Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij is telefoonangst een bestaande fobie. Zelf word ik ook wel eens zenuwachtig van sommige zakelijke telefoontjes, maar het helpt me dan om van tevoren een lijstje te maken van dingen die ik wil bespreken en in een rustige omgeving te gaan bellen.
|
Jep, dat herken ik, maar ik heb het ook met zakelijke telefoontjes, dan nog het ergst denk ik. Als ik mensen eenmaal eens gesproken heb aan de telefoon wordt het vaak wat minder. Als ik ergens naartoe bel en ik heb geen idee wie ik aan de lijn ga krijgen, dan is het het ergst. Ik had verwacht dat het wel minder zou worden als ik het vaak deed, maar dat is helaas niet zo. Op dit moment bereid ik al die telefoontjes met iemand voor. Dan bespreek ik met diegene wat ik wil vragen of zeggen en vooral ook de eerste zin. En dan moet diegene me een schop onder de kont geven zodat ik ga bellen. Helemaal niet handig dat ik steeds een ander persoon nodig heb, dus ik wil het wel leren zelf te kunnen/durven en daar ben ik ook mee bezig. Hoe precies het plan van aanpak wordt, weet ik nog niet. Wat voor mij op zich een heel helpende gedachte is wat betreft stiltes: die stilte veroorzaak je niet alleen. De ander zegt ook niets en is evengoed 'verantwoordelijk'. 'Vroegah' wilde ik elke stilte opvullen, nu wacht ik vaker tot de ander de stilte opvult. Een stilte is verder niet gevaarlijk en nodigt mensen soms ook uit om meer te vertellen/ open te zijn. Voor mij was dit idee een eye-opener.
|
![]() |
Blij om te zien dat ik niet alleen ben
![]() Ik ga er aan proberen te werken want ik besef dat ik er mij eigenlijk niet zo naar over moet voelen. Ik heb het alleszins al niet bij zakelijke telefoontjes en als ik eens stilval bij vrienden is dat inderdaad niet erg net omdat het vrienden zijn. Weet ook niet goed waar het vandaan komt allemaal ... Bedankt voor de reacties! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat belangrijk is, is dat je het gewoon doet. Zo kun je positieve ervaringen opbouwen voor volgende keren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je met een zakelijk gesprek iemand aan de telefoon krijgt, onthoud dan maar dat je hem/haar waarschijnlijk niet ken en nooit in het echt zal zien, dus ook al loopt het gesprek volgens jou niet lekker: whatever, je ziet ze toch nooit meer.
Daarbij helpt het om wat je van te voren bedenkt om te gaan zeggen, gewoon op te schrijven zodat je ook je "tekst" niet kan vergeten. Diep adem halen en doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar bij vrienden en m'n vriendje heel erg.. maar bij mij is het denk ik ook een soort onzekerheid ;/ Ik heb het ook wel bij zakelijke telefoontjes maar zelfs dan niet zo erg als bij bekenden.. heel vaag |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Bosroes Verwijderd | 8 | 14-12-2007 17:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Twee arrestaties in trein bij A'dam T_ID | 172 | 15-11-2005 14:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer brand in Islamitische basisschool Uden McCaine | 385 | 01-04-2005 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
*verhaaltje* *~Angel~* | 192 | 24-08-2004 17:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal Sean Paul. | 1 | 27-04-2003 18:19 | |
Psychologie |
Mijn kliniek verhaal Eend | 21 | 15-08-2002 14:05 |