg jij ook precies uit de mond van de huisarts te horen wat hij denkt.
Overigens; als het geen fysieke oorzaak heeft, betekent het niet dat je niet naar de huisarts kan, dus als jij vermoedt dat ze bijvoorbeeld paniekaanvallen heeft; zeg dat dan ook tegen haar huisarts! Hij kan haar ook doorverwijzen naar een psycholoog, bijvoorbeeld. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Dilemma IVF en abortus ***ailá*** | 106 | 20-05-2008 21:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Altijd moe... Chick Rock | 36 | 10-06-2007 16:52 | |
Verhalen & Gedichten |