|
Hallo iedereen,
Ik zit al een hele lange tijd met een bepaalde gedachte in mijn hoofd, maar kan hem aan niemand kwijt. Net lag ik na te denken, en bedacht, misschien kan ik het op een forum plaatsen, en kijken wat mensen zeggen. Ik heb zelf geen idee wat ik van mijn eigen gedachtes moet vinden, en of ik misschien me zou moeten schamen ervoor.
Door voornamelijk mijn thuissituatie (huiselijk geweld/autistische broer/samengestelde gezinnen), ben ik op mijn 11e depressief geworden. In deze tijd (vanaf 1e schooljaar vwo tot 3vwo), heb ik mij op sociaal en vooral mentaal gebied van alles en iedereen afgesloten. Ik was het vertrouwen kwijt geraakt in de mensen om me heen, en besloot alles zelf maar te doen. Natuurlijk kwam ik erachter dat je nooit alleen door het leven zult kunnen gaan. Ik werd suicidaal, en heb 2x mijzelf van het leven willen beroven, nooit echt geprobeerd, wel op het punt gestaan om het te proberen.
Gelukkig kwam ik op mijn 14e (in het derde leerjaar vwo), in de bus, iemand tegen. Haar echte naam zal ik niet noemen, dus vandaar de fictieve naam Chantal.
Puur door de persoon die ze was, en nu nog steeds is, besloot ik het leven een laatste kans te geven, en mn hele last, te delen met iemand die te vertrouwen leek, het was een gok, en het bleek een goede te zijn. Ik vertelde haar alles. Ze luisterde heel goed, en leek mn last te begrijpen, en op deze manier nam de kwelling af. Ze hielp me alles te begrijpen voor wat het was, en er op de juiste manier mee om te gaan.
In deze periode heb ik gevoelens voor haar ontwikkeld, sterke gevoelens. In het begin zag ik deze gevoelens meteen aan voor liefde, dat ik haar het liefst als mijn vriendin wilde.
Zij zag het echter niet zo. Ik besloot om de avond voor kerstavond, haar mijn gevoelens te vertellen. Ze zei dat ze me alleen als vriend zag, en ook op die manier van me was gaan houden. Het was een teleurstelling. Maar ik had van haar geleerd om alles te begrijpen voor wat het was, en er op de juiste manier mee om te gaan. Dus dit deed ik.
Ik probeerde vanaf dat moment wanhopig over haar heen te komen, maar wist aan de andere kant niet eens zeker of ik dit wel wilde.
Uiteindelijk besloot ik dat ik mijzelf, haar, en mn band met haar in bescherming moest nemen, door afstand te nemen van Chantal. Dit heb ik een aantal maanden gedaan. Maar natuurlijk, begon het contact na deze maanden weer vlot op gang te komen. Ik had onderhand door mijn nieuwe positieve uitstraling aandacht gekregen van andere meiden. En ik denk nu, dat ik destijds deze aandacht koesterde, omdat ik hetzelfde weer probeerde te voelen, wat ik ooit voor Chantal gevoeld had. Maar het maakte niet uit welk meisje, hetzelfde, sterke, pure gevoel werd nooit geëvenaard.
Ik schaamde me voor mijn hop-gedrag, ik had binnen een jaar 6 verschillende verkeringen gehad, de ene nog kanslozer dan de andere (met alle respect voor de desbetreffende meiden).
Ik begon te beseffen dat Chantal toch echt degene was die mij kon geven wat ik wilde, en ik wilde haar geven, wat ik vond dat ze altijd al verdiende; een lieve vriend.
Ik vroeg haar om het een kans te geven, maar voordat ik mn vraag had afgemaakt besefte ik al heel goed dat ik mijzelf voor de gek aan het houden was... Het zou nooit wat worden. Ze zei zoals verwacht nee, en gaf zichzelf de schuld van deze situatie, omdat ze me ooit hoop gegeven had.
Ik bleef wederom door thuissituatie, zitten in de vierde klas. Ik kwam na de zomervakantie in een geheel nieuwe klas, maar gelukkig wel met vrienden van vroeger, gezien ik ooit een klas had overgeslagen. Voordat ik mijn leven echter helemaal op de rails kon krijgen in de nieuwe klas, ontmoette ik Stefanie.
Na een week kregen we iets. Dit klinkt hopeloos, maar geloof het of niet, het is afgelopen donderdag pas uit gegaan. Ik ben nu 16, bijna 17, en zit nu in de 5e klas. Ik heb dus ruim een jaar met haar gehad.
Een leuk jaar, een jaar vol geluk, maar ook vol drama en verdriet. Zo zoende deze Stefanie met mijn beste vriend, probeerde tijdens mijn afwezigheid gedurende de zomervakantie weer met hem aan te pappen, en liet me telkens vallen voor haar vriendinnen. Iedereen die dit leest zal denken, 'ehmm waarom dan meer dan een jaar bij haar blijven.. -_____-". Klopt, deze gedachtes spoelen nu ook door mijn hoofd, en ik weet het ook niet. Misschien wel, omdat ik niet weer single wilde worden, niet weer terug wilde vallen in mijn gevoelens voor Chantal, die ondertussen, weer was uitgegroeid tot mijn beste vriendin, en zelfs een soort zus.
Nu het uit is, erken ik eindelijk, de jarenlange onderdrukte gevoelens voor Chantal weer. Kortom, ik denk niet dat mijn gevoelens voor haar ooit zijn verdwenen, ik heb alleen mezelf tevergeefs verplicht deze uit te bannen.
Chantal weet van deze gevoelens gezien ik haar erover verteld heb afgelopen weekend, ze begrijpt ze, accepteert ze, en helpt me ermee deze te laten verdwijnen. Maar het punt is nu, ik wil eigenlijk niet dat ze verdwijnen. Of eigenlijk wel. Ik weet het niet. Chantal is mn soort van zusje, dus ik wil die band niet onder druk zetten, door opeens haar te kussen of zoiets impulsiefs. Chantal is op zoek naar een vriendje, ze zegt dat ze eraan toe is, en ze zegt dat ik prima bij haar zou passen, en dat het feit dat ik een broer voor haar ben, haar tegenhoudt, en dat het daarom dus nooit zal werken.
Moet ik hoop houden? Haar proberen te overtuigen? Of moet ik zorgen dat deze gevoelens verdwijnen, ookal weet ik dat dit me niet zal lukken?
Want deze gevoelens houden maar er niets mee doen, kills me, en zet ook druk op mn vriendschap met haar.
Alsjeblieft advies wat ik moet doen, ik ben ten einde raad
The_Messenger95
|