Oud 25-10-2011, 17:51
voetbal190
voetbal190 is offline
scheld je met kanker?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2011, 18:18
Verwijderd
Yep. Ik combineer het meestal met wat verwijzingen naar bijbelfiguren voor dramatisch effect.

Maar ik zou het trouwens nooit doen in een omgeving met mensen die zich daar eventueel aan storen, ondanks dat ik dat verschrikkelijk aanstellers vind.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 18:20
Diamera
Diamera is offline
Nee. Ik gooi er wel eens tering of tyfus tussendoor maar ik weet niet, kanker klinkt toch erger... godverdomme zeg ik ook niet omdat het zo rottig klinkt, maar godver wel. Ik vermijd het dan weer niet om persoonlijke redenen als geloof of een familielid ofzo. Ik weet dat je voor mooie woorden niet tussen de scheldwoorden moet zoeken maar sommige dingen klinken gewoon té rot, imo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 18:34
The Larch
The Larch is offline
Ik scheld sowieso niet in het Nederlands.
Oud 25-10-2011, 18:35
Em.
Em. is offline
Citaat:
Nee. Ik gooi er wel eens tering of tyfus tussendoor maar ik weet niet, kanker klinkt toch erger... godverdomme zeg ik ook niet omdat het zo rottig klinkt, maar godver wel. Ik vermijd het dan weer niet om persoonlijke redenen als geloof of een familielid ofzo. Ik weet dat je voor mooie woorden niet tussen de scheldwoorden moet zoeken maar sommige dingen klinken gewoon té rot, imo.
Ik vind 'verdorie' op zich best een mooi woord.

En ik geloof niet dat ik met kanker scheld. Niet meer. Vroeger wel, toen mijn omgeving/vriendinnetje dat héél vee deed, toen nam ik het automatisch over, en bovendien was ik nog een tijd Heel Erg Boos omdat we gingen verhuizen en ik dat niet zo leuk vond.
Oud 25-10-2011, 19:16
Definite
Definite is offline
Nein daar scheld ik niet mee
Oud 25-10-2011, 20:39
Verwijderd
Nee, sowieso al niet en zeker niet meer sinds mijn opa en oma aan kanker zijn gestorven en verschillende mensen in mijn omgeving kanker hebben..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 21:05
Verwijderd
Nee, ik vloek me suf, maar ik scheld nooit met kanker.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2011, 21:15
Thomas.
Thomas. is offline
nee, kanker nooit, maar wel vaak kut of godver
Oud 26-10-2011, 09:21
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik scheld niet met kanker, maar ik stoor me meer aan mensen die schelden met autist omdat meer dan de helft die dat doet niet eens weet wat het precies is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 10:35
Hanneke Verheul
Hanneke Verheul is offline
Citaat:
Ik scheld sowieso niet in het Nederlands.
Aah, je brengt me op een goed idee
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 10:59
Thomas.
Thomas. is offline
Ik denk niet dat het in Nederland indruk maakt als je ineens in t swahili gaat schelden
Oud 26-10-2011, 11:50
bierkoning
bierkoning is offline
ik zeg altijd jij naar stuk addergebroed! of onhygienische prostituee!
Als het niet tegen iemand is, maar omdat er iets niet lukt dan is het, donders of nondeju
Oud 26-10-2011, 13:38
Daniquexx
Daniquexx is offline
jaa, sorry. maar af en toe gebeurt t gewoon. afentoe best wel vaak zeg maar. Maar mensen met kanker worden er echt niet beter van als ik er niet mee scheld hoor!! toch?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 19:03
Verwijderd
Als ik me teen stoot.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 05:52
voetbal190
voetbal190 is offline
Citaat:
Als ik me teen stoot.
dus je scheld er alleen mee als je je teen sloot? lijkt me best vaag!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 06:11
Verwijderd
Ik scheld nooit met kanker en ik kan me er eerlijk gezegd best aan irriteren als anderen dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 10:10
Daniquexx
Daniquexx is offline
Citaat:
Ik scheld nooit met kanker en ik kan me er eerlijk gezegd best aan irriteren als anderen dat wel doen.
Misschien klinkt t heel respectloos, maar zo bedoel ik het niet hoor. Maar uhm.. Waarom zou je niet met kanker mogen schelden?
xx
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 10:25
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Misschien klinkt t heel respectloos, maar zo bedoel ik het niet hoor. Maar uhm.. Waarom zou je niet met kanker mogen schelden?
xx
Omdat veel mensen er aan zijn gewend om dat niet te doen. Dat het een ziekte is en dat het daarom erg is, is vaak gewoon een excuus. En het heeft 2 harde k's, wat een beetje dreigend overkomt, vinden sommigen. Onbewust, though
Oud 27-10-2011, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Ik scheld niet met kanker, maar ik stoor me meer aan mensen die schelden met autist omdat meer dan de helft die dat doet niet eens weet wat het precies is.
Moet je in elk topic neerzetten hoe zielig je bent met je autisme?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Omdat veel mensen er aan zijn gewend om dat niet te doen. Dat het een ziekte is en dat het daarom erg is, is vaak gewoon een excuus. En het heeft 2 harde k's, wat een beetje dreigend overkomt, vinden sommigen. Onbewust, though
Dit ja. En ik vind het vooral heel respectloos overkomen als er met kanker gescholden wordt in de buurt van iemand die een dierbare heeft verloren aan kanker. En aangezien je niet weet wie er wel of geen dierbare is verloren vind ik dat je gewoon niet moet schelden met kanker. Ik scheld overigens ook niet altijd netjes maar af en toe hoor ik zinnen van 5 woorden waar op z'n minst 3 keer het woord kanker in voorkomt en daar kan ik dus niet zo tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 12:57
Daniquexx
Daniquexx is offline
Citaat:
Dit ja. En ik vind het vooral heel respectloos overkomen als er met kanker gescholden wordt in de buurt van iemand die een dierbare heeft verloren aan kanker. En aangezien je niet weet wie er wel of geen dierbare is verloren vind ik dat je gewoon niet moet schelden met kanker. Ik scheld overigens ook niet altijd netjes maar af en toe hoor ik zinnen van 5 woorden waar op z'n minst 3 keer het woord kanker in voorkomt en daar kan ik dus niet zo tegen.
Tja dat is missschien ook wel een beetje zo. Maar mijn opa is ook overleden aan kanker. Ik hield echt heel erg veel van hem. Maar ja, ik dacht alleen maar als ik niet scheld met kanker wordt mijn opa er echt niet beter van... Maar het kan idd nogal respectloos zijn, naar mensen die er wel moeite mee hebben..
xx
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 13:37
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Tja dat is missschien ook wel een beetje zo. Maar mijn opa is ook overleden aan kanker. Ik hield echt heel erg veel van hem. Maar ja, ik dacht alleen maar als ik niet scheld met kanker wordt mijn opa er echt niet beter van... Maar het kan idd nogal respectloos zijn, naar mensen die er wel moeite mee hebben..
xx
zeg gewoon elke keer als je het wil zeggen drop ipv kk
Oud 27-10-2011, 15:24
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
zeg gewoon elke keer als je het wil zeggen drop ipv kk
Nee, want 'kanker' heeft een mooie, harde klank die 'drop' nogal mist. Je zou het wel eventueel kunnen vervangen door 'kaktus' of 'kakel(-en)' ofzo.
Oud 27-10-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik vloek me suf, maar ik scheld nooit met kanker.
Dit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2011, 17:48
chazzy
chazzy is offline
Nee ik ben 3 familieleden en 2 kennisen kwijtgeraakt door datzij kanker hadden.Ik vind het verschrikelijk onrespectvol als je met kanker scheld dat doe je toch gewoon niet !
Oud 27-10-2011, 18:13
Verwijderd
Waarom dan wel met tyfus als je toch bezig bent. Daar gaan dagelijks nog honderden mensen dood aan. Of 'Ik heb de pest aan..." terwijl er aan de pest tientallen miljoenen mensen zijn doodgegaan. Opeens lijkt kanker niet meer half zo onrespectvol.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 18:16
Aybike
Aybike is offline
Ik probeer er niet mee te schelden en lukt ook
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 18:19
Verwijderd
Nee. er zijn veel familieleden eraan overleden en opas en omas van vrienden, dus dat is niet respectvol.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 19:20
MVP
MVP is offline
Ik scheld er zelf niet mee, ik vind het een soort van respectloos.
Niet dat degenen die het wel doen zich nu aangesproken moeten voelen,
het is je eigen keuze ofzoiets.
Oud 27-10-2011, 20:28
Em.
Em. is offline
Citaat:
Waarom dan wel met tyfus als je toch bezig bent. Daar gaan dagelijks nog honderden mensen dood aan. Of 'Ik heb de pest aan..." terwijl er aan de pest tientallen miljoenen mensen zijn doodgegaan. Opeens lijkt kanker niet meer half zo onrespectvol.
Heel veel scheldwoorden zijn inderdaad ziektes. En dan kun je wel héél erg tegen kanker zijn 'want het is een ziekte!' maar als je zonder blikken of blozen met tyfus, tering enzovoort eruit gooit... tja.

En dan zijn er nog woorden ingeburgerd zoals dat 'ik heb er de pest aan' maar ook dingen als 'pokkenweer', en ik kan me zo snel geen mensen heugen die zich daar nou echt druk om kunnen maken. Of gewoon dingen als roepen dat je een hartaanval krijgt ('ik schrok zo erg, ik kreeg bijna een driedubbel hartaanval!') - en aan hart- en vaatziekten gaan iig in Nederland meer mensen dood dan aan kanker.

En natuurlijk maakt een oude/uitgestorven ziekte minder uit dan één die momenteel heel erg bekend is en waar nog allemaal mensen aan doodgaan. Maar puur het argument 'het is een ziekte, er zijn mensen dood aan gegaan!' is eigenlijk niet heel sterk - om niet te zeggen vrij zwak, als je kijkt naar de talloze andere ziektes.
Oud 29-10-2011, 06:47
Breakdown
Breakdown is offline
ik scheld er alleen mee als ik het echt helemaal zat ben=']
En verder scheld ik met tering en tyfus en pleuris en weet ik het allemaal niet allemaal ziektes boeit me verder niet zo. Het is niet dat er ter plekke iemand dood valt als ik een ziekte in de mond neem... Dan ken je net zo goed mensen verbieden alles te zeggen wat ook maar met een ziekte te maken heb want er sterven ook mensen aan de griep dus dan zou je nieteens mogen zeggen KRIJG DE GRIEP!
Ookal is kanker een erge ziekte ik irriteer me er niet aan als mensen ermee schelden... Moet je zelf weten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 16:04
jesseb1998
jesseb1998 is offline
ik gebruik het als bijvoegelijk naamwoord ^_^
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 20:10
hitz0r
hitz0r is offline
Ik scheld graag met kanker, maar vaker met autist!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 20:34
Verwijderd
ik scheld nooit met kanker, wel met tering en tyfus soms ook godverdomme,maar dat klink soms heel rottig en ik zit op een christelijke school.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 23:30
Daantjer
Daantjer is offline
In principe niet, alleen in hele nare situaties, als ik bijvoorbeeld verschrikkelijk hard mijn teen stoot ofzo komt deze woordgroep er wel eens uit: "Godverdomse-Jezus Christus-Tering-Tyfus-Kut-Kankerzooi"
Maar anders gebruik ik deze krachtterm niet.
Oud 30-10-2011, 09:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, soms meer dan ik wil. Maar dat komt vooral door mijjn ouders en opvoeding. Ik doe het niet op mijn werk of als ik weet dat iemand het vervelend vindt.

Citaat:
Maar ik zou het trouwens nooit doen in een omgeving met mensen die zich daar eventueel aan storen, ondanks dat ik dat verschrikkelijk aanstellers vind.
En dit.

Maar ik moet dit wel even zeggen hoor: zolang niemand zegt dat je lekker de kanker kunt krijgen, bedoelt niemand de ziekte. Het is gewoon een scheldwoord. Als je iets laat vallen en je zegt kut, bedoel je toch ook "shit/verdorie" en niet vagina.
Het punt is, 9 van de 10 keer is het een bijvoegelijk naamwoord, een krachtterm. Ik kan ook wel elke keer dat het woord "auto-ongeluk" geroepen wordt, ineen krimpen, want omg, mensen die ik ken zijn omgekomen in een auto-ongeluk.
Dat is niet zo, maar je snapt wat ik bedoel.
Oud 31-10-2011, 15:41
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Heel veel scheldwoorden zijn inderdaad ziektes. En dan kun je wel héél erg tegen kanker zijn 'want het is een ziekte!' maar als je zonder blikken of blozen met tyfus, tering enzovoort eruit gooit... tja.

En dan zijn er nog woorden ingeburgerd zoals dat 'ik heb er de pest aan' maar ook dingen als 'pokkenweer', en ik kan me zo snel geen mensen heugen die zich daar nou echt druk om kunnen maken. Of gewoon dingen als roepen dat je een hartaanval krijgt ('ik schrok zo erg, ik kreeg bijna een driedubbel hartaanval!') - en aan hart- en vaatziekten gaan iig in Nederland meer mensen dood dan aan kanker.

En natuurlijk maakt een oude/uitgestorven ziekte minder uit dan één die momenteel heel erg bekend is en waar nog allemaal mensen aan doodgaan. Maar puur het argument 'het is een ziekte, er zijn mensen dood aan gegaan!' is eigenlijk niet heel sterk - om niet te zeggen vrij zwak, als je kijkt naar de talloze andere ziektes.
Nouja.. Er zijn toch ook campagnes geweest over schelden met kanker. Denk dat dat best invloed heeft gehad. Ik scheld ook nooit meer met kanker, maar tyfus flap ik er wel af en toe uit. Ik denk gewoon dat het ligt aan het feit dat mensen vaker geconfronteerd worden met kanker. Enige excuus wat de meeste mensen kennen is dat het een ziekte is.
Oud 31-10-2011, 17:43
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:

Het is zeker een zwak argument, kijk maar naar hoe veel mensen zeggen 'krijg de pleuris', terwijl in westerse landen bijna net zo veel mensen sterven aan random longziekten (zoals pleuris) als aan kanker. Ok, dit telt dan niet voor NL, maar zo'n drogreden gebruiken om iemand van het specifiek schelden met kanker te weerhouden is zwak.
Oud 31-10-2011, 18:22
Diamera
Diamera is offline
Ik weet ook iemand die juist met kanker scheldt omdat hij ook met een hoop andere ziektes scheldt, en het hypocriet vindt om kanker dan weg te laten...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 23:47
snahboy
snahboy is offline
ja, hoewel ik er eerder op tegen was
ben ik dat nu niet meer
omdat ik het eerst zielig vond voor die mensen
maar ken nu allemaal mensen die zelf iemand eraan verloren zijn en togh gwn schelden
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 19:00
chazzy
chazzy is offline
Citaat:
Ik scheld graag met kanker, maar vaker met autist!
Citaat:
ik gebruik het als bijvoegelijk naamwoord ^_^
Doe alstjeblieft normaal zeg, dat doe je toch niet! Denk eens na waar je over praat!!!
Oud 01-11-2011, 19:03
Thinus
Thinus is offline
Ja, wanneer geen enkel ander woord voldoet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 21:25
chazzy
chazzy is offline
Ik ben mijn moeder,twee oma's en helaas sinds eergisteren 3 kennissen kwijtgeraakt aan kanker.

@post hierboven : jij loopt hier een beetje mee te spotten en wens qndere mensen jetzelfde toe. En dat wordt normaal gevonden!!!
Oud 01-11-2011, 21:35
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 22:31
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik ben mijn moeder,twee oma's en helaas sinds eergisteren 3 kennissen kwijtgeraakt aan kanker.

@post hierboven : jij loopt hier een beetje mee te spotten en wens qndere mensen jetzelfde toe. En dat wordt normaal gevonden!!!
Doe effe normaal man! Jij scheld ook vast wel eens. Daarmee kwets jij ook vast mensen. Dat er een aantal mensen overlijden aan kanker betekent niet dat men zomaar zou moeten stoppen met het te gebruiken als krachtterm. Als ik 3 zielige mensen ken die overleden zijn aan cholera ga ik toch ook niet lopen prediken dat ze moeten stoppen met het woord 'klere' als krachtterm te gebruiken. Of bij pleuritis dat ze met 'pleuris' moeten stoppen. Ga zo maar door. Men gebruikt het soms als krachtterm, en dat gebeurt meestal in vervelende situaties, leef er mee, want zo is de wereld.
Oud 01-11-2011, 23:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pff, mist iedereen mijn betoog?

Citaat:
Maar ik moet dit wel even zeggen hoor: zolang niemand zegt dat je lekker de kanker kunt krijgen, bedoelt niemand de ziekte. Het is gewoon een scheldwoord. Als je iets laat vallen en je zegt kut, bedoel je toch ook "shit/verdorie" en niet vagina.
Het punt is, 9 van de 10 keer is het een bijvoegelijk naamwoord, een krachtterm. Ik kan ook wel elke keer dat het woord "auto-ongeluk" geroepen wordt, ineen krimpen, want omg, mensen die ik ken zijn omgekomen in een auto-ongeluk.
Oud 02-11-2011, 06:14
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
En dit.

Dan geven we toch even een reactie op dat betoog?

Natuurlijk snap ik wat je bedoel, maar aan de andere kant is kanker een ziekte die mensen erg veel leed bezorgt, en ik bedoel; als je kanker zegt, mag je het misschien niet zo bedoelen, maar je zegt het wel. En voor mensen die familieleden en/of kennis hebben die eraan lijden of eraan overleden zijn, is het toch wel rottig wanneer je een ziekte die serieus genomen op zo'n niet-serieuze manier als een vloekwoord/scheldwoord gebruikt alsof het 'niets' is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 12:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vandaar mijn 'auto-ongeluk' theorie. Dat is ook iets wat heel veel leed bezorgt!
En de pest, cholera, tyfus, tering en weetikwat hebben ook heel veel leed bezorgd en zorgen nog steeds voor leed op sommige delen van de wereld.
Wát nou al ik iemand ken die dat heeft of eraan is overleden? Moet ik dan ook maar gaan zitten huilen dat het respectloos is tegenover de zieken en overlevenden? Mogen we die ziektes dan ook niet meer gebruiken?

Dan kun je ook niet meer zeggen 'Ach, krijg toch griep.', want er gaan mensen dood aan de griep!
Oud 02-11-2011, 16:07
Verwijderd
Ik zeg altijd kankerjoden als ik het over de supporters van die club uit Neerlands grootste poel des verderfs heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten