Oud 10-10-2013, 17:28
Verwijderd
Ik zoek een nieuwe koptelefoon en ik wil voor een Sennheiser gaan, ik heb wat opzij liggen voor iets leuks/nodigs en dit is het eerste wat weer stuk gaat ^^ Maar eigenlijk ben ik niet zo thuis in de koptelefoons en al helemaal niet in de Sennheisers, dus heeft iemand nog goede tips of een aanrader?

Ik ben op Bol aan het neuzen en zie verschillende mogelijkheden. Eisen: hij dient voor onderweg en moet dus aan mijn telefoon gehangen kunnen worden, het mag geen in-ear zijn, zou liefst onder de 150 euro kosten en mag niet te teringtyfuslelijk (wit en grijs plastic = teringtyfuslelijk) zijn.

Ik zie de HD 439, het mooiste wat ik hierover lees is dat de kabel te vervangen is. Omdat ik mijn telefoon vaak in mijn broekzak heb en daarmee rondfiets en daarmee de aansluiting nogal snel naar de knoppen help, is dat heel erg welkom.
http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-h...0000011947542/

Deze zag ik ook, de 449: http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-h...00000012001860
Maar daar staat enkel dat een verlenging mogelijk is, niets over kabel vervangen.

Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2013, 18:25
Verwijderd
En de HD215 wordt me net door een vriend aangeraden: http://www.bol.com/nl/p/sennheiser-h...0000010946107/

Die bevalt me ook wel.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 21:20
Issun
Issun is offline
Mag ik vragen waarom het een Sennheiser moet zijn?

Ik heb zelf twee Sennheiser HD 238 gehad (geloof ik). Hele chille koptelefoons, maar de kabels waren heel fragiel en dat is dan ook waar ze allebei kapot aan zijn gegaan. Ik heb nu sinds een paar maanden een Shure SHR440 en daar ben ik heel erg blij mee, het geluid is veel gedetailleerder, het uiterlijk vrij neutraal en je kan de kabel loskoppelen wat betekent dat ie veel langer meegaat. Tenzij je alleen blij wordt van een koptelefoon waar 'Sennheiser' op staat zou ik daar toch eens naar kijken.
Oud 11-10-2013, 07:32
Verwijderd
Omdat elke keer als het over koptelefoons gaat, mensen met verstand erover roepen dat ik voor een Sennheiser moet gaan ^^ Het is fijn dat je het ter sprake brengt, maar één enkele Shure weegt niet echt op tegen alle Sennheiserfans, maar ik zal het onthouden en als ze ze allebei hebben in de winkel, vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 09:07
Verwijderd
Euh, wat een onzin. AKG, B&W, Focal, Beyerdynamic, Grado, Shure en nog meer relatief minder bekende merken hebben uitmuntende produkten. Verstandige mensen adviseren geen merk of type als het gaat om geluidskwaliteit maar te gaan lúisteren in de winkel naar muziek waar je goed mee bekend bent en waarvan je weet dat het bronmateriaal deugt in de zin van mastering en codering, zodat jij een bergje geld uitgeeft aan iets waar jij graag naar luistert omdat jóuw oren het fijn vinden en niet die van een pseudo-expert.

En als dit in jouw ogen ook niet opweegt tegen al die pseudo-experts wens ik je een prettige wedstrijd.

Laatst gewijzigd op 11-10-2013 om 09:24.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 10:15
Verwijderd
Dat advies heb ik ook al gekregen en wat zeg ik over de Shure: ik onthou het en ga ze vergelijken als ik de mogelijkheid krijg. En pseudo-experts, wat goed zeg, dat jij weet over wie het allemaal gaat

En onzin? Ik vraag toch raad en het zou wel fijn zijn als ik tips heb om te weten naar welke koptelefoons ik moet kijken of welke ik al niet aan hoef te beginnen, want ik ga er geen 85 opzetten om te testen. Een richtlijn tot wat ik kan proberen is welkom. Dus als je op dat vlak iets te melden hebt, kom dan van je paard en geef advies, of dat over een Sennheiser is of niet.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 10:59
Verwijderd
Wie het zijn interesseert me geen drol; als 'advies' Sennheiser blèren raakt domweg kant noch wal. Voorts zeg je dat, en ik citeer, één Shure niet opweegt tegen alle Sennheisers. I call bullshit.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 13:09
Verwijderd
Wat jij wil.

Iemand anders wel nog ervaringen, advies, tips, raad, het hoeft dus niet per se Sennheiser te zijn, iets wat ik ter plekke kan vergelijken met de Sennheisers waarvan ik weet dat die er zijn, mag ook, maar momenteel blijft mijn voorkeur staan op Sennheiser.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 10:55
icetea296
icetea296 is offline
zelf heb ik de HD650 echt een super super koptelefoon voor thuis maar als je hem buiten huis gebruikt zou ik hem afraden en het nadeel eraan is dat het draad van deze koptelefoon ontiegelijk lang is.

zelf vind ik het wel een van de beste koptelefoons voor thuis
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 20:41
SietseB
SietseB is offline
Hee,
ik heb zelf de sony mdr-v55.
-super geluid
- opzich niet heel duur
- mooi ding (weet niet of je daar waarde aan hecht)
- stevig ding
- platte kabel (is over het algemeen sterker)

kortom ik ben er super blij mee
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 17:46
Verwijderd
Ik heb intussen al een Sennheiser HD205-II waar ik super tevreden mee ben (en ook voor mijn vader heb moeten kopen, want die was jaloers) maar toch bedankt ^^

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten