Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2013, 19:21
TedEdFred
TedEdFred is offline
Ik heb een philips shl5800 gekocht in juni, maar die is al kapot, door draadbreuk bij de plug. Garantie zit er nog wel op, maar ik heb geen aankoopbewijs meer.
Nou moet ik dus weer op zoek naar een nieuwe around-ear koptelefoon. Ik kan weer dezelfde nemen, aangezien ik er tevreden mee was, vooral het draagcomfort was geweldig. Maar ik had vorig jaar ook al de philips citiscape uptown gezien, die nu goedkoper is dan toen en eigenlijk een betere versie is dan de shl5800. Ik heb ook even op kieskeurig.nl gekeken en daar heb ik sennheisers gezien in de prijsklasse 40-80 euro, die goed schijnen te zijn maar die ik over het algemeen niet heel mooi vind (helemaal zwart en lomp). Ik gebruikte mijn koptelefoon elke dag, voor de reis naar en van school i.c.m. mp3-speler en voor thuis i.c.m. radio, dus hij werd veel gebruikt maar toch vind ik het raar dat ie het zo snel heeft begeven. Nu overweeg ik om een duurdere koptelefoon voor thuis te nemen en een goedkopere voor onderweg. Maarja dan moet ik er twee kopen dus ben ik alsnog veel geld kwijt. Ik luister trouwens zowel metal als hele rustige muziek, mijn philips had extra bas maar daar had ik hem niet om gekozen.
Mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie doen: dezelfde, de nieuwere, een sennheiser of nog een andere kopen? Of zou het nog mogelijk zijn om mijn kapotte te laten repareren bij een winkel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2013, 22:55
Verwijderd
Ik zou inderdaad twee aparte nemen. Puur omdat de gebruiksmanier zoveel anders is. Voor je portable gebruik kan ik je wel de Sennheiser C300-II aanraden; prima dopjes voor het geld ('n tientje of vijf). Sowieso vind ik in-ears veel fijner onderweg omdat ze geen overlast voor de buitenwereld zorgen (niemand hoort jouw muziek) en ze aardig omgevingsgeluid dempen (wat ook wel een risico met zich meebrengt in het verkeer).

Voor het serieuzere thuisgebruik zou ik gewoon eens een hifi-zaak binnenstappen en vragen wat ze zoal in het assortiment hebben. Probeer zoveel mogelijk merken/types uit die in jouw budget passen; neem lekker een stapeltje CD's mee om te luisteren. Uiteraard doe je er verstandig aan CD's uit te zoeken die fatsoenlijk afgemixt zijn (lees: geen slachtoffer van de loudness war). Mocht je dat niet hebben is er in iedere hifi-zaak wel een CD-rek te vinden, maar houd er dan rekening mee dat 't niet veel meer zal zijn dan klassiek, jazz en de obligate middle-of-the-road rock van de Dire Straits. Merken die je beslist moet proberen in mijn ogen zijn Grado (hoewel dit wel een exotisch merk is, zal je naar moeten zoeken), AKG, Sennheiser, Beyer Dynamic en Audio Technica. Doe jezelf een lol en blijf weg bij Beats van Dr. Dre.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 19:25
TedEdFred
TedEdFred is offline
Ik heb zelf best wel een hekel aan in-ear dingen, ik vind het gewoon niet lekker zitten, ook niet na wennen. Dus die ga ik ook niet kopen
Weet je toevallig ook een winkel waar je koptelefoons mag testen? Waar ik ben geweest vorig jaar (meerdere winkels, weet niet meer welke) was die mogelijkheid er niet namelijk. Ik woon in West-Friesland btw.
Die Beyerdynamics vind ik gaaf, maar die zijn eigenlijk te duur (budget is ong. 100 euro) Ik zal het nog even overwegen. De dt-440 is de goedkoopste die er wel okee uitziet, hoe duurder hoe mooier helaas. De andere merken heb ik ook bekeken, die vond ik wat minder (prijs/uiterlijk is meestal het probleem) Thanks voor de tips!
En die Beats van Dr. Dre komen absoluut niet op mijn hoofd hoor!
Ik neig nog steeds naar de Philips Uptown, die krijgt gewoon goeie reviews en kost 70 euro. Ik vraag me alleen wel af hoe die eruit ziet op mijn hoofd (ik ben een meisje/vrouw) als ik de zwart-bruine neem. Ze zijn wel een beetje mannelijk namelijk, maar dat vind ik juist mooi dus ach..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 20:15
Verwijderd
Nou ja, de betere zaken. Stassen, RAF, Hobo Hifi, etcetera. Grappig dat het uiterlijk er toe doet, zelfs als je het over outdoor spul hebt, V-lid
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 20:16
Verwijderd
En reviews zijn soms waardevol, maar ga vooral zelf luisteren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 19:44
TedEdFred
TedEdFred is offline
Ik wil vandaag de philips uptown bestellen, maar ik twijfel nog over de kleur, zwart-bruin of zilver-bruin. Help mij kiezen alsjeblieft!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 21:11
Verwijderd
Zwart, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 22:28
TedEdFred
TedEdFred is offline
Update: is er niet. Nog steeds niets besteld, want ik kan geen keuze maken. Misschien toch dezelfde weer kopen, want die beviel redelijk en dan hoef ik niet te twijfelen over de kleur, want er is er maar 1. En hij heeft een groter frequentiebereik dan de nieuwere. Geen idee wat dat betekent, maar het is vast beter. Alleen ik vond de extra bas die erin zit storend in de rustigere muziek. En de nieuwere heeft geen extra bas.
Wat ben ik toch een verschrikkelijke twijfelkont.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 06:46
Verwijderd
Ach, dat frequentiebereik is leuk op papier. In de praktijk zal je er bitter weinig van merken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 16:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ach, dat frequentiebereik is leuk op papier. In de praktijk zal je er bitter weinig van merken.
Vooral frequenties boven de pakweg 10KHz spelen bij muziek een steeds kleinere rol. Beter is bij koptelefoons (en vooral bij luidsprekerboxen) te letten op rendement.
Oud 27-02-2013, 15:20
TedEdFred
TedEdFred is offline
Vandaag mijn koptelefoon binnen, het is toch een Philips Uptown geworden. Hij ziet er toch echt wel heel gaaf uit en zit ook lekker. Geluidskwaliteit is ook gewoon goed. Hij is wel vrij zwaar maar lijkt me ook minder breekbaar dan de vorige. Heb ook meteen een nieuwe mp3-speler gekocht, ook een Philips.
Misschien ga ik in de toekomst nog een Beyerdynamic kopen voor thuis (of een Sennheiser). Ik ben blij dat ik dankzij jouw tip dat merk heb ontdekt, Quintiano! Thanks voor de reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten