Oud 24-08-2002, 12:57
Cinamon
Cinamon is offline
Hoi,

Dit topic is waarschijnlijk niet het eerste, maar ik vroeg me vanmorgen in eens af, is er meer?
Meer dan deze bol die wij aarde noemen, derde planeet in de rij van 9.
Is er meer? Ander Leven? Waar houdt het leven op?
Of gaat het verder?

Wat vinden jullie?
Oud 24-08-2002, 13:16
Verwijderd
Om maar even wat luchtige vraagjes ertussendoor te gooien.

Over leven buiten de aarde: We weten het niet.

Aan de ene kant zou je zeggen dat het erg waarschijnlijk is, aangezien er oneindig veel andere sterrenstelsels zijn.
Aan de andere kant zeggen sommige wetenschappers dat de voorwaarden voor een planeet om leven voort te kunnen brengen erg specifiek zijn en de kans dat er überhaupt een planeet is die aan die voorwaarden voldoet verwaarloosbaar is.
Maar hier zijn we toch. En hoewel we ze nog niet gezien hebben, denk ik dat het vrij waarschijnlijk is dat er 'buitenaardsen' zijn.

Over leven na het leven: We weten het niet.

Dat vertelt alleen de dood. De enige manier waarop je tijdens je leven erachter kan komen of er leven na de dood is is door redenering, ervaring en inspiratie. En zelfs dan zul je geen sluitend bewijs vinden. Ik denk dat het Leven niet kan sterven,
maar dat alles aan je wat niet Leven is (het meeste), wordt begraven danwel gecremeerd.
Maar als je op zoek gaat naar een antwoord leg je dan niet neer bij de meningen van anderen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:44
TMLWKY
TMLWKY is offline
Na het leven is er volgens mij niets meer... Alleen een grote zwarte toestand waarin je niet meer nadenkt, en dus niet meer bent... Dat denk ik althans.

Ik geloof wel dat er leven buiten deze aarde is, maar dan niet op hetzelfde niveau als wij mensen...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:15
Joël
Joël is offline
Een vraag die niet met denken op te lossen is. We kunnen slechts speculeren. (Is deze post nou eigenlijk overbodig? )
Oud 24-08-2002, 23:15
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:
Na het leven is er volgens mij niets meer... Alleen een grote zwarte toestand waarin je niet meer nadenkt, en dus niet meer bent... Dat denk ik althans.

Ik geloof wel dat er leven buiten deze aarde is, maar dan niet op hetzelfde niveau als wij mensen...
Waar heb je dan om voor te leven als er hierna toch nix is??? dan ben je ongeveer 70 jaar gestorven.... en wat dan??? wat had je daaraan?
Oud 25-08-2002, 00:10
Tio
Tio is offline
Ik neem gewoon aan dat er buitenaards leven is. Zelfs met een statistisch verwaarloosbare kans is het heelal nog steeds zo ontzettend groot dat er heus wel een tweede planeet is met leven. Maar het leven daar hoeft niet persé zo te zijn als ons door alle Star Trek achtige dingen wordt verteld enzo.
(wat me trouwens opviel, in dat soort series zijn wij nooit de aggressors, altijd de aliens)
Oud 25-08-2002, 08:52
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Meer dan deze bol die wij aarde noemen, derde planeet in de rij van 9.
Ja, er zijn andere zonnestelses.

Citaat:
Ander Leven?
De bouwstenen voor leven zijn aangetoond op Mars. Hieruit zou je kunnen concluderen dat er inderdaad een goede kans bestaat dat er ander leven daarbuiten is. Al is het misschien erg primitief.

Citaat:
Waar houdt het leven op?
Of gaat het verder?
Hangt van jouw idee 'leven' af. Over de eliminatie van het bewustzijn is de mens nog niet uit, aangezien de mogelijke ervaring hiervan niet gedocumenteerd kan worden.

Citaat:
Wat vinden jullie?
Time will tell.

Groeten,
Hermes
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:07
framboosje
framboosje is offline
ik denk wel dat er meer is, alleen kan ik me het niet voorstellen. verder dan onze eigen aarde raak ik eigenlijk niet, ik weet niet hoe ik alles in beeld zou moeten brengen.

wetenschappers beweren namelijk dat het heelal oneindig is en het zich nergens in bevind. dit klopt sowieso al niet, omdat ze ook beweren dat het heelal zich uitzet. => hoe kan er iets nog groter worden, als het al oneindig is en als het zich nergens in zou bevinden?!

=>volgens mij is er dus wel degelijk meer, alleen kan ik het me niet voorstellen odmat we te weinig en te abstracte informatie krijgen (vind ik)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
hoe kan er iets nog groter worden, als het al oneindig is en als het zich nergens in zou bevinden?!
Sterrenstelsel zetten zich uit. Zo is er een eeuwig proces waar een eindeloos universum niet groter word of kleiner maar constant veranderd.
Oud 27-08-2002, 20:16
nogmaals
nogmaals is offline
ik zou het niet weten.....
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten