Oud 01-07-2013, 03:39
Verwijderd
Yo guys,

Ehm, dit heeft niet echt met liefde te maken, maarja, vriendschappen zijn ook sort of relaties. Ik heb namelijk een probleempje met vriendschappen: het lijkt alsof ze vaak van één kant, en dan mijn kant, komen.

Zo heb ik nu eigenlijk twee voorbeelden waarin dit naar buiten komt.. Ten eerste heb ik een vriendin (als in: een vrouwelijke vriend) waarmee ik een jaar geleden heel veel chillde, alleen zijn we sindsdien een beetje uit elkaar gegroeid, zij heeft ook een relatie met iemand gekregen enzo. Alléén merk ik dat zij gewoon amper nog contact met mij opneemt. Ik heb haar bijv. laatst dus ook twee maanden niet meer gesproken totdat ik een keer vroeg om te chillen in een tussenuur (ze zit op de school tegenover mij). Wat moet ik hiermee doen? Contact intensiever maken?

En ten tweede is er dus ook een andere gozer met wie ik het vrij goed kan vinden. Hij zit wel twee jaren boven mij, maar op Facebook Messenger, en ook in real life kan ik heel goed met m praten zo nu en dan. Laatste paar weken heeft ie me ook zn nummer gegeven en sinds een week whatsappen we. Alleen heb ik gemerkt dat hij nu ook gewoon niet meer een gesprek begint, en dat de "vragen' om het gesprek een beetje gaande te houden, voornamelijk van mijn kant komen. Ook vrij zuur. Vooral hierbij weet ik niet echt wat ik hieraan moet doen..

Naja, dit is weer een heel epos geworden. Ik hoop dat iemand me een beetje tips kan geven over bovenstaande situaties, of maybe over de éénkantsvriendschappen in het algemeen.. Thanks alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 10:27
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Yo guys,

Zo heb ik nu eigenlijk twee voorbeelden waarin dit naar buiten komt.. Ten eerste heb ik een vriendin (als in: een vrouwelijke vriend) waarmee ik een jaar geleden heel veel chillde, alleen zijn we sindsdien een beetje uit elkaar gegroeid, zij heeft ook een relatie met iemand gekregen enzo. Alléén merk ik dat zij gewoon amper nog contact met mij opneemt. Ik heb haar bijv. laatst dus ook twee maanden niet meer gesproken totdat ik een keer vroeg om te chillen in een tussenuur (ze zit op de school tegenover mij). Wat moet ik hiermee doen? Contact intensiever maken?

Tja, ze heeft een vriend. Daar gaat dan natuurlijk meer tijd inzitten. En misschien zal haar vriend het beter vinden als het contact tussen jullie wat minder is.( soort jaloezie )

En ten tweede is er dus ook een andere gozer met wie ik het vrij goed kan vinden. Hij zit wel twee jaren boven mij, maar op Facebook Messenger, en ook in real life kan ik heel goed met m praten zo nu en dan. Laatste paar weken heeft ie me ook zn nummer gegeven en sinds een week whatsappen we. Alleen heb ik gemerkt dat hij nu ook gewoon niet meer een gesprek begint, en dat de "vragen' om het gesprek een beetje gaande te houden, voornamelijk van mijn kant komen. Ook vrij zuur. Vooral hierbij weet ik niet echt wat ik hieraan moet doen..

Je whatssapt pas een week. Relax. Als je meer contact wilt, bel hem op. En ga samen wat doen.

.
Oud 01-07-2013, 10:43
Verwijderd
Het is opmerkelijk om al binnen een week te concluderen dat de ander geen initiatief meer neemt tot gesprek. Dat komt op mij over alsof je wel heel intensief en druk hiermee bezig bent. Dat is niet iedereen, wellicht heeft hij het druk met een bijbaantje of weet ik veel wat. Wellicht is het niet zo'n whatsapper.Wellicht vindt hij je niet zo boeiend. Kan allemaal. Maar na een week is daar niets over te zeggen.

Vraag inderdaad eens of hij samen iets wil gaan doen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 12:15
Verwijderd
Graag sluit ik me aan bij wat Ertur zegt.
Het doet me een beetje denken aan een vriendin van mij. Al vier keer hebben we een lastige situatie gehad, zij ziet mij als haar beste vriendin. Terwijl ik toch wel veel vrienden heb die ik ook graag zie, met als gevolg dat ik haar steeds teleur moet stellen als ik even een tijdje geen tijd voor haar heb. Zij wil bijvoorbeeld veel meer contact dan ik wil. Ze wil dat ik haar een paar keer per week een berichtje stuur om te vragen hoe het gaat, etc, terwijl ik liever gewoon eens in de zoveel tijd afspreek om weer eens fijn bij te praten en daar dan gewoon de tijd in te stoppen om dieper op de dingen in te gaan. Ik heb haar al heel vaak gezegd dat als ik een paar weken of een maand of een paar maanden niets laat weten, dat dat dan niet betekend dat ze geen vriendin van me is. Door op deze manier te reageren stoot ze mij eigenlijk een beetje af.. dus zorg er vooral voor dat je dat niet doet.
Doe gewoon relaxed, sta open voor nieuwe mensen en ontmoetingen en zoals ertur zegt, nodig hem eens uit om samen iets te gaan doen. Maak je niet te druk over het idee dat het misschien te veel van jouw kant komt. Sommige mensen zijn meer initiatiefnemers dan anderen. Als het nu al een jaar zo gaat is het misschien wat anders, maar geef het wat tijd en doe er niet te geforceerd over
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 17:38
Verwijderd
Hmm thanks.

Heb me eigenlijk ook niet vaak in anderen verplaatst met dit soort gevallen (om me te realiseren dat ik wellicht een beetje forceer). Is wel een goed advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten