Advertentie | |
|
![]() |
|
echt wel voor vechten hoor meid,beste vriendinnen zijn nix om op te geven,hoe zwaar de ruzie ook is...je weet pas wat je hebt todat je haar moet missen,en ik krijg de indruk dat je haar nu al mist...doe dr iets aan,en zet je trots ff opzij?
|
Op een gegeven moment zal je vast merken dat het tijd is voor nieuwe vrienden (de een heeft wat vaker nieuwe vrienden dan de ander) om iets geforceerd te gaan doen terwijl je het niet wil (een ruzie "uitpraten" en omwille van je vriendin je excuses aanbieden voor dingen waar je je excuses niet voor aan wil bieden) is niet altijd het handigste wat je kan doen.
Probeer niet te veel met het dilemma "trots of vriendschap" te zitten... Volgens mij is dat namelijk niet het dilemma want stel dat je je trots opgeeft, wordt die vriendschap ooit nog wel zoals het was? Volgens mij hou je er dan veel te veel 'gekwetste gevoelens' bovendien is het (als je het op korte termijn goed maakt) niet uitgepraat zoals jij en je vriendin het zouden willen (je vriendin verwacht meer excuses en minder verwijten van jou, en omgekeert)... Ik zou het nog even aanzien, je vriendschap is sowieso al niet meer geweldig, accepteer dat. Stuur haar gewoon af en toe een mailtje, smsje, ga soms met haar de stad in, maar niet té beste vriendin achtig. Praat ondertussen de ruzie uit ("weet je nog? Dat was best wel stom van me he? Maar met die opmerking die je daarna maakte heb je me echt gekwetst!"). Op die manier behoud je de vriendschap, een groot deel van je trots en ontstaat er geen knalruzie met door elkaar heen vliegende verwijten..... Succes er mee!
|
ik denk dat ik, zoals de persoon boven mij zei, nog even wacht. ik heb voor mezelf wel gesteld dat ik het goed wil maken voor de vakantie is afgelopen en dus heb ik nog 2 weken. excuses aanbieden voor dingen waarvan ik vind dat het niet mijn schuld is gaat me moeilijk af al ben ik bereid dat te doen wanneer het over 2 weken nog niet veel beter is. toch wil ik wachten en kijken of zij nog initiatief toont in de komende weken.
ik ben wel begonnen met een mailtje waarin ik alles uitleg over hoe ik me voel enzo en maak deze in die 2 weken rustig af om hem vervolgens naar haar email te sturen. ik hoop dat het op die manier weer wat beter gaat tussen ons en alles uitgepraat kan worden. in ieder geval bedankt voor iedereen die heeft gereageerd ![]() vriendschap is inderdaad erg belangrijk, zoals de meesten al zeiden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
gedicht Verwijderd | 16 | 27-09-2010 20:55 | |
Lifestyle |
Wat zijn op jouw school de 'eisen' om erbij te horen? fizzle-fluffy | 125 | 14-03-2008 14:26 | |
Liefde & Relatie |
vriendin? »Mandy_x« | 18 | 02-02-2007 10:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
10 gedichten, welke vinden jullie het beste ?? asjeblieft stem nestosyl | 3 | 08-10-2004 13:51 | |
Verhalen & Gedichten |
omdat je ut niet waard bent The-Girl- | 4 | 13-11-2001 21:06 |